Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:17:46 GMT

غاصبان میزهای مدیریت هم در تخلف‌های صنفی سهیم هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۴۳۰۵

غاصبان میزهای مدیریت هم در تخلف‌های صنفی سهیم هستند

به گزارش ایرنا، پرویز خالقی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان افزود: در تعطیلات عید نوروز، تیم‌های نظارتی که اعضای آنها متشکل از کارکنان دستگاه‌های نظارتی بود، ذیل کمیته بازرسی و نظارت، بازیدهایی از اماکن مختلف داشتند.

وی ادامه داد: به طور مشخص ۸۵ مورد بازرسی از اصناف، ادارات و اماکن مختلف در این ایام صورت گرفت، افزود: در مجموع نتیجه این بازرسی ها، مطلوب نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالقی افزود: به طور مثال از پنج مورد بازرسی از رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های بین راهی که چهار مورد از آنها فاقد مجوز بودند، رستورانی در شهر زنجان است که با وجود پنج سال سابقه فعالیت، هنوز مجوز ندارد.

وی اظهار داشت: از ۱۷ مورد بارزسی از نانوایی ها، ۹۰ درصد از واحدها تخلف داشتند که آبرومندانه ترین تخلف آنها کم فروشی بود، وزن چانه که باید ۱۵۰ گرم باشد، در مواردی ۱۳۰ و حتی ۹۸ گرم هم مشاهده شد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه کارتکس های بازرسی در برخی نانوانی هایی زنجان وجود داشت که ماهها بود امضا نشده بودند و موارد بازدید در آنها ثبت نبود، اظهار داشت: ممکن است با رسانه ای شدن این موضوع، افرادی سریعا آنها را پر کنند ولی تا به امروز در آنها چیزی ثبت نشده بود.

وی تصریح کرد: کسی که پشت ترازو نشسته کم فروش نیست بلکه مدیر دستگاهی که وظیفه نظارت دارد هم مقصر است،  غاصب پست، میز و صندلی مدیریت هم باید در این خصوص پاسخگو باشد.  

خالقی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌های متولی و نظارتی در تعطیلات نوروزی در خواب بودند، گفت: من ناچار هستم دستگاه‌های قاصر در امر نظارت را به دستگاههای نظارتی معرفی کنم.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی به وضعیت نامناسب سرویس های بهداشتی سطح شهر و در جایگاه‌های سوخت مایه شرمساری بود، افزود: وضعیت سرویس ها به گونه ای بود که برای شهروندان و گردشگران قابل استفاده نبود.

فرماندار زنجان به ضرورت استمرار نظارت ها تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از معضلات در زنجان، اجاره جواز کسب نانوانی ها است، چرا باید به صاحب جواز چنین اجازه ای داده شود، چرا دستگاه متولی برای جلوگیری از این وضعیت اقدامی نکرده است. این شرایط باعث می شود تا جرایم بازدارنده نباشد.

برچسب‌ها اصناف زنجان نانوایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصناف زنجان نانوایی اصناف زنجان نانوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ناصر عتباتی در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم اظهار داشت: با توجه به این فرمان رهبری، هر کسی باید در حوزه کاری خود، در عمل نشان دهد که به آن پایبند است و در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید حرکت کند.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه همواره تاکید دارد که دستگاه قضا باید در کنار مدیران اجرایی، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باشد و از اهرم‌های قانونی خود برای رفع مشکل تولید بهره ببرد. 

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: بی‌تردید هر اندازه شاهد رونق اشتغال در استان و در نتیجه کاهش بیکاری باشیم به همان اندازه بزهکاری و اختلافات خانوادگی و در نتیجه تولید پرونده برای دستگاه قضایی به حداقل می‌رسد.

وی با ابراز خرسندی از اهتمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بانکی استان برای رفع مشکل تولید در آذربایجان‌غربی بیان کرد: با توجه به برخی مشکلات واحدهای تولیدی، باید همانند گذشته مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بانکی تلاش کنند تا مشکلات این واحدها مرتفع و به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • تذکر بازرسی به وضعیت آزادراه زنجان ـ قزوین و زنجان ـ تبریز
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان