Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@12:06:10 GMT

تند شدن شیب ابتلا به کرونا در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۴۰۳۰

تند شدن شیب ابتلا به کرونا در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن ملکی‌زاده  در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: معیار و شاخص خیز مجدد به این شکل است که ابتدا مراجعات سرپایی افزایش می‌یابد و به دنبال آن تعداد موارد بستری و در نهایت آمار فوتی افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: از ابتدای فروردین آمار مراجعات سرپایی به مراکز اورژانس ۱۵۸ نفر بود و در آخرین روز به عدد ۱۹۰ رسید و این به معنی افزایش ابتلا به بیماری است،  بستری روز اول فروردین ۴۲ نفر بود که روز گذشته به ۸۱ نفر رسید که افزایش صددرصدی نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار فوت ۱۵۱ نفر از اول بهمن ماه ۱۴۰۰ تا کنون، تصریح کرد: به طور متوسط هر ماه ۵۰ فوتی داشتیم که این نشان دهنده جدی بودن سویه امیکرون هست که شاید سویه‌های بعدی هم ناشی از همین زیرسویه‌ها باشد.

ملکی‌زاده با بیان اینکه وضعیت به سمت افزایش است و نگاه جدی‌تری را می‌طلبد، افزود: ۷۳ درصد از جمعیت فوتی‌ها مربوط به سن بالای ۶۵ سال است که نیاز است واکسیناسیون به ویژه دز سوم، در این سنین جدی‌تر گرفته شود.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۳۵ درصدی دز سوم کرونا بیان کرد: با توجه به اینکه در تعطیلات عید نوروز مراکز تجمیعی واکسیناسیون تا ساعت ۱۰ شب فعال بودند، تمام مراکز خدمات جامع سلامت در شیفت صبح فعال بودند و در نوار ساحلی اتوبوس آمبولانس برای مسافرین و مهمانان تا پاسی از شب مستقر بود اما اقبال به واکسن به ویژه دز سوم به شدت پایین است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: ۳۹.۹ درصد تست‌های PCR مراجعات سرپایی و بستری مثبت بوده‌است که این خود می‌تواند یک شاخصی در خصوص شروع خیز جدید باشد.

ملکی‌زاده با بیان اینکه سبد واکسیناسیون کامل است و مشکلی از نظر تأمین واکسن نداریم، اضافه کرد: انتظار داریم مردم و دستگاه‌های اجرایی اهتمام بیشتری بر انجام واکسیناسیون داشته باشند.

وی درخصوص حضوری شدن دانشگاه‌ها و مدارس اظهار کرد: ستاد ملی کرونا و شخص رییس جمهور تأکید فراوانی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها دارند و تلاش زیادی در این خصوص صورت گرفته است، تأکید فراوانی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس انجام می‌شود و معلم‌ها بر این موضوع حساس هستند که این جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن ملکی زاده علوم پزشکی شیب افزایش تند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، مصدق کشاورزی صبح چهارشنبه در آیین جشن کارگری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با تبریک هفته کار و کارگر به سال جهش تولید با مشارکت مردم پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای تحقق شعار امسال با مشارکت فعالان اقتصادی و آحاد مختلف مردم شده است.

وی با بیان اینکه کارگران نقش مهمی در جامعه به ویژه در عرصه به حرکت در آمدن چرخه اقتصاد دارند گفت: در دولت سیزدهم تحولات مهم و قابل توجهی در عرصه مجموعه کارگری شده است و یکی از مولفه‌های آن توجه به منزلت و حل مشکلات جامعه کارگری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تفاهم سه جانبه دولت، کارفرما و کارگر را در حل مشکلات جامعه کارگری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از سال ۱۴۰۱ تعداد تشکل‌های کارگری استان بوشهر تاکنون ۳۵ درصد افزایش یافت و از ۱۶۸ تشکل به ۲۶۸ تشکل در راستای رسیدگی به مشکلات و مطالبات جامعه کارگری رسیده است.

کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم دیگر دولت که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر بوده است را اجرا طرح کالابرگ یارانه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرا این طرح تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد یارانه در اختیار استان بوشهر قرار گرفته است که بخش عظیمی از آن به بخش کارگری تعلق گرفته است.

وی با بیان اینکه افزون بر ۳۱۰ هزار خانوار از این طرح بهره برده‌اند گفت: این خانوارها ۶۰۰ هزار بار به فروشگاه‌های مجری طرح کالابرگ الکترونیکی مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر توجه به مسکن کارگران را یکی از برنامه‌های مهم دولت دانست و افزود: بر اساس این طرح صندوق کارآفرینی امید در قالب تفاهم با کارفرمایان تا ۱۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار کارگران فاقد مسکن قرار می‌دهد.

در این مراسم از کارگران منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تجلیل شد.

کد خبر 6093692

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند