Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-05@19:50:58 GMT

هشدار قوه قضائیه نسبت به مشکلات سفر‌های خارج از کشور

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۵۱۹۶

رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به برخی هشدار‌های جدی هنگام سفر به خارج از کشور در قالب گردشگری یا اقامتی اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا ساوری اظهار کرد: در هنگام سفر خارجی برخی مشکلات برای هموطنان ایرانی بروز می‌کند که در بعضی موارد ناخواسته منجر به بازداشت یا محکومیت آنان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا آگاهی از برخی اطلاعات کلی با هدف پیشگیری از تکرار حوادث برای سایر هموطنان حائز اهمیت است.

رئیس کمیته پیشگیری از جرایم ایرانیان خارج از کشور بیان کرد: هموطنان در طول سفر خارجی در قالب توریستی یا اقامتی نباید به هیچ‌وجه بسته یا امانتی تحت عنوان دارو یا هر عنوان دیگر از «اشخاص ناشناس» حتی ایرانیان، برای انتقال به کشور مقصد قبول کنند. همچنین همراه داشتن گذرنامه معتبر، تهیه بلیط برگشت از ایران، همراه داشتن ارز کافی، تکمیل اظهارنامه ارزی در صورت داشتن بیش از ۱۰ هزار دلار هنگام ورود به کشور خارجی، همراه داشتن یک نسخه کپی از گذرنامه، بلیط و سایر مدارک برای مسافرت خارجی ضروری است.

ساوری افزود: شماره تلفن‌های ضروری به ویژه تلفن پلیس و سفارت ایران را همراه داشته باشید. حتی‌المقدور به صحنه‌های تجمع، تظاهرات خیابانی، درگیری و امثال آن نزدیک نشوید و در صورت بازداشت حتما موضوع را به سفارت اطلاع دهید.

مشاور ارشد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به هموطنان عازم به خارج از کشور هشدار داد: از هر گونه نزاع و درگیری پرهیز کنند، زیرا در برخی از کشور‌ها حتی اگر درگیری به صلح و سازش ختم شود، جنبه عمومی جرم تعقیب می‌شود.

ساوری ادامه داد: هنگام خرید حتی‌الامکان از کارت‌های اعتباری به جای وجه نقد استفاده کنید و پس از خرید برچسب مخصوص فروشگاه بر روی کیسه‌های خرید را تا رسیدن به محل اقامت جدا نکنید و رسید خرید را نگهداری کنید.

وی اظهار کرد: هموطنان در مورد وعده‌های فریبنده و وسوسه‌انگیز از قبیل اخذ اقامت، مساعدت در کاریابی، تجارت، تهیه روادید اروپا، تهیه روادید کار، گذرنامه جعلی و ... هوشیار باشند. این پیشنهاد‌ها معمولا از سوی عوامل قاچاقچیان مطرح می‌شود و قبول آن‌ها حوادث بسیار تلخ و جبران‌ناپذیری به دنبال دارد.

ساوری ادامه داد: این‌گونه افراد اغلب قربانیان خود را در برخی جرائم مشارکت می‌دهند و پس از اخذ پول، موجبات بازداشت آن‌ها را فراهم می‌کنند.

وی گفت: اکنون بسیاری از هموطنان به دلیل ناآگاهی از بسیاری از موضوعات و قوانین سایر کشور‌ها در هنگام عزیمت به مسافرت خارج از کشور از سوی پلیس کشور ثالت دستگیر و هم‌اکنون در زندان‌های آن‌ها تحمل کیفر می‌کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خارج از کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا فراجا از اجرای طرح برخورد با جرائم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری بر روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هموطنان تمامی محتوای نامناسب مسدود شد و مابقی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا افزود: با بررسی‌های صورت گرفته، شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد کماکان بیش‌ترین حجم آلودگی جرائم غیراخلاقی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هموطنان از پلیس فتا برای پاکسازی و امن‌سازی فضای سایبر از محتوا‌های نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجار‌های عام جامعه و خانواده گفت: بخش اعظم گزارش‌های این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

مجید تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستانه در خصوص این گونه جرائم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایتمدار ایرانی شده، قطعا در اولویت پلیس فتاست.

رئیس پلیس فتای فراجا از هموطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • هشدار نگران‌کننده یک اقتصاددان نسبت به تشدید تورم/ نرخ واقعی تورم کشور چه عددی است؟
  • هشدار به برگزارکنندگان لایو‌های غیراخلاقی در اینستاگرام
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور