Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، متعاقب انتشار گزارش فارس با موضوع حذف و سانسور بخش مهمی از فیلم «از کرخه تا راین» و پخش این نسخه فیلم در سامانه «فیلیمو» به تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۱، از سوی این سامانه جوابیه‌ای ارائه شد. در جوابیه مذکور اما فیلیمو از خود سلب مسولیت کرده و ادعا می‌کند نسخه موجود را از حوزه هنری خریداری کرده است که البته بر این مساله نیز ایراد وارد است چراکه سامانه قبل از هرگونه بارگذاری محتوایی باید از قبل محتوا و شرایط موجود و تغییرات احتمالی را بررسی و احیانا در صورت وجود هرگونه تغییری یا آن را با مبدا ارسال کننده حل و فصل کند یا اینکه موضوع را در صفحه نمایش و در مورد فیلم با ذکر دلیل توضیح دهد که این سامانه هیچ کدام از این موارد را انجام نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از اینرو خبرگزاری فارس بنابر رسالت حرفه‌ای خود، جوابیه فیلیمو را منتشر می‌کند. البته این اقدام به هیچ عنوان به معنای تایید ادعاهای فیلیمو نخواهد بود و متعاقب این گزارش، از مسولین ذیربط حوزه هنری و همچنین تهیه‌کننده فیلم و در نهایت و در صورت لزوم از کارگردان «از کرخه تا راین» پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد و در گزارش بعدی پیش روی مخاطبین قرار خواهد گرفت.

در جوابیه فیلیمو آمده:

خبرگزاری فارس در بخش پیگیری‌ها (فارس من) مطلبی خلاف واقع؛ با عنوان  "انتقاد به سانسور صحنه‌های انقلابی برخی فیلم‌ها در فیلیمو" منتشر کرده و پلتفرم فیلیمو را به سانسور سینمایی "از کرخه تا راین" متهم کرده است. با توجه به اینکه از رسانه‌ای همچون خبرگزاری فارس انتظار می‌رود پس از سنجش صحت و سقم مطالب، اقدام به انتشار آن کند، روابط عمومی فیلیمو جهت تنویر افکار عمومی توضیحات زیر را به مخاطبان این رسانه ارائه می‌دهد.

«فیلیمو، فیلم «از کرخه تا راین» را به طور مستقیم از حوزه هنری خریداری کرده و محتوای خریداری شده را که دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است را بدون دخل و تصرف منتشر کرده است.»

 

در همین خصوص و متعاقب پیگیری‌های خبرگزاری فارس، حوزه هنری نیز توضیحاتی ارائه داده است که نقل به مضمون ارائه می‌شود: ‏«نسخه‌ای که از فیلم «از کرخه تا راین» به واسطه موسسه هنرهای تصویری سوره در اختیار پلتفرم‌های اینترنتی قرار گرفته، همان نسخه‌ای است که تهیه‌کننده محترم فیلم، آقای منوچهر محمدی تحویل داده‌اند و محتوای دریافت شده بدون دخل و تصرف، توزیع شده است. در حال پیگیری موضوع هستیم تا از سوی تهیه کننده، نسخه جایگزین شود. تهیه کننده به دلیل مشکل فنی نسخه اشتباه ارائه داده است.»

با توجه به توضیحات فوق از سوی مسولین فیلیمو و حوزه هنری چند نکته قابل ذکر است:

اول اینکه سامانه فیلیمو باید نظارت بیشتری بر محتواهایی که در سامانه‌اش بارگذاری می‌کند داشته باشد و به فرض اینکه ایراد از منبع دریافت محتوا بوده، به هیچ عنوان قصور فیلیمو در بازبینی، بررسی و سپس بارگذاری محتوای مذکور را منتفی نمی‌کند چراکه اگر روند بر همین منوال پیش برود ازین پس هر سامانه‌ای تنها با این استدلال که سانسور و حذف و اضافه از جایی دیگر بوده، می‌تواند مبادرت به پخش ورژن‌های اصلاحی و بعضا مشکل‌دار کند و ازینرو این ایراد همچنان در این بخش برای فیلیمو محفوظ می‌ماند.

دوم اینکه حوزه هنری نیز فیلمی را از تهیه‌کننده دریافت و در اختیار سامانه‌های پخش گذاشته که در آن سانسور صورت گرفته خواه این سانسور و حذف به هر دلیلی اعم از دلایل فنی بوده باشد و مسولین ذیربط حوزه هنری می‌بایست لااقل توضیحات تهیه‌کننده را دریافت کرده تا با اطمینان از اینکه بحث صرفا فنی بوده، در مورد پخش یا عدم آن تصمیم‌گیری کنند.

خبرگزاری فارس متعاقبا پیگیر برقراری ارتباط با تهیه‌کننده فیلم «از کرخه تا راین» است که تا اینجای کار، مساله سانسور بخش حساس فیلم به ایشان منتهی شده است و موضوع اصلی حول این محور خواهد بود که اصولا چرا باید اینچنین نسخه‌ای از فیلم در دسترس عموم قرار بگیرد؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سانسور فیلم جوابیه فیلیمو خبرگزاری فارس از کرخه تا راین کارگردان منوچهر محمدی کرخه تا راین خبرگزاری فارس تهیه کننده حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قرن سنندج در قاب تصویر

ایسنا/کردستان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاهی عکس‌های قدیمی شهر سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف «حامد شریعتی» برپا می‌شود.

اسعد فرهادی ۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به نامگذاری ۶ تا ۱۲ اردیبهشت به نام هفته سنندج، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف "حامد شریعتی" شامل ۶۰ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) است و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی با اشاره به رسالت‌های حوزه هنری در توجه به فرهنگ و هنر استان، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن به همت حامد شریعتی گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرارگرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه در ادامه نمایشگاه قبلی این هنرمند بوده که در سال ۱۴۰۱ به مناسبت روز سنه به همت حوزه هنری به نمایش گذاشته شد و برای نخستین بار در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه های هفته سنه ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام است بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: براساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره مندی از تمام هنرها علی الخصوص هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

فرهادی تصریح کرد: آیین افتتاحیه و بازگشایی نمایشگاه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۷ با حضور مسئولین، هنرمندان و علاقه مندان در محل گالری سوره برگزار می‌شود.

۶ اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی وهنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است