Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@06:00:27 GMT

خطیب‌زاده: آمریکا هنوز اراده لازم را برای رسیدن به توافق نشان نداده

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۳۴۸۳

خطیب‌زاده: آمریکا هنوز اراده لازم را برای رسیدن به توافق نشان نداده

سخنگوی وزارت خارجه درباره روند مذاکرات گفت: منافع قطعی ملت ایران چراغ راهنمای ماست و نمی‌دانیم آیا به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم چراکه آمریکا هنوز اراده لازم را برای رسیدن به توافق نشان نداده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایران اکونومیست، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه به مسائل مختلف پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب زاده درخصوص نامه نمایندگان مجلس به رئیس جمهور مبنی بر شروط توافق هسته‌ای؛ گفت: صدای نمایندگان ملت در طی مذاکرات 11 ماه گذشته همواره شنیده شده است. متنی نهایی نشده که درباره آن صحبت کنیم. البته روشن است با راهبری شورای عالی امنیت ملی و اجرای وزارت خارجه، خطوط قرمز تابع النعل بالنعل رعایت شده است. اگر هم مواردی به نتیجه نرسیده دلیل اصلی آن عدم پاسخگویی طرف مقابل در چارچوب تعیینی است. اگر قرار بود خطوط قرمز را رد کنیم توافق چندین ماه قبل به دست می‏‌آمد. ما با پافشاری بر خطوط قرمز ان‌شاءلله جلو می رویم.

انتفاع اقتصادی و قطعی مردم ایران از رفع تحریم‌ها اهمیت دارد

سخنگو درخصوص دورنمای مذاکرات با توجه زیاده خواهی طرف آمریکایی؛ گفت: ما هنوز به نقطه‌ای نرسیدیم که طرف آمریکایی نشان دهد اراده قطعی برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه 2231 دارد. متأسفانه ایالات متحده تلاش می‌کند و انرژی و وقت همه را مصروف این کرده که اجزا و عناصری از فشار حداکثری را حفظ کند. آنچه برای ما حائز اهمیت است انتفاع اقتصادی و قطعی مردم ایران از رفع تحریم‌هاست. سدهایی را طرف آمریکایی پیاده کرده که منافع مردم از برجام به حداقل برسد. ما با آگاهی کامل این موارد را به طرف مقابل اعلام کردیم.

 

 

تحت تاثیر کمپین‌ها و کارزارهای رسانه‌ای و اظهارات ضد و نقیض قرار نمی‌گیریم. منافع قطعی ملت ایران چراغ راهنمای ماست و نمی‌دانیم آیا به توافق می‌رسیم یا نمی‌رسیم چراکه  آمریکا هنوز اراده لازم را برای رسیدن به توافق نشان نداده است. متعهدیم که به یک توافق خوب برسیم و اگر برسیم حتما عازم وین خواهیم بود.

در حال تکمیل...

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد

 ابوالفضل توسلی  از جنبش وجدان های بیدار اساتید و دانشجویان دانشگاه های آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم و مسلمان فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل حمایت کرد و  گفت:صحنه‌هایی که از خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌های امریکا منتشر شده اگر در کشورهایی مانند روسیه، چین و ایران رخ می‌داد، صدای حمایت از حقوق بشر ادعایی غربی‌ها گوش جهانیان را کر می‌کرد.

وی ادامه داد: بگیر و ببندهای گسترده پلیس آمریکا نشان داد که آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر در این کشور تا زمانی پابرجاست که از خط قرمز دشمنی با صهیونیست‌ها عبور نکند. و امروز صدای رسای اعتراضات دانشجویان بیدار آمریکا و اروپا علیه رژیم صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین و آرمان عادلانه آن‌ها در حال گسترش است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: این موج ضدصهیونیستی چنان زلزله‌ای در جهان به راه انداخته که نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا با خشونت تمام به صحنه آمده‌اند تا این قیام بی‌سابقه را خنثی کنند، اما این اتفاقات نتیجه عکس داده و سایر دانشگاه‌های جهان هم به کمپین اعتراضی آمریکایی‌ها پیوسته‌اند.

وی تاکید کرد: مقابله وحشیانه پلیس با حامیان ملت فلسطین نشان داد که حد و مرز آزادی بیان در آمریکا تا جایی است که خط قرمز حمایت از صهیونیست‌ها را محترم شمارد. تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشورها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

توسلی؛ مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین کرد و گفت: سرکوب اساتید و دانشجویان توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است را محکوم می‌کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است
  • اگر دولت و قضات، مردم را ناراضی کنند، باید فاتحه را بخوانیم/ جلب نظر مردم لازم است (فیلم)
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • سلطانی نخستین نشان ایران را قطعی کرد
  • حسن‌زاده: تیم‌های جام جهانی را سوپرایز می‌کنیم
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد