Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به نظر می‌رسد بنیاد گرفتار بحران در زمینه گفتگو و ادبیات رفتاری با جامعه هدف است و لازم است رعایت ادب و اخلاق اسلامی در برخورد با جامعه ایثارگری به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نخستین همایش سراسری مدیران کل ستادی و استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جدید یکشنبه (۲۱ فروردین ماه) با محوریت برنامه عملیاتی با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت سراسری و ویدئو کنفرانس در سالن جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاضی‌زاده هاشمی در این همایش با تأکید بر اهمیت خدمت‌رسانی به ایثارگران، گفت: فرصت خدمت زودگذر است و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران باید به میثاق خدمت به ایثارگران عمل کنند که موجب رضایت قلبی آن‌ها نیز خواهد بود.

مسائل امروز سازمان‌ها حاصل تدابیر مربوط به گذشته است

وی افزود: تصمیمات مدیران دارای پیامد‌ها و آثار مثبت و منفی در بلندمدت است. مسائل امروز سازمان‌ها حاصل تدابیر مربوط به گذشته است. گذشتگان رویه‌هایی را بنا کردند که تصور می‌کردند درست است، اما امروز گرفتار آن رویه‌ها هستیم و مشکلات امروز به گذشته باز می‌گردد. اگر به صورت سیستمی به موضوعات توجه نشود پیامد‌هایی که فکر می‌کنیم مفید است، غیرمفید و سمی است، لذا باید به آثار و پیامد‌های بلند مدت تصمیمات و اقدامات توجه شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌ها نمی‌توان مطلق عمل کرد، زیر عالم در حال رشد و پیشرفت است؛ لذا هر کاری که انجام می‌شود باید رویکرد علمی و دلایل صحیح داشته باشد و در مورد تصمیمات، فعالیت‌ها و آثار آن در آینده مطالعه انجام شود.

وی ضمن تأکید بر اجرای برنامه‌های عملیاتی ادامه داد: در بخش‌ها و معاونت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران رویکرد‌های کلی بر مبنای مطالعات انجام شده و مبانی سیاست‌های کلی و فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری مشخص شد و برنامه‌های عملیاتی و راهبردی بر مبنای همین رویکرد‌ها تدوین شده است. این برنامه‌ها میثاق نامه‌ای را شکل داده است که مدیران بنیاد هم جهت و همسو با آن حرکت خواهند کرد و این برنامه‌ها توسط مسؤولان هر بخش در لایه‌های مختلف به طرح و اقدام مبدل خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی ابراز داشت: وظیفه برنامه عملیاتی پیوند دادن اهداف، راهبردها، مأموریت‌ها و چشم‌انداز است و آثار عملیاتی برنامه‌ها باید رصد شود. برای اینکه برنامه عملیاتی ضمانت اجرایی پیدا کند باید مکانیزم نظارتی ایجاد شود تا الزام اجرایی شدن داشته باشد و مدیر باید پاسخگو باشد و لازم است که شفافیت و گفت‌وگوی درون و برون‌سازمانی مورد توجه قرار گیرد و سازمان در زمینه برنامه‌های عملیاتی پاسخگو باشد.

بنیاد شهید گرفتار بحران در ادبیات رفتاری با جامعه هدف است

وی خطاب به مدیران بنیاد گفت: مسئولان بنیاد باید در حوزه مدیریت و مسئولیت خود پاسخگو باشند و در این راستا باید فهم مشترک ایجاد شود و اگر تفاوت وجود داشته باشد هر کسی کار خودش را انجام می‌دهد به همین منظور باید از نظام تشویق و تذکر استفاده کرد و خواهش ما این است که این موضوع جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه جامعه هدف بنیاد نیاز‌های بسیاری دارد، افزود: بخشی از نیاز‌های جامعه ایثارگری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پاسخ داده می‌شود و باید به خواسته به حق ایثارگران پاسخ داد. به نظر می‌رسد بنیاد گرفتار بحران در زمینه گفتگو و ادبیات رفتاری با جامعه هدف است و لازم است که حفظ کرامت ایثارگران و رعایت ادب و اخلاق اسلامی در برخورد با جامعه ایثارگری به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

علت بخشی از نارضایتی‌ها عدم تعامل و گفتگو است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: تلاش برای گفت‌وگوی سازنده با جامعه ایثارگری وظیفه همه مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران است. علت بخشی از نارضایتی‌ها عدم تعامل و گفتگو است و باید عزتمندانه به خواسته این عزیزان پاسخ داده شود و همه مسئولان وظیفه دارند که پیگیر خواسته‌های قانونی ایثارگران باشند.

وی ادامه داد: تخصیص بودجه‌های استانی بر مبنای برنامه‌های عملیاتی خواهد بود و مسئولان بنیاد در همه سطوح موظف به رعایت همه قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های قانونی هستند.

در این نشست معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشریح برنامه‌های عملیاتی و اولویت‌های خدمات‌رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال ۱۴۰۱ پرداختند.

همچنین در این نشست نرم‌افزار پایش برنامه‌های عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مورد بررسی قرار گرفت و دستورالعمل‌های پایش برنامه‌های عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه های عملیاتی گرفتار بحران جامعه ایثارگری برنامه ها قاضی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه جامع و مدونی برای مدیریت سیلاب در استان باید داشته باشیم و این امر جزو اولویت‌هاست.

علیرضا عباس‌زاده امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) در ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان، اظهار کرد: هنر حاکمیت و محل آزمون مدیران، همین موضوع مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه اگر در مدیریت بحران کوتاهی کنیم، جایی برای دفاع نیست، افزود: سال به سال امکانات مدیریت بحران استان را تجهیز می‌کنیم و تجربیات ما هم زیاد شده که جزو سرمایه‌های ماست.

معاون استاندار گفت: همه باید با تمام توان و با همدلی و همکاری پای کار خدمت‌رسانی در سیلاب باشند تا مشکلات رفع شود.

عباس‌زاده با اشاره به خسارت سیل زیرکوه در هفته گذشته، بیان کرد: از همان ساعات اولیه سیل، تمام محورها بازدید و با بسیج امکانات دستگاه‌ها، محورهای اصلی مواصلاتی بازگشایی شد.

وی شأن حاکمیتی، ارزشمند و اثربخش مدیران را مسأله مدیریت بحران ارزیابی کرد و گفت: شرایط خوبی در استان حکمفرماست.

عباس‌زاده توجه به مصوبات سفر رئیس جمهوری درباره مدیریت بحران و توجه به آب‌های مرزی را از اولویت‌ها دانست و افزود: در استان بیش از ۲۲۰ سازه آبخیزداری در دو تا سه سال گذشته اجرا شده است که اگر نبود، خسارت‌ها دوبرابر می شد.

به گفته او، شناسایی چالش بحرانی در برنامه‌های مدیریت بحران باید مورد توجه مدیران باشد، ما در شرایط جدید، شاهد بارش باران از نوع رگباری و سیلابی هستیم که باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های عمرانی ما با یک ندانم‌کاری به‌دنبال سیلاب از دست می‌رود، بنابراین پیشنهادهای تکمیلی باید داشته باشیم، اظهار کرد: اکنون وضعیت شهرستان خوسف به‌دنبال سیلاب از وضعیت نهبندان هم بدتر شده و شرایط آن مانند زیرکوه است. بنابراین تمام استان نیازمند توجه و مدیریت بحران است. 

معاون استاندار گفت: میزان خسارت سیل به زیرساخت راه در زیر کوه ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

عباس‌زاده بیان کرد: حوزه‌های راهداری، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی بیشترین خسارت‌ها را داشته‌اند و باید گزارش‌ها جمع‌بندی و خسارت ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه شرایط خسارت در نهبندان مانند زیرکوه نیست و مدیریت بحران در این شهرستان خوب بوده است، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی استان برای مدیریت بحران، کم است و باید از امکانات محلی و منطقه‌ای برای مدیریت بحران استفاده کرد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه باید مجوزهای استفاده از بخش خصوصی در شرایط بحران گرفته شود که مانعی در شرایط بحران وجود نداشته باشد، افزود: اکنون دستگاه‌ها باید ارزیابی و اقدامات جبرانی خسارت را آغاز کنند. برنامه‌های جبران خسارت سیل توسط دستگاه‌ها باید ارائه شود.

وی اضافه کرد: حجم عملیات سیل در خوسف زیاد بوده است و با توجه به انتخابات پیش رو، راه‌های دسترسی به روستاها باید هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • ۳۱ هزار مجوز استخدام فرزندان ایثارگر کسب شده است
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا