Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته منابع و طبق مستنداتی که به دست رویترز رسیده است، مقامات ارشد کمیسیون اروپا سال گذشته هدف حمله نرم‌افزار جاسوسی ساخت یک شرکت جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، در میان این افراد، نام دیدیه رندرز نیز به چشم می‌خورد، دیپلماتی بلژیکی که از سال ۲۰۱۹ به عنوان کمیسر عدالت در کمیسیون اروپا فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دست‌کم چهار کارمند دیگر این کمیسیون نیز هدف قرار گرفتند.

دو مقام آگاه اتحادیه اروپا گفتند که این کمیسیون از طریق پیام هشداری که شرکت اپل بر روی هزاران آیفون در ماه نوامبر منتشر کرد، از این مسئله آگاه شدند. اپل به این آیفون‌داران هشدار داده بود که دستگاهشان توسط «مهاجمان دولتی» هدف قرار گرفته است.

این هشدارها به سرعت نگرانی اعضای کمیسیون اروپا را برانگیخت. در ۲۶ نوامبر یک کارمند ارشد تکنولوژی در این اتحادیه پیامی به همکاران خود ارسال کرده و در آن علاوه بر ارائه پیش‌زمینه‌ای درباره ابزارهای هکرهای اسرائیلی، از آنان خواست تا منتظر هشدارهای متعاقب شرکت اپل باشند.

در این ایمیل آمده است: با توجه به ماهیت مسئولیتتان، شما یک هدف بالقوه هستید.

رویترز اعلام کرد که درباره اشخاصی که این حملات را انجام دادند و نتیجه و میزان موفقیت‌آمیز بودن این حملات اطلاعی ندارد.

کارشناسان امنیتی گفته‌اند که این حملات بین فوریه و سپتامبر ۲۰۲۱ (حدودا هفت ماه) و با استفاده از نرم‌افزار «ورود اجباری» یا «ForcedEntry» صورت گرفته است، نرم‌افزاری پیشرفته که توسط گروه اسرائیلی ان‌اس‌او در کمک به آژانس‌هاس جاسوسی خارجی برای کنترل مخفیانه و از راه دور گوشی‌های آیفون استفاده می‌شود.

ان‌اس‌او یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات نظارت سایبری است. همچنین یک شرکت جزئی‌تر که در حوزه مشابه با ان‌اس‌او فعالیت می‌کند نیز ابزاری تقریبا یکسان را به مشتریان دولتی خود فروخته است.

ان‌اس‌او در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسئول این حملات نبوده و تصریح کرد، این هدف‌گیری «نمی‌تواند با استفاده از ابزارهای ان‌اس‌او انجام شده باشد.»

این شرکت که با چندین شکایت متلاقی روبرو بوده و اخیرا به اتهام نقض حقوق بشر در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت، اعلام کرد که از انجام تحقیقات در این مورد حمایت می‌کند. این شرکت همچنین خواستار ایجاد قوانین جهانی حاکم بر صنعت جاسوس‌افزارها شد.

به گفته این دو منبع اتحادیه اروپا که نخواستند نامشان فاش شود، متخصصات آی‌تی تلفن‌های هوشمند چند مقام این اتحادیه را بررسی کردند تا نشانه‌هایی از به‌خطر افتادن حریم شخصی این افراد بیابند، اما تلاش‌هایشان بی‌نتیجه ماند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ان اس او گروپ ، جاسوس افزار ، جاسوس افزار اسرائیلی ، کمیسیون اروپا ، اتحادیه اروپا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جاسوس افزار جاسوس افزار اسرائیلی کمیسیون اروپا اتحادیه اروپا کمیسیون اروپا جاسوس افزار ان اس او

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • اقدام کمیسیون اروپا علیه فیس بوک و اینستاگرام
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • اروپا از تخلفات فیس‌بوک و اینستاگرام تحقیق می‌کند
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند