Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اگر تاکنون در خانه برای خودتان پنیر درست نکرده‌اید حتما امتحان کنید. چون روش تهیه آن سخت نیست. با این کار هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود؛ با توجه به اینکه این روزها قیمت لبنیات به‌ویژه پنیر لیقوان بسیار بالا رفته است. و هم از مواد نگهدارنده، افزودنی‌ها و قندهایی که در برخی پنیرهای کارخانه‌ای وجود دارد، در پنیر خانگی استفاده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی تهیه پنیر در خانه زمان‌بر نیست و مواد اولیه آن به‌راحتی تهیه می‌شود و در بیشتر خانه‌ها موجود است. در کل برای تهیه پنیر به شیر، آبلیمو یا سرکه و پارچه نیاز دارید.

طرز تهیه پنیر خانگی با ماست و سرکه

برای تهیه به مواد زیر نیاز داریم: 

شیرپر چرب: ۱ کیلوگرم

سرکه سفید: ۱ قاشق غذاخوری

ماست ترش: ۳ قاشق غذاخوری

برای اینکه ماست ترش داشته باشید می‌توانید آن را چند ساعت در دمای محیط و خارج از یخچال قرار دهید تا ترش شود.

سپس شیر را در یک قابلمه بزرگ بجوشانید. مدام شیر را هم بزنید تا سرریز نشود و ته هم نگیرد. اجاق گاز را خاموش کنید تا کمی خنک شود. زیرا مهم‌ترین مرحله درست کردن پنیر خانگی این است که وقتی ماست و سرکه را اضافه می‌کنیم شیر در حال جوشیدن و داغ داغ نباشد. یعنی دمای شیر باید حدود ۳۵ تا ۴۰ درجه و کمی از دمای بدنتان بیشتر باشد. برای چنین حالتی بعد از خاموش کردن اجاق به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید.

در این مرحله ماست و سرکه را اضافه کنید تا شیر بریده یا به اصطلاح دلمه شود.  هنگامی که  ماست یا سرکه را به شیر جوشیده اضافه می‌کنید، مواد را به هم نزنید. این کار باعث می‌شود شیر به صورت کامل بریده نشود و پنیر خراب شود.

بعد از بریده شدن شیر یک صافی بردارید و داخل آن یک پارچه تمیز و نخی بگذارید تا شیر بریده شده را داخل پارچه بریزید. پارچه را آنقدر فشار دهید تا جایی که ممکن است مایع (آب پنیر) باقی نماند.

در مرحله بعدی پارچه توری را به مدت دو ساعت از یک جا آویزان کنید، سپس یک کاسه زیر پارچه قرار دهید  تا اگر بازهم آب اضافی پنیر باقی ماند درون کاسه بریزد. پس از اینکه آب اضافی پنیر به طور کامل خارج شد از دستمال نخی بیرون بیاورید و برش بزنید.

سپس برش‌های پنیر را داخل آب و نمک به‌ مدت ۲ روز قرار دهید تا مزه دار شود.  برای درست کردن آب پنیر نیز نمک را به آب باقی‌مانده از شیر دلمه شده اضافه کنید.

معمولا پنیر لیقوان در آب نمک غلیظ‌تر قرار داده می‌شود و شورتر است، اما شما می‌توانید برای پنیرهای ساده خانگی به ازای هر یک لیتر، ۱۰۰ گرم نمک در آن حل کنید. بهتر است از نمک بدون ید برای درست کردن آب نمک استفاده کنید چون ید موجود در نمک، باعث ایجاد تلخی در طعم پنیر می‌شود.

مواد لازم برای طرز تهیه پنیر لیقوان با مایه پنیر

شیر: ۱ لیتر (کیلوگرم)

مایه پنیر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

ابتدا شیر پرچرب را بجوشانید. سپس شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید شیر حرارت خود را از دست بدهد و دمای آن به ۳۵ درجه سانتی‌گراد برسد. سپس مایه پنیر را در یک ظرف با ۱/۲ لیوان آب مخلوط کرده و صبر کنید تا مایه پنیر حل شود. وقتی روی لیوان کف ایجاد شد، مایه پنیر عمل آمده است. این مایه را به شیر اضافه کنید. ۳۰ دقیقه تا یک ساعت، شیر را کنار بگذارید و اجازه دهید که بریده یا دلمه شود.

سپس کف یک آبکش را پارچه نازک و تمیز  بیندازید و پنیر را به آرامی در پارچه بریزید. چهار طرف پارچه را گره بزنید و تا ۲ ساعت آن را آویزان کنید تا آب اضافی خود را از دست بدهد. سپس یک جسم سنگین را به مدت ۲ ساعت روی پنیر قرار دهید تا کاملا آب آن کشیده شود.

بعد از این دستمال را باز کنید و پنیر را از آن خارج کنید. پنیر را به صورت مکعبی برش بزنید و در آب نمک قرار دهید. بعد از چند روز آماده است. نوش جان

کد خبر 669067 برچسب‌ها آشپزی توصیه‌ها و آداب آشپزی - دستور پخت لبنیات - پنیر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آشپزی دستور پخت لبنیات پنیر پنیر لیقوان پنیر خانگی تهیه پنیر قرار دهید مایه پنیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!

 در عصری زندگی می‌کنیم که همگان به دنبال راه‌حل‌های فوری و ساده برای دستیابی به اهداف خود هستند، و این نگرش در زمینه‌های پخت‌وپز، درمان و بهداشت نیز قابل مشاهده است. به ادعای برخی، استفاده از چربی‌سوز‌ها می‌تواند ظرف مدت یک هفته به آب کردن چربی‌های شکمی و بهبود تناسب اندام کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از افراد چاق، به ویژه زنان، از نگاه دیگران به خود به عنوان فردی چاق دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. این چربی‌سوز‌ها به عنوان یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند و علاوه بر این، برخی از خواص استثنایی دیگر این محصولات شامل بهبود عملکرد مغز و حافظه، بینایی و شنوایی نیز است.

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند.

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما به راحتی به هدف چربی سوزی سریع شکم و پهلو و کل بدن تان می‌رسید.

خواص چربی سوزی پنیر پارمیزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

tags # رژیم لاغری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • حسرت ۶ ساله پرسپولیس در خانه مقابل سپاهان!
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟