Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:13:11 GMT

مجروحان روزه‌دار در جبهه آب هم نمی‌نوشیدند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۳۳۹۲

مجروحان روزه‌دار در جبهه آب هم نمی‌نوشیدند

عبداله پوراسکندر به خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا گفت: هواپیمای ما با هواپیماهای دشمن در منطقه درگیر شدند و آنها قرارگاه سپاه هشتم مشهد را بمباران کردند که در این عملیات تعدادی از رزمندگان با زبان روزه به شهادت رسیدند و تعدادی از آنها به شدت مجروح شدند. تعدادی از نیروهای پدافند هوایی که مجروح شده بودند را به پایین منتقل کردیم و آنها را با آمبولانس به بیمارستان صحرایی فرستادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همسنگران می گفتند با اینکه آنها مجروح شده بودند اما راضی نمی شدند، آب بخورند و روزه خود را باطل کنند.

وی که یکی از رزمندگان تیپ دهم محرم پدافند هوایی از اسلامشهر بود و برای حفاظت از قرارگاه سپاه هشتم مشهد به منطقه شیخ صالح در حلبچه اعزام شده بود، گفت: من و سایر رزمندگان برای اینکه بتوانیم روزه بگیریم از فرمانده پرسیدیم که قرار است چند روز در اینجا بمانیم و وقتی فرمانده گفت ۱۰ روز، ما نیز نیت کردیم و توانستیم روزه بگیریم.

این جانباز ۵۰ درصد جبهه های جنگ گفت: حوالی تابستان بود و هوا به شدت گرم و با کمبود آب مواجه بودیم اما با همه سختی ها و مشکلاتی که وجود داشت با اشتیاق به استقبال ماه رمضان می رفتیم و همگی قبل از اذان صبح بیدار می شدیم و بعد از خوردن سحری و خواندن نماز صبح به صورت دسته جمعی دعا می خواندیم.

وی افزود: شب ها کمی از شام خود را برای وعده سحر نگه می داشتیم یا نان خالی، نان خشک و خرما می خوردیم و برای افطار هم نان و پنیر یا کنسرو می خوردیم. به ندرت پیش می آمد که غذای گرم داشته باشیم و اگر هم غذای گرم برای رزمندگان می آوردند تا به دست ما می رسید، سرد شده بود و باید دوباره آن را گرم می کردیم.

برچسب‌ها جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس ماه رمضان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر این اساس حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه روستاها و خانه‌های جنوب لبنان رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز یکشنبه ساختمانی را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی که محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، هدف گرفته و به صورت مستقیم مورد اصابت قرار داده‌اند.

همچنین رزمندگان حزب‌الله لبنان موفق شدند ساعت ۱۸ عصر امروز یکشنبه موضع نظامی صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار بدهند.

پیش از این نیز اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

بر این اساس با احتساب دو عملیات جدید حزب‌الله لبنان، شمار عملیات‌های رزمندگان مقاومت اسلامی علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی طی روز جاری به ۴ عملیات می‌رسد.

کد خبر 6091486

دیگر خبرها

  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • اولین تصاویر از مجروح تازه داماد حمله جیش‌الظلم
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس