Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@09:13:30 GMT

آغاز گرده افشانی نخیلات در فسا

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۳۰۹۸

آغاز گرده افشانی نخیلات در فسا

ناصر انصاری گفت: گرده افشانی از اواسط فروردین ماه آغاز گردیده است و تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد.

این مقام مسئول گفت: گرده افشانی از مهم‌ترین و حساس‌ترین عملیات زراعی در نخلستان هاست از این رو رعایت اصول و دقت در انجام این کار ضروری است زیرا این امر نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هکتار از باغات فسا زیر کشت درخت نخل قرار دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است و پیش بینی می‌شود ۸۰۰ تن خرما ازنخلستان‌های این شهرستان برداشت شود.

او، از گرده افشانی نخیلات به صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر خبر داد و گفت: هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی برای تولید محصول انجام می‌دهد و گرده افشانی نخلستان‌ها تا اوائل اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

به گفته انصاری در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم قصب، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی فسا گرده افشانی نخیلات گرده افشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجتماع صادقیون در مشهد 

به گزارش قدس خراسان، طبق یک سنت ۱۲ ساله در شهر مشهد اجتماع با شکوه صادقیون همزمان با ۲۵ شوال سالگرد شهادت مظلومانه امام صادق (ع) آغاز شد.

این اجتماع که در عرصه شهدا در حال برگزاری است مسیر شهدا تا حرم مطهر رضوی را طی خواهد کرد تا این مصیبت را خدمت امام هشتم(ع) تسلیت بگوید.

این خبر در حال بروزرسانی است ...

معصومه مؤمنیان

دیگر خبرها

  • آغاز اجتماع صادقیون در مشهد 
  • ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد
  • سجده شکر، پاسخ ساسان به حاشیه‌سازان(عکس)
  • خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • عطر افشانی مزار شهدا درپلدشت
  • چشم امید خوزستانی‌ها به درخشش کاپیتان
  • «اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟
  • محمد انصاری به کادرفنی تیم ملی جوانان اضافه شد
  • آغاز پویش دست‌های مهربان در کردستان