Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم شامگاه یکشنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور معاونین استاندار، امام جمعه اهل تسنن، مدیران، فرمانداران و مسئولان عضو این شورا برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی، اظهار کرد: این فرمانده مؤمن، پارسا، پاک نهاد، شجاع و انقلابی، دارای ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی بسیار نیکویی بود و الگویی دائمی برای همه مسئولان محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موضوع شعار سال، افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نخستین روز از سال ۱۴۰۱ شعار سال را تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین تعیین کردند و بر ضرورت نگاه علمی و فناورانه به تولید در همه عرصه‌ها تاکید کردند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب حرکت به سمت نهادینه شدن اقتصاد دانش بنیان را بسترساز کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت محصولات، رقابت‌پذیر شدن تولیدات در بازارهای جهانی و کاهش قیمت تمام‌شده محصولات در داخل دانستند که بی شک تحقق این مهم سبب حل مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر توان داخلی و خودباوری می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش ۲ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نه به صورت اسمی و بلکه واقعی برای پاسخ به نیازهای کشور مورد تأکید است که راهکاری تحقق این مهم نیز امروز در نشست تبیین شد و بر برنامه‌ریزی عملیاتی و پرهیز از تلاش شعاری محقق خواهد شد.

امیری مقدم بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان در راستای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان پس از شکل گیری و رشد اولیه باید از پارک‌های فناوری جدا شوند و با استقرار در شهرک‌های صنعتی وارد فاز تولید انبوه، اشتغال زایی و صادرات شوند.

استاندار کرمانشاه به موضوع دیدار اخیر خود با تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد و بیان کرد: در این دیدار درخواست کردیم مجموعه آستان قدس با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در اختیار دارد در زمینه اجرای طرح‌های اشتغالزا در استان کرمانشاه سرمایه گذاری کند که در این زمینه اعلام آمادگی شد و مناطق کم برخوردار در اولویت قرار خواهند داشت.

امیری مقدم بیان کرد: همچنین مجموعه آستان قدس رضوی برای خدمات رسانی به زوار اباعبدالحسین (ع) در ایام اربعین در استان کرمانشاه نیز اعلام آمادگی کرد.

وی در ادامه این نشست از عملکرد ستاد خدمات سفر استان در ایام نوروز قدردانی کرد و گفت: آمار حضور گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۱ از رشد بسیار خوبی در مقایسه با سال‌های گذشته که وضعیت عادی نیز داشتیم برخوردار بود و دستگاه‌های عضو ستاد در زمینه ارائه خدمات مناسب به مسافران تلاش بسیار خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.

امیری مقدم بر تداوم فعالیت‌های ستاد خدمات سفر تاکید کرد و افزود: ایجاد ستاد دائمی خدمات سفر در استان کرمانشاه می‌تواند به توسعه گردشگری و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان کمک کند.

وی همچنین بر ضرورت برقراری یک قرارگاه عملیاتی در حوزه کشاورزی تاکید و تصریح کرد: ظرفیت‌های کشاورزی کرمانشاه در حوزه تولید بسیار بیش از این‌ها است و این قرارگاه عملیاتی باید این ظرفیت‌ها را فعال کند و به سمت توسعه صنایع تبدیلی حرکت کند.

استاندار کرمانشاه خام فروشی را لطمه به اقتصاد و اشتغال استان دانست و گفت: سنگ‌های استخراج شده از معادن استان کرمانشاه به صورت فله‌ای به جاهای دیگر صادر می‌شود و پس از کمی تغییرات با قیمت بسیار بیشتر دوباره به استان وارد می‌شود که تداوم این رویه قابل قبول نیست.

امیری مقدم تاکید کرد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی باید در حوزه‌های مختلف راه اندازی شود و محصولات با ارزش افزوده بیشتر به خارج از کشور صادر شوند.

کد خبر 5464211

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه استانداری کرمانشاه بهمن امیری مقدم اشتغال زایی شرکت دانش بنیان کشاورزی خام فروشی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرد و غبار آلودگی هوا خراسان رضوی مشهد ماه رمضان 1401 آمار کرونا هفته هنر انقلاب اسلامی خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان استان کرمانشاه دانش بنیان امیری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اولویت‌های دستگاه قضایی در سال جدید گفت: اتقان آراء، جلوگیری از اطاله دادرسی و توجه به وضعیت زندانیان از جمله اولویت‌های دستگاه قضایی در سال جاری است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در نشست با روسای دادگستری و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: کرمان استان پهناوری است که دارای ۳۴ حوزه قضایی به جز مرکز استان در سطح استان است.

وی با قدردانی از تلاش همکاران دستگاه قضایی استان کرمان در سال گذشته افزود: با هماهنگی خوبی که وجود داشت، سال موفقی پشت سر گذاشتیم البته موفقیت نسبی است و مهم این است از داشته‌ها و ظرفیت‌ها استفاده و بر مشکلات فائق بیاییم و انجام وظیفه کنیم.

حمیدی با تاکید بر اینکه بایستی سیاست‌های ابلاغی ریاست قوه قضائیه را از همین ابتدای سال در دستور کار داشته باشیم، تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم زمان بگذرد و فرصت از دست برود و باید با جدول زمان بندی کارها را پیش ببریم تا پایان سال به موفقیت برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نسخه جدید سند تحول و تعالی قوه قضائیه در ششم فروردین ماه امسال ابلاغ شده، عنوان کرد: این سند نقشه راه ماست و همه باید به آن آشنایی کامل داشته باشیم؛ بدنه دادگستری و قوه قضائیه باید با این سند آشنا باشند و احکام، تصمیم و آراء ما باید مبتنی بر این سند باشد و مستلزم این است که به قانون مسلط باشیم.

وی اظهار کرد: این یک سند علمی است و اساتید دانشگاه می‌توانند این سند را به عنوان پایان نامه و تحقیق علمی به دانشجویان بدهند که روی آن کار کنند و باید این سند را در جامعه ترویج داده و به ویژه نخبگان حقوقی و قضائی جامعه با این سند که یکی از افتخارات قوه قضائیه در سال‌های اخیر است آشنا کنیم و خودمان براساس آن گام برداریم.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به نقش دستگاه قضائی در تحقق شعار سال اظهار کرد: باید از ظرفیت‌هایی که در قوه قضائیه داریم، برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و جهش تولید کمک کنیم که جهش تولید یکی از نیازهای جدی جامعه است و جهش تولید، کمک به اشتغال و کمک به مسائل اقتصادی است.

وی در ادامه افزود: سرکشی به واحدهای تولیدی چند سالی است که در دستور کار مسئولان قضائی استان است و شاهد برکات آن در جامعه هستیم و توانستیم بسیاری از مشکلاتی که حتی قوه مجریه نتوانسته حل کند، در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری و با ورود مستقیم و مطالبه از دیگران حل کنیم. این اقدام در سال جاری نیز در اولویت است.

حمیدی با اشاره به لزوم پیگیری و مطالبه مشارکت مردم عنوان کرد: برخی از مردم سرمایه‌های خرد و کلانی دارند که حاضرند به عرصه تولید و اشتغال بیاورند و باید به این مردم انگیزه بدهیم که به عرصه تولید بیایند و به سمت دلالی نروند و باید موانع برداشته شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد: این شورا و شورای پیشگیری از وقوع جرم باید در شهرستان‌ها فعال باشد و مسئولان شهرستان پای کار بیایند.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به زندان‌ها عنوان کرد: زندان واقعیت غیرقابل انفکاک از قوه قضائیه است و مسائل قوه قضائیه و زندان در هم آمیخته است و نباید نسبت به وظیفه و این حوزه بی تفاوت باشیم.

حمیدی گفت: یکی از عوامل افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها، صدور قرار تامین است که باید بر این موضوع نظارت شود و البته با سهل انگاری مخالفیم و جایی که نیاز است، باید سختگیری شود و تاکید داریم براساس ضرورت و اهمیت مسئله تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به لزوم افزایش استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس اظهار کرد: در این زمینه صرفا منظور جزای نقدی نیست و باید با خدمات رایگان عمومی و دیگر موارد، مجازات‌های جایگزین صادر شود و با یک رای و کار می‌توانیم نظر فرد را عوض کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: استفاده از پابند الکترونیکی یک ظرفیت است که از آن خوب استفاده نمی‌کنیم در حالی که این موارد به کاهش جمعیت کیفری کمک می‌کند.

وی با تاکید بر سرکشی قضات از زندان‌ها و توسعه دادرسی الکترونیک گفت: در حال حاضر در استان کرمان بین ۸۵ تا ۹۰ درصد دادرسی‌ها الکترونیکی است و بایستی سیاست بر این باشد دادرسی الکترونیک باشد و امکانات این حوزه تامین و مشکلات رفع شود.

حمیدی بر اجرای سریع احکام نیز تاکید کرد و افزود: شوراهای حل اختلاف به ویژه شورای حل اختلاف زندان به قضات خیلی کمک می‌کند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ارتباط گرفتن قضات با مردم اظهار کرد: ما از بدنه مردم هستیم و بایستی درب اتاقتان به روی مردم باز باشد و این را در عمل به دیگران نشان بدهید.

وی تصریح کرد: خدمات قوه قضائیه موجب رضایتمندی است اما گاهی یک برخورد بد با مردم همه زحمات این قوه را نابود می‌کند. قضات باید در بین مردم حضور پیدا کنند و پای درد دل آنها بنشینند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استان قزوین میزبان شهید گمنام می شود
  • افزایش ۱۰ درصدی نرخ چاقی در دانش‌آموزان/ جلوگیری از کم تحرکی دانش‌آموزان با مسابقات مادر دختری، پدر پسری
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی