Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@13:08:08 GMT

صادارت 12 میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۳۳۰۰

صادارت 12 میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان‌جنوبی

«غلامرضا اشرفی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی دارای ۹۹۵ تعاونی فعال و در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: فعالیت تعاونی‌های استان در بخش تولیدی به تعداد ۶۰۷ مورد، خدمات به تعداد ۲۷۴ مورد و توزیعی به تعداد ۱۱۴ تعاونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد ۹۸۸۲ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سرمایه فعلی این تعاونی‌ها در استان ۴۹۳ میلیارد و ۱۱۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال است، یادآور شد: همچنین میزان اشتغالزایی این تعاونی‌ها ایجاد ۹ هزار و ۸۸۲ فرصت شغلی در سطح استان است.

اشرفی از تشکیل ۳۹ تعاونی طی سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها دارای ۹۶۴ عضو بوده و برای ۶۴۸ نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

وی به اهم عملکرد مدیریت تعاون استان طی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: ایجاد فرصت شغلی در تعاونی‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی، تشکیل تعاونی‌های متعارف تولیدی، خدماتی و توزیعی، صدور یا تمدید موافقت‌نامه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی، تشکیل اتحادیه‌های تخصصی شهرستانی، توسعه شرکت‌های تعاونی محور، صادرات تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها، نظارت قانونی بر تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی از جمله این اقدامات بوده است.

صادرات ۱۲ میلیون دلاری کالا توسط تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در حوزه ایجاد فرصت شغلی توسط تعاونی‌ها در استان علی‌رغم اینکه برنامه سالانه آن‌ها ایجاد ۳۳۶ فرصت شغلی بوده اما عملکرد سالانه این تعاونی‌ها ایجاد فرصت شغلی برای ۶۴۸ نفر بوده که نشان از تحقق ۱۹۳ درصدی تعهد تعاونی‌ها در این حوزه بوده است.

اشرفی با اشاره به اینکه تعهد سالانه تعاونی‌ها در تشکیل تعاونی‌های متعارف تولیدی، خدماتی و توزیعی در استان ۲۴ تعاونی بوده در حالی که در حوزه اجرا به ایجاد ۳۹ تعاونی منجر شده، افزود: در این راستا نیز ۱۵۸ درصد تحقق عملکرد وجود دارد.

وی با بیان اینکه میزان صادرات تعاونی‌ها و اتحادیه‌های استان طی سال گذشته ۱۲ میلیون و ۸۵۵ هزار دلار بوده است، یادآور شد: این میزان نسبت به برنامه سالانه ۱۳۸ درصد محقق شده است.

فعالیت ۱۰۰ تعاونی بانوان در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی از فعالیت ۱۶ اتحادیه شرکت‌های تعاونی در استان خبر داد و اضافه کرد: میزان سرمایه این اتحادیه‌ها در مجموع ۱۹ میلیارد و ۶۴۳ میلیون و ۴۴۹ هزار ریال و میزان اشتغالزایی آن‌ها ایجاد ۴۴ فرصت شغلی بوده است.

اشرفی به تعاونی بانوان در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در مجموع تعداد تعاونی‌های فعال بانوان در استان ۱۰۰ مورد بوده که دارای یک‌ هزار و ۱۰۳ عضو شامل ۱۵۲ عضو مرد و ۹۵۱ عضو زن هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه این تعاونی‌ها در مجموع ۵ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال است، خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها در استان موفق شدند برای یک‌ هزار و ۳۸۷ نفر فرصت شغلی ایجاد کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی اشرفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی تعاونی اشتغال بانوان صادرات کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تعاونی ها مدیرکل تعاون تعاونی ها اتحادیه ها فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر

نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور رئیس دانشگاه، تعدادی از دانشجویان و نمایندگان شرکت‌ها مختلف، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت افتتاح شد. 

محسن زاده، دبیر اجرایی نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره برگزاری این نمایشگاه‌، با اشاره به اینکه امسال اولین نمایشگاه بعد از دوران کرونا برگزار شده است، مطرح کرد: با یک فراخوان اعلام کردیم که شرکت‌هایی که مایل به ارتباط با دانشگاه هستند و قصد دارند از میان دانشجویان نیرو جذب کنند، به نمایشگاه کار بیایند و موقعیت‌های شغلی خود و فرهنگ سازمانیشان را ارائه بدهند و به مزایای اشتغال در سازمان برای دانشجویان بپردازند تا چه دانشجویان چه فارغ‌التحصیلان بدانند شرکت‌هایی هستند که می‌توانند برای آن‌ها رزومه بفرستند، در آن جذب شوند و برای استعداد آن‌ها ارزش قائل می‌شود.

او ادامه داد: در نمایشگاه امسال بیش از ۲۰ شرکت حضور دارند و سعی کردیم حوزه‌های مختلف را پوشش دهیم.

او از حوزه‌هایی چون حوزه نفت و گاز، شیمی، مواد شوینده، صنایع غذایی، مخابرات، سیستم اتوماسیون اداری، عمرانی به عنوان حوزه‌های حاضر در نمایشگاه کار نام برد و هدف این تنوع را بهره‌بری دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه امیرکبیر مطرح کرد.

دبیر اجرایی نمایشگاه در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره امکان استفاده دانشجویان سایر دانشگاه‌ها مطرح کرد: با سیاستی که مسئولین دانشگاه در پیش گرفته‌اند هدف این است که همه دانشجویان و کارجویان از نمایشگاه بازدید کنند و برای همه رایگان است.

محسن‌زاده افزود: علاوه بر نمایشگاه، یک سری کارگاه های خیلی جذاب داریم که به صورت موازی با نمایشگاه در سالن‌های آمفی تئاتر  و در حوزه های مختلفی چون برنامه نویسی ،مکانیکی، روانشناسی ، تغییر مسیر شغلی و کوچینگ برگزار می‌شود تا زمینه‌ای مقدماتی باشد برای اینکه دانشجویان بتوانند با علایق خود بیشتر آشنا شوند.

گفتنی است نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت به مدت سه روز برپا خواهد بود دانشجویان و کارجویان می‌توانند از آن بازدید کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان