Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@16:28:18 GMT

تروریست حرم رضوی تحت تعلیم گروهک‌‌های تکفیری بود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۲۴۸۱

تروریست حرم رضوی تحت تعلیم گروهک‌‌های تکفیری بود

حسین محمدصالحی دارانی نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به اقدام تروریستی حرم مطهر رضوی و با تاکید بر لزوم مع اظهار داشت: قطعاً مطالبه عمومی از نهادهای امنیتی این است که در جهت جلوگیری از توسعه و نفوذ جریان‌های تکفیری به مرزها و کشور، با این گروهک‌ها و جریان‌ها مبارزه و مقابله جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این انتظار از دستگاه‌های امنیتی کشور وجود دارد که جریان‌های وابسته به گروهک‌های تکفیری به راحتی نتوانند جهت اختلاف افکنی بین ملت و دولت‌های مختلف، انقدر آزادانه و راحت وارد مرزها و داخل کشور شده و اقدامات تروریستی کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به تردد تبعه‌های افغانستانی و عراقی به ایران جهت کار، زیارت و درمان، توضیح داد: تبعه‌های زیادی از کشورهای مختلف به ایران تردد می‌کنند که در این میان دشمنان و  جریان‌های تکفیری هم می‌توانند به کشور نفوذ کرده و با نفوذشان بین گروه‌های شیعه و سنی و گروه‌های مردمی اختلاف افکنی کنند.

ضارب تحت تعلیم گروهک‌‌های تکفیری بود/ ارتباط دادن این اقدام به طالبان نوعی آدرس غلط دادن است

محمدصالحی دارانی مقابله سخت و کنترل دقیق‌تر مرزها را از مطالبات اصلی مردم از نهادهای امنیتی برشمرد و افزود: البته مرزهای ایران بسیار گسترده است و با توجه به گستردگی مرزها، تجهیزات و امکانات لازم برای تامین امنیت و کنترل مرزها فراهم نشده است؛ در این رابطه دولت باید یک طرحی ارائه و مجلس هم با آن طرح همکاری کند تا به نوعی بتوان مرزها را دقیق تر و بهتر کنترل کرد.

وی ارتباط دادن این اقدام تروریستی به طالبان توسط برخی جریان ها را آدرس غلط دادن تلقی کرد و گفت: برخی جریان‌ها با هدف اختلاف افکنی بین دو ملت و دو دولت اقدام به آدرس غلط دادن می‌کنند؛ تا آن جایی که حتی مشخص شده ضارب به گروه‌های تکفیری منتسب بوده و تحت تعلیم گروهک‌های تکفیری قرار داشت و قصد و هدفش نوعی تعصب و مبارزه با تشیع بوده است.

عامل اقدام تروریستی حرم مطهر رضوی هیج ارتباطی با طالبان و ملت افغانستان ندارد

 نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس با تاکید بر اینکه ضارب هیچ ارتباطی به طالبان و ملت بزرگ افغانستان نداشته، تصریح کرد: ضارب یک شخص عادی منتسب به گروهک‌های تکفیری بوده؛ ماهیت اینکه ضارب اهل کدام کشور باشد مهم نیست و گروه‌های افغانی و عراقی و کشورهای همسایه که ارتباط خوبی هم با ایران دارند، دوست و برادران صمیمی ایران هستند و حسابشان با این قضایا جداست.

محمدصالحی دارانی در پایان خاطر نشان کرد: در تیپ فاطمیون بسیاری از برادران افغانستانی را داشتیم که در مبارزه با جریان‌های تکفیری فعالیت می‌کردند و مدافع حرف بوند و در دفاع مقدس هم در مقابل رژیم بعث عراق جنگیدند؛ لذا الآن هم باید حساب این اقدام را از ملت و کشور افغانستان جدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده فریدن حادثه تروریستی طالبان محمدصالحی دارانی مشهد حرم مطهر رضوی گروهک ها جریان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در شمال عراق و سوریه ۴ نفر از عناصر گروهک تروریستی پ ک ک / ی پ گ را از پای درآورده اند.

وزارت دفاع ترکیه همچنین بر ادامه مبارزه قاطع با گروهک‌ های تروریستی تا نابودی آخرین عنصر تروریستی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: ۴ تروریست پ ک ک / ی پ گ از جمله ۳ نفر در منطقه عملیاتی پنجه قفل و یک نفر در منطقه عملیاتی سپر فرات از پای درآمدند.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

این در حالیست که ترکیه در سال‌ های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 6097649

دیگر خبرها

  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می شود
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود