Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پس از انتشار عکس هایی از وضعیت تاسف بار گلزار دو شهید ۱۸ و ۳۰ ساله کوی سازمانی شهید فلاحی گروه مخازن و آماد ارتش (آمادگاه پیشین) به دلیل آغاز عملیات اجرایی ساخت المان و رها شدن پروژه، در فضای مجازی توسط فعالان مجازی و انتشار گزارش کاملی از سوی خبرگزاری فارس در این زمینه، پیش از ظهر امروز از سوی حامد فتوحی سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک جلسه ای با حضور مسئولان نظامی مرتبط استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار و بحث و تبادل نظر لازم صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه، دودانگه مسئول امور ایثارگران گروه مخازن و آماد شهرستان آبیک با اشاره به تحویل دو شهید گمنام در سال ۹۶ و پای کار آمدن امام جمعه و فرماندار وقت آبیک و دیگر مسئولان، اظهار کرد: مقرر شد علاوه بر مساعدت مسئولان رده بالای ارتش، از ظرفیت مسئولان شهرستان آبیک و شهرکهای صنعتی کاسپین یک و دو و خیرین شهرستان برای ساخت المان گلزار دو شهید استفاده شود یعنی مقرر شده بود ۶۰ درصد اعتبار را مسئولان شهرستان و ۴۰ درصد اعتبار هم توسط آمادگاه ارتش و پایگاه هوانیروز تامین شود که از هیچ جا هیچ خبری نشد.

وی افزود: با حضور مهندسانی برای طراحی المان گلزار شهدای گمنام اقدام لازم صورت گرفت که حدود ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار پیشبینی کردند و تصمیم گرفته شد بهترین المان با کمترین هزینه طراحی شود که در نزاجا هم تایید و قابل اجرایی شده است.

این مسئول افزود: برای آغاز عملیات اجرایی، خاکبرداری از گلزار دو شهید گمنام صورت گرفت و سایه بان دارای بقعه برداشته شد و به دلیل مواجه شدن با بارندگی و احتمال نشست زمین برای انجام شناژ کار را متوقف کردیم؛ هفته آینده قرار است بودجه ای به مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای ساخت المان اختصاص یابد که بخشی از مصالح و آهن آلات تامین شده است.

مسئول امور ایثارگران گروه مخازن و آماد شهرستان آبیک ادامه داد: علاوه بر ساخت المان گلزار شهدای گمنام، نمای مسجد و محوطه سازی هم باید همخوانی داشته باشند.

حکم شرعی از مقام معظم رهبری را برای جابه جایی شهدا دریافت کرده ایم

سرهنگ محمد امیری مقدم مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به وجود نورانی بیش از ۷۳ شهید گمنام در استان بیان کرد: درخواست تدفین شهدای گمنام در شهرک شهید فلاحی توسط آمادگاه و هوانیروز انجام شده بود و تعهدی مبنی بر ساخت مقبره و المان داشتند که پس از چهار سال اقدام جدی در خصوص ساخت المان و مقبره صورت نگرفته، زمان کمی هم نبوده و در حال حاضر نیز اجرای این کار سختی نیست.

وی افزود: در اجرای ساخت المان شهدای گمنام کوی سازمانی شهید فلاحی کوتاهی شده که در کوتاهترین زمان ممکن باید جبران شود چرا که این شهدا گمنام و غریب بودند، غریب تر هم شدهاند که زیبنده نیست و حتی اجازه حکم شرعی از مقام معظم رهبری را برای جابه جایی شهدا دریافت کرده ایم.

این مسئول ادامه داد: نباید کارها و وظایف مدیران بر زمین بماند و مسئولان از طریق فضای مجازی مجبور به انجام امور شوند که در شان مدیران و متولیان امر نیست.

 متوقف کردن ساخت المان شهدا به دلیل بارندگی صحیح نیست 

امیر سرتیپ حسین محمدشفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی استان قزوین در ادامه جلسه بر تقسیم بندی کار بین مسئولان را برای ساخت المان شهدای گمنام تاکید و گفت: لازم است یک روند و برنامه کاری برای آغاز و پایان پروژه تعریف شود و مسئولان و متولیان امر ملزم به انجام وظایف تعریف شده باشند.

وی اجرای ساخت المان شهدای گمنام را شدنی و قابل انجام دانست و افزود: اینکه به دلیل بارندگی کار اجرای پروژه متوقف شود صحیح نیست و از سویی همه متولیان و مسئولانی که برای ساخت المان پای کار می آیند دلی باید ورود کنند.

این مقام نظامی اذعان کرد: با توجه به اعتبار ۱۷۰ میلیون تومان گروه مخازن و آماد، ۵۰ میلیون تومان پایگاه هوانیروز و افزایش این اعتبار، ۱۵ میلیون تومان شهرداری و مساعدت مسئولان شهرستان آبیک و تامین سنگ قبور مطهر شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین میتوان نسبت به ساخت المان گلزار شهدای گمنام شهرک شهید فلاحی اقدام کرد. مطمئن باشید عملیات اجرایی پروژه آغاز شود شهدا کمک میکنند و کار را به پیش خواهیم برد.

ساخت المان وظیفه آمادگاه بوده است

حامد فتوحی سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک در پایان این جلسه خبر شنیدن أخذ حکم شرعی برای جابه جایی وجود مبارک شهدا از مقام معظم رهبری را بسیار ناگوار دانست و اظهار کرد: مسئولان گروه مخازن و آماد باید ارتباط بهتر و بیشتری با مسئولان داشته باشند چرا که ساخت المان وظیفه آمادگاه بوده و اجرایی نشده است.

وی افزود: تمام تلاش مسسولین باید تحقق اهداف شهدا باشد و برازنده شهرستان آبیک نیست که بعد از چهار سال شهدای گمنام المانی نداشته باشند.

این مسئول بر ارائه روند گزارشات اجرای پروژه از سوی مسئولان گروه مخازن و آماد تاکید و ادامه داد: شخصا در جلسات مربوط به ساماندهی گلزار شهدای گمنام کوی سازمانی شهید فلاحی حضور خواهم یافت و پیگیری های لازم را انجام میدهم.

سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک با اشاره به گلایه های فرزندان معظم شهدا و هیئتی ها و افراد مذهبی مبنی بر عدم ساخت المان برای گلزار شهدای گمنام تصریح کرد: به جد پیگیر این موضوع بوده و هستم و تا پایان اجرای پروژه پیگیری ها ادامه و از ظرفیت شهرستان هم برای ساخت المان مساعدت میشود.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک هم تدبیر برای تسهیل در عبور و مرور مردم برای زیارت گلزار شهدای گمنام کوی سازمانی شهید فلاحی را ضروری ذکر و خاطرنشان کرد: نداشتن المان شهدای گمنام دردآور بوده و در محضر شهدا شرمنده هستیم.

در این جلسه مصوب شد؛ طرح المان شهدای گمنام لشگر ۱۶ زرهی قزوین که مورد تائید اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس است، برای ساخت المان شهدای گمنام کوی سازمانی شهید فلاحی در نظر گرفته شود و با تعیین پیمانکار لازم از سوی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین نسبت به ساخت المان شهدای گمنام اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آبیک قزوین شهدای گمنام ساخت المان شهدای گمنام گلزار شهدای گمنام ساخت المان شهدا برای ساخت المان شهرستان آبیک میلیون تومان ساخت المان المان گلزار دو شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟