Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی از افزایش ۸ تا ۱۵ درجه‌ای دما در برخی استان‌ها و بارش باران،‌افزایش گردوخاک برای غرب و شمال غرب به واسطه افزایش باد روی کشور عراق خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال خراسان رضوی و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دامنه‌های جنوبی رشته‌ کوه البرز واقع در استان‌های البرز و تهران وزش باد شدید و در غرب، جنوب غرب و برخی مناطق مرکزی کشور آسمان غبارآلود است.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ارتفاعات و مناطقی از زاگرس مرکزی و جنوبی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و ارتفاعات و برخی مناطق از دامنه‌های البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می شود.

روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش موقتی 8 تا 15 درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است. پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است و روز جمعه در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق آذربایجان غربی،‌ قم، دامنه‌های زاگرس و سواحل شرقی دریای خزر بارش پراکنده روی می‌دهد.

فردا و چهارشنبه در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

افزایش باد روی کشور عراق نیز باعث خیزش گردوخاک و انتقال آن به غرب و شمال غرب و با غلظت کمتر به دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی برخی مناطق پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، در این اطلاعیه آمده است: بالا بودن ضرایب ناپایداری، وزش باد‌های متوسط تا نسبتا شدید همراه با تندباد لحظه‌ای و احتمال رخداد گرد و خاک همرفتی بر روی کشور‌های همسایه و تاثیر آن بر مناطقی از استان از اواخر وقت امروز دوشنبه تا اوایل وقت چهارشنبه هفته جاری در مناطق غرب، جنوب، جنوب غرب و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.
این شرایط خطراتی از جمله کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال آسیب به تاسیسات و سازه‌های سبک به همراه دارد.
توصیه می‌شود: احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و سست، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ای در نظر گرفته شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد و خیرش گردوخاک در قم
  • افزایش ابر و وزش باد پدیده غالب جوی در کرمان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • گرد و خاک محلی و موقتی در راه آبادان و خرمشهر
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد
  • پیش بینی خیزش گردوخاک محلی و موقتی در خوزستان/ باران در راه است
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود