Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور جزئیات شناسایی و جریمه خودروهایی را که پشت سر آمبولانس‌ها حرکت می‌کنند، تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سرهنگ عین‌الله جهانی در گفت‌وگویی خبری درباره جریمه خودروهایی که پشت سر وسایل نقلیه امدادی حرکت می‌کنند، اظهار کرد: وقتی یک خودروی امدادی بخواهد به مأموریتی برود، نگاه‌ها بر این است تا راه برای آن خودرو باز شود تا سریع‌تر به امداد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور افزود: تعداد محدودی از رانندگان از چنین شرایطی سوءاستفاده کرده، به دنبال خودروهای امدادی رفته تا در پوشش خودروی امدادی بتوانند از ترافیک عبور کنند.

وی تصریح کرد: در جدول جرائم رانندگی کاملاً تصریح شده حرکت در پوشش یا تعقیب خودروی امدادی ممنوع بوده و جریمه این کار 30 هزار تومان است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با توجه به درخواستی که عزیزان در اورژانس نیز داشتند، قرار بر تهیه یک سامانه شده و دوربین‌ها پشت آمبولانس‌ها نصب خواهد شد تا به راحتی خودروهایی که پشت آمبولانس‌ها حرکت می‌کنند، شناسایی شوند.

جهانی، به سازمان‌های امدادی دیگر همچون آتش‌نشانی و امداد و نجات نیز پیشنهاد استفاده از سامانه مذکور را داد و گفت: با استفاده از این سامانه، پلاک رصد شده و اطلاعات و داده‌ها به پلیس ارسال می‌شود، اعمال قانون و جریمه منفی نیز صورت خواهد گرفت.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با تأکید بر اینکه حرکت به دنبال یک خودروی امدادی فقط یک زرنگی محسوب نشده و امکان تصادفات زنجیره‌ای و دیگر تبعات را در پی دارد، بیان کرد: به طور مثال فردی که پشت سر آمبولانس در حال حرکت است، شاید در یک مسیر دورن‌شهری که حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعت است، در حال حرکت باشد و آن آمبولانس با سرعت 70 کیلومتر در حال حرکت بوده و در اینجا برای آن راننده متخلف نیز سرعت غیرمجاز، جریمه و نمره منفی لحاظ می‌شود همچنین اگر نمره منفی فردی به عدد 30 برسد، وی از رانندگی محروم خواهد شد.

وی درباره جزئیات طرح "کوچه نجات" نیز گفت: حدود یک سال پیش سردار هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور دستوری به تمام مجموعه‌های راهنمایی و رانندگی از جمله معاونت اجتماعی دستور دادند طرحی را دنبال کنند، ما بررسی‌ها و مطالعاتی را انجام دادیم و برای اینکه خودروهای امدادی بخواهند در ترافیک‌های سنگین به مقصد برسند، به طرح "کوچه نجات" رسیدیم.

این مقام انتظامی متذکر شد: در این طرح مبنا بر این است در راه‌های یک‌طرفه، به جای اینکه خودروهای امدادی از سمت چپ یا لاین سبقت استفاده کنند، بین خط دوم و سوم قرار گیرند و خودروهای که در خط سوم قرار دارند، به سمت چپ و خودروهایی که در خط یک و دوم قرار دارند به سمت راست بروند، در این حالت یک راه برای خودروهای امدادی باز می‌شود که اسم آن را کوچه نجات گذاشتیم البته این موضوع نیاز به یک مصوبه دارد که لایحه آن را نیز تقدیم خواهیم کرد.

جهانی ضمن استقبال ارگان‌های امدادی از طرح کوچه نجات، درباره طرح "رابطان فرهنگ" نیز یادآور شد: در این طرح سراغ رؤسای وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مرکزی رفتیم زیرا حوزه روابط عمومی در سازمان‌ها و نهادها، بخش گسترده‌ای از کارکنان و خانواده‌ها را برای انتقال موضوعات و مفاهیم فرهنگ ترافیک در اختیار دارند و به دنبال این هستیم با اجرای این طرح از روابط عمومی سازمان‌های برای ارتقاء فرهنگ رانندگی در کشور کمک بگیریم.

امکان مشاهده تصاویر دوربین‌ها حین اعمال جریمه در اپلیکیشن پلیس من!/ نحوه اعتراض به جرائم اشتباهی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جرایم رانندگی راهور جرایم رانندگی راهور خودروهای امدادی خودروی امدادی فرهنگ ترافیک حرکت می کنند آمبولانس ها پلیس راهور کوچه نجات سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست

سیدعبدالرضا دستغیب در نخستین جلسه تجلیل و هماهنگی همیاران مهربان ترافیک شیراز با اشاره به شعار سال و تأکید مقام معظم رهبری بر مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: در بحث جهش تولید ملاک تنها تولید کالا نیست و تولید فرهنگ و مسائل اجتماعی و هر آنچه که ضرورت یک جامعه اسلامی ایرانی است را شامل می‌شود.

او افزود: حضور همیاران مهربان ترافیک در چهارراه‌ها و نقاط کور ترافیکی و کمک به روان‌سازی ترافیک، همان مشارکت در جهش تولیدات فرهنگی است.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با تأکید بر ضرورت توجه مسئولان به مردمی که با وقف مال و ثروت خود و یا با وقف وقت باارزش خود در راه خیر قدم برمی‌دارند؛ عنوان کرد: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» تأکید رهبری بر حمایت مسئولان از مردم است تا مسئولان ضمن قدردانی از خیرین، خدمات آنها را در حوزه خود گزارش دهند و با تقدیر و تجلیل، خیرین را به جامعه معرفی کنند تا بسیج عمومی برای این حرکت فرهنگی در جامعه ایجاد شود.

دستغیب همچنین با بیان اینکه روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست، تصریح کرد: خدمات فرهنگی در شیراز به راحتی قابل انجام است، چون شیراز پایتخت فرهنگی و تمدنی بزرگ است و شهروندان آماده پذیرش مسائل فرهنگی هستند.

او با اشاره به حضور ۴۵ نفر از همیاران مهربان ترافیک در مراکز مهم و پرتردد شیراز در ایام نوروز، خدمات همیاران را ارزشمند و قابل تقدیر خواند که با حضور خود گامی موثر در رشد و اعتلای فرهنگ برداشتند.
 
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز همچنین به خدمت ۱۳۰ همیار مهربان ترافیک در طول سال در خیابان‌های پرتردد شهر اشاره کرد که روزانه در کنار پلیس راهور، راهگشای گره‌های ترافیکی هستند.

دستغیب در ادامه گفت: آمار تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن رقمی مشخص و قابل ارائه است، اما بهتر است به دنبال علل تصادفات باشیم تا بتوانیم برای آن راه حل ارائه کنیم و این همان حلقه مفقوده است. 

او افزود: پایین بودن فرهنگ رانندگی، استاندارد نبودن خودروها، جاده‌های نامناسب و غیراستاندارد، آموزش ناکافی برای گرفتن گواهینامه رانندگی و عدم سختگیری لازم در آموزش و امتحان رانندگی می‌تواند دلیل تصادفات باشد که لازم است به رابطه معناداری برسیم تا راه حل مناسبی ارائه دهیم، چرا که مرگ و میر ناشی از تصادفات، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری به دنبال دارد.

 نایب رئیس مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز هم گفت: ما شهروندان شهری هستیم که مایه فخر و مباهات جامعه بشریت است.
 
طاهری با بیان این که باید به شهر و همشهریانمان افتخار کنیم؛ اضافه کرد: خیر نیکوکاری که علی‌رغم مشکلات موجود به حمایت از همشهریان خود برمی‌خیزد را باید حمایت کرد و ستود.

او با بیان اینکه بی‌گمان همیاران مهربان ترافیک شایستگی این خدمت و لباس مقدس همیاری را داشته‌اند، گفت: برای یادآوری و آموزش فرهنگ به شهروندان لازم است تا الگو‌های تربیتی را اعمال کنیم و در کنار آموزش رسمی آموزش غیررسمی داشته باشیم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با تأکید بر اهمیت آموزش به عنوان گام اول در مسائل فرهنگی، گام دوم پس از آموزش را نظارت عنوان کرد و گفت: در اجرای برنامه‌های فرهنگی یا تغییر رفتار و الگوی شهروندی باید ابتدا به آموزش بپردازیم و با نظارت مستقیم، رهاسازی و نظارت غیرمستقیم افراد را تا ورود به بلوغ روانی هدایت نماییم و این راه درستی است که جامعه می‌تواند شهروندانش را به کمال برساند.

حسین جوکار، عضو هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و از خیرین نیکوکار شیرازی به مشکلات فراوان اقتصادی در پی تحریم‌ها و ناکارآمدی برخی از مسئولان اشاره کرد و گفت: در کنار مشکلات عدیده در جامعه، زیبایی خدمت برخی از مردم به همشهریان خود ستودنی است.

او افزود: همیاران مهربان ترافیک علی‌رغم سختی‌های زندگی، وقت باارزش خود را صرف امور خیر، خدمت به خلق خدا و اعتلای فرهنگ جامعه می‌کنند که قابل تقدیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرایی شدن طرح ترافیک جدید از سال آینده
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه