Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد هوشمند روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر حوادث طبیعی به هشت هزار و ۵۰۰ هکتار باغ های زردآلو ، گوجه‌ سبز و پسته این شهرستان ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شد که خسارت وارده ناشی از  سرمازدگی و وزش توفان شدید همراه با گرد و خاک در بازه زمانی یادشده است.

این مسوول بابیان اینکه بیشتر خسارت وارده مربوط به محصول پسته کشاورزان بخش بهمن این شهرستان است خاطرنشان کرد : بیشترین سطح زیرکشت محصول پسته این شهرستان در بخش بهمن قرار دارد، و کشاورزان در سرمازدگی این محصول ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشمند ادامه داد: از سطح ۲هزار هکتار باغ زردآلو در مناطق فراغه و علوی این شهرستان پیش بینی می شود با توجه به ۳۰ درصد خسارت وارده مقدار هزار و ۵۰۰ تن زردآلو برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه همچنین اضافه کرد: در بخش زراعت نیز ۱۵ تا ۵۰ درصد به ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی سطح زیر کاشت گندم ، جو و کلزا خسارت وارد شده است .

کشاورزان نسبت به بیمه محصول اقدام کنند

این مسئول بخش کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه برآورد میزان خسارت وارده به مسئولان شهرستان و استان یزد ارسال شده است و از نزدیک بررسی کردند، تصریح کرد: کشاورزان این خطه کمتر توسعه یافته استان از مسئولان انتظار دارند برای جبران بخشی از خسارت وارده  اقداماتی شایسته داشته باشند.

هوشمند تاکیدکرد: به کشاورزان توصیه می شود در فرصت مناسب  نسبت به بیمه محصولات خود در برابر حوادث طبیعی اقدام کنند تا در سال زراعی آینده با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.

۱۵ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی شهرستان ابرکوه زیر کاشت محصولات زراعی و باغی است و زمینه اشتغال۴۰ درصد مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی، دامداری و دامپروری است.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها حوادث غیرطبیعی ابرکوه اراضی کشاورزی خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث غیرطبیعی ابرکوه اراضی کشاورزی حوادث غیرطبیعی ابرکوه اراضی کشاورزی خسارت مالی خسارت وارده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند

احد وظیفه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار بارش در استان های قزوین، تهران، البرز و خراسان رضوی ۳۰ تا ۴۰ درصد و استان های فارس، کرمان و تا حدودی هرمزگان ۲۰ تا ۳۰ درصد کم بارشی دارند که با بارش های پیش رو انتظار می رود تا حدی کم بارشی جبران شود.

او با بیان اینکه در اغلب مناطق ۱۵ تا ۲۰ درصد کمبود بارش داریم، افزود: بنابر نقشه های هواشناسی شرایط بارندگی در اردیبهشت مناسب است که براین اساس کمبود بارش تا حدی جبران می شود.

وظیفه ادامه داد: بنابر آمار استان تهران ۸۰ میلی متر، قزوین ۱۰۰ میلی متر و خراسان رضوی درصدی کمتر از نرمال بارندگی دارند که براین اساس مدیریت آب برای فصل گرم امری ضروری است. در حوزه غرب و جنوب غرب بارش ها کمتر از نرمال است که با بارندگی های اخیر و پیش رو، وضعیت بهتر شد.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: طی ۲ هفته آینده بارش های مناسبی خواهیم داشت که براین اساس به کشاورزان توصیه می شود که برای حفظ آب های زیرزمینی، نوبت آبیاری را برمبنای بارندگی ها به گونه ای تنظیم کنند که کمترین بهره برداری را از ذخایر سفره های زیرزمینی داشته باشند.

او گفت: کشاورزان هرمنطقه بسته به گیاه و مرحله رشد گیاه باید توصیه های تخصصی در آن منطقه را توجه کنند، اما در اغلب مناطق درختان میوه و محصولات غلات در مرحله گل دهی، رشد دانه و تشکیل میوه هستند که براین اساس کشاورزان باید توصیه ها را جدی بگیرند و همواره برای بهبود محصول و استفاده از دانش روز از نظر کارشناسان هواشناسی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی