Web Analytics Made Easy - Statcounter

 براساس شیوه‌نامه جدید بازگشایی مدارس، تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و دروس باید به‌صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس انجام شود.

از سویی خانواده ها علیرغم دغدغه هایی که در خصوص سلامت فرزندان خود دارند، با توجه به وضعیت ناخواسته ای که در ۲ سال اخیر  از نظر تحصیلی و آموزشی گریبانگیر دانش آموزان شده است، مشروط به رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی، به ضرورت حضور آنان در کلاس درس رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    

بسیاری از والدین در تربت حیدریه می‌گویند که هر چند سلامت فرزندانمان برای ما بسیار حایز اهمیت است، اما در این ۲ سالی که آموزش و پرورش کشور درگیر فضای مجازی بود، شاهد افت تحصیلی آنها بوده ایم و این شرایط نباید بیش از این ادامه پیدا می کرد.

یکی از این والدین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نباید به بهانه کوچک بودن کلاس‌های درس، شاهد عقب افتادگی بیشتر تحصیلی فرزندان خود باشیم.
علی احسانی افزود: در عین حال معتقدم هر چند دولت برنامه قابل قبولی در انجام واکسیناسیون سرتاسری ارایه کرده‌، اما به دلیل آنکه آموزش و پرورش تربت‌حیدریه از نظر وضعیت سخت‌افزاری بسیار کهنه و فرسوده است، لذا مسوولان باید نسبت به بهسازی کلاس های درس تدبیر کنند.

بسیاری از دانش‌آموزان این منطقه نیز معتقدند هر چند آموزش از راه دور یا آموزش مجازی شیوه‌ای نوین در سراسر جهان و امری پسندیده است، اما در ایران به دلیل ضعف زیرساخت‌های لازم اعم از نرم‌افزاری یا فکری (آمادگی ذهنی والدین، معلمان و دانش‌آموزان) و همچنین زیرساخت‌های سخت‌افزاری (اینترنت پرسرعت و در دسترس نبودن گوشی تلفن همراه به تعداد دانش‌آموزان) موجب شده این شیوه آموزشی، تجربه چندان مطلوبی در امر تحصیل ایجاد نکند.

یک دانش آموزش دوره متوسطه دوم دبیرستان رازی تربت حیدریه در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: عمق فاجعه زمانی بیشتر مشخص شد که شاهد انتشار پیامک، فایل صوتی، عکس و کلیپ‌های فکاهی یا جدی محتواهای آموزشی در شبکه های اجتماعی بودیم که به شوخی گرفته می‌شد.

علی امیدوار افزود: اکنون ما خواستار توسعه فضاهای آموزشی و به عبارت بهتر توجه بیشتر مسوولان آموزش و پرورش از یک سو و خیران مدرسه ساز از سوی دیگر برای توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی هستیم.

دبیر بازنشسته دبیرستان‌های تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۰ سال تجربه در امر تدریس حداقل حاوی یک پیام بزرگ و مهم است و آن اینکه بهترین شیوه آموزش، تدریس به صورت "چهره به چهره" است زیرا در چنین فضایی آموزش بر مدار عواطف انسانی و درک متقابل جریان دارد، در حالی که در آموزش به شیوه از راه دور هیچ رد و نشانی از روابط و عواطف انسانی به چشم نمی‌خورد.

محمدرضا سالارمقدم با بیان اینکه "آموزش" و "پرورش" در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند، اظهار کرد: آموزش مجازی هر چند به امر آموزش ضربه زد، ولی بیشترین صدمه را به امر پرورش و نظم و انضباط دانش‌آموزان وارد کرد.

آموزش در دوران کرونا، فرصت یا تهدید؟

مدرس دانشگاه و مدیر فرهنگی دانشگاه تربت‌ حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: آموزش در فضای کرونا برای ما هم تهدید و هم فرصت است که البته باید توسط کارشناسان بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

جابر حجتی رزقی افزود: فرصت از این حیث بود که به هر حال برای آموزش و پرورش ما این امکان فراهم شد تا همپای کشورهای پیشرفته در بحث آموزش از راه دور اقدام کند و البته زیرساخت‌ها و قدم‎های اولیه خوبی هم برداشته شد.

وی گفت: در عین حال یک تهدید بود زیرا برنامه کاربردی "شاد" برای دانش‌آموزان ما مشکلات متعددی را در پی داشت که مهمترین آن "آموزش یک طرفه" و بدتر پاسخگویی به سوالات معلمان توسط "والدین و نه دانش‌آموزان" بود که البته این شیوه خاص محدود به مدارس نبود، بلکه در دانشگاه‌ها نیز چنین شیوه‌ای اجرا شد.

حجتی رزقی افزود: واقعیت آن است شاد زمانی وارد آموزش و پرورش ما شد که هیچ زیرساخت سخت‌افزاری اصولی برایش فراهم نیامده بود و عمق فاجعه زمانی بیشتر مشهود شد که شاهد بودیم برخی معلمان از "تولید محتوای" همکاران خود استفاده مجدد می‌کردند که این مشکل در دانشگاه‌ها نیز به چشم می‌خورد و دیدیم استادانی که از فضای اینترنت برای تولید محتوا استفاده می‌کردند یا دانشجویانی که با کپی کردن و تنها برای کسب نمره تلاش می‌کردند.

به ادعای این استاد دانشگاه تربت‌حیدریه متاسفانه در بخش آموزش‌های کرونایی موضوع "کپی کاری از تولید محتوای دیگر معلمان" به تعداد زیاد به چشم می‌خورد.

مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میانگین دانش‌آموزان حاضر در کلاس درس در این شهرستان ۲۶ تا ۲۷ نفر است که حاکی از آن است که بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفته‌ است.

حجت صالحی، جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان را بالغ بر ۳۷ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت در ۲۲۹ مدرسه دولتی، ۱۶۲ مدرسه غیرانتفاعی، هزار و ۷۴۹ کلاس و با کمک ۲ هزار و ۳۶۸ نفر معلم تحصیل می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از حیث کوچک بودن فضاهای آموزشی و موفق نبودن مدیران مدارس در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، باید حق را به خانواده‌ها داد تا نگران سلامت فرزندان خود باشند زیرا اکنون ما در این خطه مدرسه‌ای داریم که گنجایش تنها ۲۰۰ نفر دانش‌آموز را دارد در حالی که در عمل ۵۰۰ دانش‌آموز را در آن جای داده‌اند.

حسین کریمی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی محدود به این شهرستان نیست، افزود: به اعتقاد من مسوولان آموزش و پرورش در سرتاسر کشور، بازگشایی مدارس را به فال نیک گرفته و با رسانه‌ها، مردم و به خصوص خیران مدرسه‌ساز نشست‌های مشترک برگزار کرده و به صورت شفاف کمبودها و نیازمندی‌های خود را اعلام کنند.

وی تصریح کرد: تربت‌حیدریه، ظرفیت خوبی هم در خصوص خیران مدرسه ساز و هم در بخش خیران حوزه سلامت دارد و تنها این هنر مدیریتی مسوولان مربوط را می‌طلبد تا با تجمیع این ۲ گروه، آموزش و پرورش کشور را همراهی کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس تربت حیدریه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس مدارس ویروس کرونا بازگشایی مدارس تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود