Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:57:15 GMT

اردبیل رتبه نهم را در واکسیناسیون دز سوم دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۲۱۷۶

اردبیل رتبه نهم را در واکسیناسیون دز سوم دارد

ایسنا/اردبیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بر اساس رتبه‌بندی کشوری در واکسیناسیون علیه بیماری کرونا، استان اردبیل در تزریق دز سوم جایگاه نهم کشوری را به دست آورده است.

محمد جعفرزاده درجلسه ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: در واکسیناسیون نوبت اول و دوم جایگاه استان اردبیل اول و دوم است و ما تاکنون موفق شدیم 961 هزار نفر از اهالی استان را در نوبت اول و 892 هزار نفر از اهالی استان را در نوبت دوم با واکسن کرونا در برابر این بیماری ایمن کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تزریق دز سوم کرونا را برای 376 هزار نفر از جمعیت استان یادآور شد و تصریح کرد: تاکنون 2 میلیون و 193 هزار دز واکسن در استان اردبیل به جمعیت مراجعه‌کننده به مراکز واکسیناسیون تزریق شده است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: همچنان 400 هزار نفر در استان اردبیل دز سوم واکسن خود را به رغم گشت چندین ماه از تزریق دز دوم انجام ندادند که امیدواریم هر چه سریعتر تزریق دز سوم برای این افراد به انجام برسد.


جعفرزاده با بیان اینکه در پایگاه‌ها و مراکز جامع سلامت تزریق واکسن در نوبت صبح انجام می‌شود، افزود: مرکز جامع سلامت شهید باکری نیز در اردبیل تا ساعت هشت شب از گروه‌های مختلف جامعه برای تزریق واکسن پذیرش می‌کند.


وی ضرورت تزریق واکسن را برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ در این گروه سنی نیز ضرورت دارد با همراهی خانواده‌ها تزریق واکسن انجام شود تا با توجه به بازگشایی مدارس به ویژه در مقطع ابتدایی مشکلی از بابت ایمنی و سلامت کودکان و نوجوانان به وجود نیاید.


جعفرزاده اضافه کرد: بقیه مراکز تجمیعی واکسیناسیون با توجه به کاهش مراجعین تعطیل شده و ما همچنان در مراکز جامع و پایگاه‌های سلامت در خدمت مراجعین هستیم تا تزریق واکسن را انجام دهیم.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در کنار تزریق واکسن، غربالگری از گروه‌های مختلف سنی نیز انجام می‌شود تا با جمع‌آوری اطلاعات افراد سلامت، ارتقا بهداشت و ایمنی آنها مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشكي کروناویروس دز سوم واکسن استانی اجتماعی استان اردبیل تزریق واکسن تزریق دز هزار نفر دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۹ هزار و ۱۱۰دانش آموز این استان در آزمون سراسری کنکور شرکت کردند.

«حمزه هادی پور» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ۱۰ هزار و ۳۴۷ دانش آموزان در گروه تجربی، هفت هزار و ۵۰نفر در گروه علوم انسانی، ۷۵۶ دانش آموز در گروه ریاضی، ۳۶۹ نفر در گروه هنر و ۵۸۸ داوطلب زبان های خارجی کهگیلویه و بویراحمدی در این آزمون سرنوشت ساز شرکت کردند.

وی اظهار کرد: آزمون سراسری امسال در هفت حوزه امتحانی شهرستان های مختلف کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین سهم را درمیان رشته های مختلف کنکور سراسری امسال دارد، خاطرنشان کرد: تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور استان است.

هادی پور تصریح کرد: ۶۳ درصد از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری امسال در کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

وی بیان کرد: آزمون سراسری امسال ورود به دانشگاه‌های کشور در دو نوبت برنامه ریزی شده که نوبت نخست آن روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه و نوبت دوم آن نیز روزهای هفت و هشتم تیرماه انجام می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پایان نوبت اول کنکور سراسری در گلستان
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل 
  • ماراتن علمی در کردستان
  • شرکت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کهگیلویه و بویراحمد در کنکور