Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@22:33:44 GMT

نصب دوربین روی لباس مأموران پلیس به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۳۸۸۳

نصب دوربین روی لباس مأموران پلیس به کجا رسید؟

به گزارش جام جم آنلاین، نخستین بار در مهرماه سال ۱۳۹۶ بود که در مراسمی با حضور سردار اسکندر مومنی، جانشین وقت ناجا و سردار محمد شرفی، رییس وقت پلیس پیشگیری ناجا از دوربین‌های البسه مأموران پلیس رونمایی شد، در این رونمایی که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، وعده داده شد که خیلی زود لباس اکثر مأموران پلیس به دوربین البسه مجهز شود، تا هم مستندات وقوع جرم در آن ثبت شده و هم ضمانتی باشد بر حسن رفتار مأموران پلیس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دوربین‌های البسه، اما با آن سرعتی که در ابتدا وعده داده شده بود، روی لباس مأموران نصب نشد و دلیل اصلی آن هم کمبود منابع اعلام شد، موضوعی که بار‌ها از سوی فرماندهان نیروی انتظامی مورد اشاره قرار گرفت. از جمله این موارد می‌توان به اظهارات سردار حسین اشتری، فرمانده کل انتظامی کشور اشاره کرد که در دی ماه سال ۹۷ با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر توقف تجهیز لباس‌های دوربین‌دار مأموران نیروی انتظامی گفته بود: «هنوز منابع برای خرید لباس دوربین‌دار تأمین نشده است، باید اعتبارات از طریق دولت واگذار شود که امیدواریم برای سال آینده (۹۸) این کسری برطرف شود.»

مشابه این اظهارات را سردار معصوم بیگی، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی کشور نیز چند ماه پیش به زبان آورده و گرچه در این مدت هزاران دوربین بر روی لباس مأموران نصب شده بود، اما او گفته بود: «تاکنون ۱۰ هزار دوربین به مأموران داده شده است، ولی برای عملی شدن این طرح به همین تعداد دوربین نیاز داریم.» سردار حاجیان، سخنگوی انتظامی کشور هم درباره نصب دوربین روی لباس تمام مأموران پلیس اینطور گفته بود: «مشکل اصلی ما بودجه است، اگر مجلس بودجه مناسب را تصویب کند، با سرعت برای لباس‌های همه مأموران دوربین تهیه خواهد شد.»

با گذشت نزدیک به پنج سال از وعده نصب دوربین روی لباس مأموران پلیس که استارت آن از یک کلانتری در شرق تهران زده شد، ایسنا موضوع را از رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ پیگیری کرد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در گفتگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت نصب دوربین روی لباس مأموران پلیس پیشگیری اظهار می‌کند: در حال حاضر واحد‌های ۱۱۰ پلیس که کار‌های عملیاتی را انجام می‌دهند به این دوربین‌ها مجهز هستند و دوربین روی برخی از ماشین‌ها هم نصب شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی گشت‌های ۱۱۰، تیم‌های عملیاتی و یکسری از واحد‌های دارای مأموریت خاص در پلیس به این دوربین‌ها مجهز شده‌اند، می‌گوید: در آینده نیز در صورت لزوم تعداد این دوربین‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره اینکه آیا استفاده از این دوربین‌ها کمکی‌هم به پلیس کرده یا خیر؟، می‌افزاید: این دوربین‌ها در رفتار و انجام وظیفه پلیس خیلی تاثیر گذار است، در واقع زمانی که یک جرمی رخ می‌دهد، دیگر مجرم نمی‌تواند منکر آن شود. دوربین‌های ما بسیار تاثیر گذار بوده است.   منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دوربین پلیس پلیس پیشگیری نصب دوربین روی لباس روی لباس مأموران دوربین ها پلیس پیشگیری مأموران پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۳۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی از کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ یدالله دهقان با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی اخباری مبنی بر احتکار برنج در یکی از شهرستان‌ها دریافت کردند که پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. 

وی افزود: مأموران با انجام بررسی و تحقیقات میدانی، محل کالای احتکار شده را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضایی انبار شناسایی شده را مورد بازرسی قرار دادند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی بیان کرد: مأموران در بازرسی از انبار 22 تن برنج احتکار شده کشف کردند که بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالای احتکار شده بالغ بر 12 میلیارد ریال برآورد شده است. 

دهقان خاطرنشان کرد: مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد. اجرای طرح مبارزه با احتکار کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف مأموریتی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمام نهادها و بخش‌ها با پلیس ضروری است.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بیرجند

سرهنگ احمدرضاکارگر فرماندهی انتظامی شهرستان بیرجند از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح 39 دستگاه موتورسیکلت و خودروی متخلف و هنجارشکن توقیف شده است. 

وی اظهار داشت: با توجه به نارضایتی شهروندان از مزاحمت‌های صورت گرفته توسط موتورسیکلت و خودروهای دارای صدای ناهنجار و بوق‌های نامتعارف به ویژه در ساعات پایانی شب، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با متخلفان به مرحله اجرا گذاشته شد. 

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند افزود: این طرح با حضور تیم‌های گشت راهور و انتظامی شهرستان بیرجند اجرایی شد که ماموران در این رابطه 30 دستگاه موتورسیکلت و 9 دستگاه خودروی متخلف و هنجارشکن شناسایی، توقیف و روانه پارکینگ کردند. راکبان و رانندگان متخلف با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. 

کارگر، برخورد قاطع با بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی را از اهداف پلیس در اجرای این طرح‌ها برشمرد؛ و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کنند. 

کشف 2 تن شکر احتکارشده در زیرکوه   
 
سرهنگ هادی سلمانی نیز از کشف یک انبار احتکار شکر در این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالای احتکار شده 714 میلیون ریال برآورد شده است. 

وی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان زیرکوه اخباری مبنی بر احتکار شکر در یک انبار در سطح شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. مأموران با انجام بررسی و تحقیقات میدانی، انبار احتکار ارزاق عمومی را شناسایی کردند که پس از هماهنگی با مقام قضایی محل مورد نظر را شناسایی کردند. 

 فرمانده  انتظامی شهرستان زیرکوه اظهار داشت: مأموران در بازرسی از انبار 2 تن و 100 کیلو گرم شکر کشف کردند که بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالای احتکار شده بالغ بر 714 میلیون ریال برآورد شد. مأموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیرشده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز