Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:21:36 GMT

کلاهبرداری به سبک برنده شدن در قرعه کشی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۴۸۹۸

کلاهبرداری به سبک برنده شدن در قرعه کشی

سرهنگ جلیلیان گفت: کاربران در ایام  ماه مبارک رمضان هرگز به پیامک‌ها و یا تماس‌های تلفنی با عنوان شما برنده قرعه کشی و مسابقه ما شده‌اید توجه نکنند و اطلاعات حساب های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

او می گوید: این افراد  با هدایت طعمه های خود به سمت عابر بانک ها نسبت به تخلیه حساب های آن ها اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلیان گفت: مجرمان سایبری از طریق شبکه های اجتماعی  خود را با نشان نهادهای مختلف معرفی و اعلام می کنند که شما برنده سکه طلا، وجه نقد و یا سفر به عتبات عالیات از طریق قرعه کشی شده اید.

کلاهبرداران  برای رسیدن به اهداف  خود از طریق تماس تلفنی  برای واریز مبلغ جایزه با اغفال  شهروندان  درخواست ارسال مشخصات کارت بانکی با تمام مشخصات  را می کنند که باید دراین زمینه هوشیاری لازم صورت گیرد.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: کاربران بدانند در صورت برنده شدن  برای دریافت جوایز مختلف به هیچ نیازی نیست که به عابر بانک مراجعه و یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال کنند.

او می گوید: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبرداری اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مجید کریمی اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضائی متهمه هایی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان چندین شرکت هرمی، تحت پیگرد قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: این متهمه و شرکاء خود اقدام به دایر کردن چندین شرکت هرمی کرده و با معرفی صراف‌های معتبر و بعضاً آشنایان خود در چندین کشور منطقه با وعده سرمایه گذاری به شاکیان در این شرکت‌ها در قبال دریافت سود ماهیانه بالای ۱۰ درصد و عدم اجرای تعهد، به وعده‌های خودشان عمل نکرده و از این طریق از تعداد زیادی از ایرانیان، کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی افزود: این فرد کلاهبردار و همدستانش ضمن عدم پاسخ به سرمایه گذاران قبلی، مجدداً با هویت دیگری اقدام به راه اندازی شرکت هرمی دیگری نموده و به کلاهبرداری از تعداد بیشتری از قربانیان می‌پرداخته است.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در ادامه بیان داشت: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری که با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهمه در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین‌المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بودن این فرد به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

وی تصریح کرد: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین‌الملل فراجا، بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهمه و هم چنین رایزنی‌های پلیسی، وی در کشور محل اختفا دستگیر شد.

سردار کریمی در پایان ضمن اشاره به عدم اعتماد هموطنان به شرکت‌های هرمی غیر قانونی اظهار داشت: این متهمه روز جاری از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده و جهت ادامه رسیدگی به پرونده، در اختیار مراجع قضائی شد.

کد خبر 6095041

دیگر خبرها

  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • گرداننده فراری چند شرکت هرمی به کشور بازگردانده شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • استرداد متهمه کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی