Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش بین ۱۰ تا ۱۵ هزارتومانی گوشت گوسفندی از امروز در بازار خبر داد و گفت: اکنون قیمت دام زنده به کیلویی ۶۵ تا ۷۰ هزارتومان برحسب کیفیت و مرغوبیت رسیده که روند کاهشی را در بازار نشان می دهد.

« علی اصغر ملکی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درخصوص قیمت اخیر گوشت گوسفندی در بازار افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی بدون دنبه ممتاز برای مغازه داران بین ۱۶۰ تا ۱۶۵ هزار تومان و قیمت شقه با کیفیت پایین‌تر بین ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تومان تمام می‌شود که با احتساب ۱۰ درصد سود این محصول باید در نهایت با نرخ ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزارتومان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهار داشت: پیش از این در شب عید و ایام تعطیلی نوروز قیمت هر کیلوگرم دام زنده بین ۷۰ تا ۷۸ هزارتومان و هر کیلوگرم شقه بدون دنبه ۱۷۵ هزارتومان توسط مغازه داران خریداری می‌شد که با احتساب ۱۰ درصد سود با نرخ بیش از ۱۸۵ هزارتومان به دست مشتری می‌رسید.

وی درباره حضور مافیای گوشت و جلوگیری از کاهش قیمت این محصول گفت: محصولات پروتئینی به طور عمده گوشت قرمز تابع عرضه و تقاضا است، به طوری که تا هفته گذشته به دلیل تقاضای بالا قیمت این محصول بیش از ۱۸۵ هزار تومان بدست مردم می‌رسید، اما امروز به دلیل کاهش تقاضا این رقم نزدیک ۱۵ درصد کاهش یافته است. بنابراین مافیایی در بازار گوشت، قیمت‌ها را هدایت  نمی‌کند.

افزایش عرضه دام در اردیبهشت ماه

ملکی از تداوم کاهش قیمت گوشت قرمز به دلیل پایین بودن توان خرید مردم در هفته جاری خبر داد و افزود: علاوه بر کاهش قیمت گوشت به دلیل پایین بودن تقاضا، با شروع فصل گرما و  عرضه جمعیت دامی از اردیبهشت ماه و خردادماه امسال، شاهد روند تدریجی کاهش قیمت این محصول پروتئینی در بازار خواهیم شد و نباید در ماه‌های آینده التهابی در بازار گوشت داشته باشیم.

ورود تاثیرگذار شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه گسترده گوشت قرمز

وی تصریح کرد: حضور شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بازار و عرضه گوشت گوسفندی گرم شقه با قیمت ۱۱۶ هزارو ۹۰۰ تومان، گوشت گوسفندی منجمد با نرخ ۸۵ هزارتومان و گوشت گوساله منجمد با نرخ ۹۵ هزارتومان تاثیرگذار بوده که امیدواریم با ادامه این روند بازار این محصول به ثبات نسبی برسد.

تاثیر کاهش قیمت نهاده های دامی در قیمت تمام شده گوشت قرمز

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی یکی از عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز را تامین نهاده‌های دامی و علوفه مورد نیاز با قیمت های بالا دانست و اظهار داشت: امروز قیمت هر کیلوگرم جو ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، کاه ۶ هزار تومان و یونجه ۷ هزار تومان بوده است که همین قیمت‌ها در افزایش قیمت دام زنده تاثیر دارند" بنابراین دامدار چاره‌ای جز عرضه دام با قیمت‌های فعلی ندارد.

ملکی از دولت و وزارت جهاد کشاورزی خواست برای تامین نهاده های مورد نیاز دامداران با قیمت‌های مناسب تدبیری اندیشیده شود تا با تولید دام زنده با قیمت‌های  مناسب، گوشت قرمز نیز با نرخ  های منصفانه به دست مردم برسد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، دفتر امور طیور ، گوشت قرمز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوشت قرمز قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی هزار تومان کاهش قیمت گوشت قرمز دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو