Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح‌ها و برنامه‌ها در قالب مبانی نظری نماند و باید به عمل و کارکرد تبدیل شود.

حجت‌الاسلام حمید نیک‌زاد امروز ۲۲فروردین‌ماه در جمع نمایندگان یازده حوزه یادگیری حوزه در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش که در دبیرخانه ستادهمکاریها، برگزار شد، اظهارکرد: برپایی چنین نشستی با هدف هم‌افزایی، تعامل و هم‌گرایی بیشتر فعالین عرصه تعلیم و تربیت در دبیرخانه ستاد همکاریها به عنوان حلقه اتصال میان حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز بیش از گذشته وزیر آموزش و پرورش پای کار است و با انگیزه و روحیه انقلابی و جهادی به دنبال پیاده سازی اهداف سند تحول بینادین و اسناد بالادستی همچنین برنامه‌های همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش است.
حجت‌الاسلام نیک‌زاد در ادامه با اشاره به اهتمام وزیر در استفاده از ظرفیت‌های بی بدیل حوزه و روحانیت برای تحقق هر بیشتر سند تحول بینادین، اظهار کرد: آموزش و پرورش با افتخار از حضور حوزه و روحانیت در برنامه های آموزشی، پژوهشی و تربیتی استقبال می کند و از برنامه های اصلی وزیر تأکید بر این موضوع علی‌رغم همه مشکلات پیش رو است.
وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش معتقد است برای پاسداری و اجرایی شدن ارزشهای دینی و انقلابی از جمله حضور روحانیت در آموزش و پرورش باید بدون مسامحه و یا هیچ‌گونه اکراهی پیگیری این مسأله بود، گفت: قاطبه جامعه فرهنگیان دغدغه مند و نیز اولیا و مربیان از این حضور استقبال می کنند، زیرا روحانیت همواره خیرخواه و هدایت کننده جامعه به سعادت و سلامت است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور مؤثر نمایندگان حوزه علمیه در ۱۱حوزه یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی، تصریح کرد: انتظار می رود، اساتید، صاحب‌نظران و فضلای عضو گروه‌های ۱۱ گانه با حضور منظم در جلسات کارشناسی و نیز مشورت گیری از دیگر ارکان حوزه علمیه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، کرسی‌های علمی، نشست‌های اندیشه ورزانه طرح‌ها و برنامه ها را در قالب مبانی نظری به وزارت آموزش و پرورش ارائه نموده تا پس از طی فرایندهای قانونی و سازمانی، این ایده‌های نو عملیاتی شود.
گفتنی است، یازده حوزه یادگیری که نمایندگان حوزه علمیه در آن حضور دارند، شامل؛«قرآن و عربی»، «کار و فناوری»، «ریاضی»، «علوم انسان»،« ادبیات فارسی»، «پیش دبستانی»، «علوم تجربی»، «فرهنگ و هنر»، «مهارت های زندگی»، «سلامت و تربیت بدنی» و «حکمت ومهارت فکر» است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه قم وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین شیرمحمدی ظهر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب شرکت آب منطقه‌ای کردستان، به جایگاه متعالی و برجسته زنان در قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: آیات متعددی در قرآن کریم از جمله آیه ۶۱ سوره آل عمران، ۳۵ سوره احزاب و ۹۷ سوره نحل به عدم تفاوت‌ها و برابری‌ها بین زنان و مردان اشاره شده است.

مدیر حراست و امور محرمانه شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، افزود: امروز دشمن سعی در ایجاد دودستگی در جامعه مابین یک دسته کم‌حجاب و یک دسته افراد باحجاب را دارد تا بین این دو دسته اختلاف و آشوب ایجاد کند و به لطف تدابیر هوشمندانه نظام؛ تحلیل و برنامه‌ریزی آنان از بین رفت و ما باید در عین دفاع از عفاف و حجاب مانع از دودستگی شویم و این جریان را مدیریت کنیم.

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف یک ارزش است؛ باید سعی نمائیم آن را به هنجار و رفتار عینی، عملی و ملموس تبدیل نمائیم.

مدیر حراست و امور محرمانه شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، به بخشنامه‌های ابلاغی در خصوص عفاف و حجاب نیز اشاره و اظهار کرد: اجرا و پایبندی کامل به بخشنامه‌ها از زمره تعهدات مهم کلیه کارکنان این شرکت است و تفاوت‌های شغلی و کاری بین زن و مرد نباید منجر به اجرای ضعیف قوانین مربوطه گردد، چرا که صیانت از طرح نور و تبلیغ آن وظیفه همگانی برابر با وسع و شرایط هر فرد است.

کد خبر 6090999

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • پول هست زمین نیست!
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری