Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@19:50:56 GMT

مدارس و ادارات در شاخص بحرانی آلودگی هوا تعطیل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۳۳۹۶

مدارس و ادارات در شاخص بحرانی آلودگی هوا تعطیل می‌شوند

ستایش دریکوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن بیان اینکه اکنون پنج شهرستان پلدختر، رومشکان، کوهدشت، دورود و بروجرد در وضعیت بحرانی و خطرناک آلودگی هوا قرار دارند افزود: شهرستان های خرم آباد، سلسله، دلفان، ازنا و الیگودرز در وضعیت بسیار ناسالم هستند.

وی اظهار داشت: در شرایط ناسالم، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی، مبتلایان آسم، جلوگیری از حضور اطفال، مادران باردار، نوزادان و افراد سالمند در فضای باز شهری و نقاط آلوده، عدم خروج غیر ضروری از منزل و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی مورد تاکید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریکوند عنوان کرد: همچنین در شرایط آلودگی هوا، پرهیز از فعالیت ورزشی سنگین در پارک ها و نقاط باز شهری و استفاده از مایعات، میوه و سبزیجات تازه مورد توجه قرار دارد، علاوه بر این باید در صورت لزوم حضور در هوای آزاد، زمان آن را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی با تاکید بر بسته ماندن پنجره ها در زمان آلودگی هوا تصریح کرد: باید در صورت امکان، سیستم تهویه مطبوع برای اماکن ادارای تهیه شود و افراد مبتلا به آسم یا دارای نشانه هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه، خس خس و درد قفسه سینه باید برنامه درمانی خود را دنبال و اگر نشانه ها برطرف نشد با پزشک مشورت کنند.

وی ادامه داد: لازم است مواد غذایی قبل از نگهداری در یخچال از ذرات گرد و غبار زدوده شوند و در صورت ضرورت خروج از منزل یا محیط های بسته در زمان ریزگردها از ماسک های مناسب استفاده شود.

امروز هشتمین روز آلوده سال جاری و پنجمین روز متوالی آلودگی هوا در لرستان سپری می شود.

برچسب‌ها دانشگاه های علوم پزشکی آلودگی هوا لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی آلودگی هوا لرستان دانشگاه های علوم پزشکی آلودگی هوا لرستان آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا، با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی در استان خوزستان به سمت عادی شدن و بارندگی پیش می رود؛ بنابراین فعالیت کلیه مدارس استان در نوبت عصر سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه طبق روال عادی فعال هستند.

این در حالی است که با تصمیم این کارگروه و به علت آلودگی فعالیت تمامی مدارس نوبت صبح فردا سه‌شنبه در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان به صورت غیرحضوری انجام شد.

کد خبر 6092959

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تجربه اخیر کاهش نرخ ارز در شرایط بحرانی بی‌سابقه بود
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت