Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@18:21:35 GMT

استقرار تمامی ادارات در شهرستان خانمیرزا ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۲۵۲۷

استقرار تمامی ادارات در شهرستان خانمیرزا ضروری است

گروه استان‌ها - عضو شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان خانمیرزا نوپا است که متاسفانه برخی از ادارات در شهرستان مستقر نیستند و جایگاهی ندارند، انتظار می‌رود با توجه به تعدد روستاها، بنیاد مسکن و دیگر ادارات در این شهرستان مستقر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، بهمن میری در دیدار شورای اسلامی استان با مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بنیاد مسکن با حداقل امکانات در حال انجام اقدامات خوبی است اما چندین نکته وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هزینه‌های دریافتی ناشی از تفکیک و واگذاری اراضی ملی در روستاها برای مردم مسئله ساز شده است چرا که باید قسمتی از این هزینه‌ها صرف ایجاد پیاده‌روها و معابر می‌شده که این اتفاق نیفتاده است.

نائب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: مرجع صدور پروانه‌ها در روستاها دهیاری‌ها هستند و دهیاری‌ها هنگام تبدیل زمین کشاورزی به زمین مسکونی عوارض از مالک دریافت می‌کنند که پس از این کار بنیاد مسکن هم هزینه‌ای دریافت می‌کند، در نتیجه دو بار از یک مالک هزینه دریافت می‌شود لذا باید تفاهم بین این دو نهاد صورت گیرد تا فشار و بار هزینه از دوش مردم برداشته شود.

دهیاری‌ها حتی توان پرداخت هزینه‌های جاری خود را ندارند

میری با اشاره به تراکم ساخت در روستاها تصریح کرد: قانون باید اجرا شود اما باید به نفع مردم باشد تا ارزش پیدا کند، گاهی در روستا یک فردی دارای زمین 160 متری است اما تمام مسئولان سطح کشور تا مسئولان استانی اجازه ساخت به او نمی‌دهند چرا که زمین این فرد به حد نصاب بنیاد مسکن نرسیده است.

نائب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: امروز دهیاری‌ها حتی توان پرداخت هزینه‌های جاری خود را ندارند و نمی‌توانند با این قراردادهای بسیار سنگین برای مردم قیر تهیه کنند و از کوچک‌ترین خدمات که آسفالت است مردم را بهره‌مند کنند.

وی با اشاره به استفاده از نیروها، مهندسین و مشاورین غیربومی در استان، مطرح کرد: در استان چهارمحال و بختیاری نیروهای خیلی خوبی وجود دارد و نباید با توجه به این ظرفیت‌ها از نیروهای غیر بومی استفاده کرد.

میری بیان داشت: انتظار می‌رود بنیاد مسکن قانون را به نفع مردم اجرا کند چرا که همین مردم برای کشور باقی خواهند ماند و قوانین دست و پاگیر هرگز کار را جلو نخواهند برد.

برخی ادارات در شهرستان خانمیرزا مستقر نیستند

محمد یعقوب باقری، نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها نیز در این جلسه اظهار داشت: اعتبارات تملک دارایی استان از هزار میلیارد به 9 هزار میلیارد تومان رسیده است که این رشد 9 برابری را نشان می‌دهد، امید است با تخصیص اعتبار بسیاری از مسائل استان حل شود.

وی بیان داشت: شهرستان خانمیرزا نوپا است که متاسفانه برخی از ادارات در شهرستان مستقر نیستند و جایگاهی ندارند، انتظار می‌رود با توجه به تعدد روستاها، بنیاد مسکن و دیگر ادارات در این شهرستان مستقر شود.

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای استان گفت: قیر رایگان موضوع مهمی است که در سال گذشته 21 روستا در شهرستان خانمیرزا برای دریافت قیر رایگان مشخص شدند، هزینه‌ها پرداخت شده و پیمانکاران مشخص هستند، از بنیاد مسکن انتظار می‌رود حواله‌های قیر را صادر کند تا بتوان کارهای عمرانی را در سطح روستاها انجام داد.

وی با اشاره به ایرادات طرح هادی، گفت: با توجه به اینکه روستاها محدود هستند بهتر است از طرح هادی زمین‌های بیشتری آزاد سازی شود تا تنها یک نفر فقط بهره نبرد و برای اکثریت افراد مطلوب باشد.

دلیل گرانی زیاد مسکن در لردگان کمبود ساخت و ساز و عدم نظارت است

عطاالله حسین پور، نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان و عضو شورای اسلامی استان در ادامه این جلسه با اشاره به گرانی زمین و مسکن در شهر لردگان، اظهار داشت: دلیل گرانی بیش از حد مسکن در شهر لردگان به دلیل کمبود ساخت و ساز و عدم نظارت است، گاهاً زمین‌های تفکیک نشده با قیمت بالا به فروش می رسد که این‌ها نیاز به نظارت دارند.

وی گفت: شهرستان لردگان دارای بیشترین روستا در استان است و اگر این روستاها از نظر طرح هادی، قیر رایگان، بازسازی و وام‌های مسکن حمایت نشوند، جمعیت روستاها با کاهش مواجه می‌شود که این خود مشکلات بسیاری دربردارد.

حسین‌پور  تصریح کرد: روستای سید احمد باید جا به جا شود که متاسفانه تأمین اعتبار نشده است، انتظار می‌رود مساعدت‌های لازم در این جهت صورت گیرد.

تاکید رئیس شورای چهارمحال و بختیاری بر جبران خسارات زلزله "اردل" 47 روستای در معرض خطر در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد 491 میلیارد تومان تسهیلات به کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری پرداخت شد

نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان گفت: اخیراً برای صدور پروانه ساخت نیاز به تنظیم سند است که پس از آن، پروانه ساخت صادر شود، متاسفانه این روند طولانی و زمان‌بر مردم را به کار غیر قانونی سوق می‌دهد که باید این مسئله حل شود.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری شورای اسلامی استان ادارات در شهرستان شهرستان خانمیرزا شهرستان مستقر انتظار می رود بنیاد مسکن دهیاری ها هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت عمران صدرا از کمبود مدرسه در این شهر خبر داد و گفت: این شهر دارای ۲۲ هزار دانش‌آموز است اما به دلیل کمبود مدرسه، اجباراً ۹ هزار دانش‌آموز در شیراز تحصیل می‌کنند. شهر جدید صدرا هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با اتمام ۲۰ هزار واحد نهصت ملی مسکن که در حال ساخت است، پیش‌بینی می‌شود جمعیت این شهر به افق ۴۰۰ هزار نفر برسد.

نشست بررسی مسایل و مشکلات شهر صدرا با ریاست لطف‌الله شیبانی، فرماندار شهرستان شیراز و با محوریت شرکت عمران شهر جدید صدرا امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این نشست گفت: هر چند تلاش‌های جهادی فراوانی در یک و نیم سال گذشته برای حل مشکلات شهر صدرا شده اما این شهر همچنان در بخش‌های مختلف شاهد چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای است که حل آن‌ها مستلزم یک تلاش جهادی و هم‌افزایی همگانی است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات امروز شهر صدرا در بخش‌های درمان و بهداشت، آموزش و پرورش و ورزش است، افزود: هم‌اکنون ۲۲ هزار دانش‌آموز در شهر صدرا مشغول به تحصیل هستند که ۹ هزار نفر از این دانش‌آموزان به دلیل کمبود مدرسه اجبارا در مدارس شهر شیراز مشغول تحصیل می‌شوند.

پوربهی بیان کرد: هر چند شرکت عمران صدرا در این سال‌ها در جهت توسعه فضاهای آموزشی گام‌های موثری برداشته است به طوری که چندین مدرسه در حال ساخت را در برنامه داریم اما همچنان این شهر با کمبود ۱۷ مدرسه رو به‌رو است.

وی بیان کرد: عقب‌ماندگی‌هایی در شهر صدرا در حوزه درمان و بهداشت و ورزش هم وجود دارد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل ورزش و جوانان فارس بخش زیادی از آن‌ها برطرف خواهد  شد.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه ۲۲ اداره در شهر صدرا مستقر هستند، افزود: این شرکت آمادگی دارد برای استقرار ادارات دولتی و توسعه اماکن ورزشی، آموزشی، بهداشتی زمین و زیرساخت‌های لازم را مهیا کند.

پوربهی گفت: در یک و نیم سال گذشته تلاش شده است با برنامه‌ریزی‌های مدون و دریافت برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت از ادارات مختلف در شهر صدرا گامی موثر در جهت برداشتن مشکلات برداریم، برنامه‌ریزی مدونی که برای نخستین بار در تاریخ شهر صدرا انجام شده ‌است.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا به مشکلات جاده ۱۰ و نیم کیلومتری قره پیری اشاره کرد و افزود: کار اجرایی این جاده به عهده شرکت عمران صدرا است. حدود شش و نیم کیلومتر این جاده که در حریم شهر صدرا قرار دارد، آماده آسفالت است اما مابقی که در حوزه شهر شیراز قرار دارد کار تملک آن که وظیفه شهرداری شیراز است، انجام نشده است و مهم‌ترین مانع پیشرفت این پروژه همین موضوع است، گویی اتمام این جاده که می‌تواند برای شهروندان شیرازی هم حائز اهمیت باشد، در اولویت شهرداری شیراز قرار ندارد.

وی ادامه داد: امروز برای رفع مشکلات شهر صدرا بیش از ۸ همت اعتبار نیاز است که این مبلغ اعتبار ۳۶ سال شرکت عمران صدرا و شهرداری شهر صدرا است اما اگر یک تلاش همگانی در سطح استان و شهر صدرا قرار انجام شود، قطعا حل مشکلات در کمترین زمان ممکن شدنی است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مصوب شد از سهم ۳ درصد که شهرداری به آموزش و پرورش استان واریز می ‌ند این اعتبار مستقیما صرف ساخت و توسعه اماکن آموزشی شهر صدرا شود و در این حوزه تهاتر شود.

همچنین بنا شد از ظرفیت خیرین و همایش خیرین که قرار است در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت‌ماه در شهر صدرا برگزار شود، در جهت حل مشکلات آموزشی شهر صدرا استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار