Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:06:32 GMT

می‌خواهیم ۱۰۰۰ شناگر رقابتی در رده پایه داشته‌باشیم

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۵۲۲۹

می‌خواهیم ۱۰۰۰ شناگر رقابتی در رده پایه داشته‌باشیم

ایسنا/خراسان رضوی رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی گفت: یکی از اهداف ما، افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در لیگ استان به ۱۰۰۰ نفر است.

مجید مشتاق‌عشق در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مهمترین برنامه‌های هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی در سال جاری اظهار کرد: از زمانی که وضعیت کرونایی مشهد بهبود پیدا کرده توانستیم روی کارهای آموزشی بیشتر کار کنیم، اما منتظریم این بیماری به پایان برسد تا اقدامات آموزشی و استعدادیابی خود را در ابعاد وسیع‌تری انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با پایان کرونا می‌توانیم تمرینات را مجددا در مقطع نونهالان و نوجوانان با جدیت بیشتری از سر بگیریم.

وی افزود: در سال گذشته در لیگ برتر به مقام قهرمانی رسیدیم. لیگ برتر شنای کشور تاکنون ۱۸ دوره برگزار شده که در تمام ادوار تیم خراسان رضوی روی سکو بوده و در ۹ دوره نیز به مقام قهرمانی رسیده‌ایم.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته سینا غلام‌پور چندین مرتبه رکوردهای سرعت کشور را در مسافت کوتاه و بلند که در اختیار خودش نیز قرار داشت، بهبود بخشید. ابوالفضل سام نیز در ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر کرال پشت توانست رکوردهای خود را جابجا کرد. با وجود اینکه در این ۲ سال کرونایی رشته‌ شنا و رشته‌های مرتبط با آن با آسیب‌هایی مواجه شده‌اند، اما با توجه به اینکه خراسان رضوی یکی از پایگاه‌های ملی شنای کشور محسوب می‌شود، توانستیم شرایط ورزشکاران را در فضای مسابقه حفظ کنیم.

مشتاق با اشاره به رشد روزافزون شهرستان‌های خراسان رضوی گفت: در نیشابور هم یک پایگاه قهرمانی شنا داریم. نیشابور به حدی رسیده که اگر با یک تیم در مسابقات کشوری حضور پیدا کند می‌تواند مقام کسب کند. سبزوار نیز رشد قابل توجهی داشته و می‌تواند در مسابقات کشوری به موفقیت برسد.

وی اظهار کرد: ۱۳ تا ۱۴ مدرسه شنا و واترپلو در خراسان رضوی داریم که اکثریت آنان در مشهد قرار دارند. همچنین هیات‌های شنای شهرستان‌ها یک مدرسه شنا در اختیار دارند که اگر آنان را نیز حساب کنیم در استان بیش از ۲۵ مدرسه شنا داریم که توسط مربیانی حرفه‌ای و با درجات بالا اداره می‌شوند.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی ادامه داد: این مدارس سالانه برای خراسان رضوی، ورزشکاران توانمندی تربیت می‌کنند. پیش از آغاز کرونا بیش از ۵۰۰ شناگر پسر و حدود ۴۰۰ شناگر دختر از تمام مدارس شنای خراسان رضوی در مسابقات لیگ استانی زیر ۱۵ سال فعال بودند. یکی از اهداف ما، افزایش تعداد شرکت‌کنندگان حاضر در لیگ استان به ۱۰۰۰ نفر است. می‌خواهیم ۱۰۰۰شناگر مسابقاتی در رده نونهالان و نوجوانان داشته باشیم، البته پیش از کرونا بیش از ۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در خراسان رضوی داشتیم.

مشتاق‌عشق گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که لیگ خراسان رضوی از اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه آغاز شود. لیگ شنای استان طی چند مرحله در بخش پسران و دختران تا پایان سال برگزار خواهد شد. شناگران در این لیگ در رده‌ سنی ۷ تا ۸ سال، ۹ تا ۱۰، ۱۱ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۴ سال با یکدیگر رقابت خواهند کرد. هدف از برگزاری لیگ استان پشتوانه‌سازی تیم‌های بزرگسال استان است.

وی افزود: مدارس شنا می‌توانند همانند هیات استان کلاس‌های آموزشی برگزار کنند و ورزشکاران را تا رده‌های جوانان تمرین دهند. هیات استان با برگزاری مسابقات، قهرمانان تمام استان را شناسایی می‌کند و با انتخاب نفرات برتر از آنان در مسابقات قهرمانی کشور استفاده می‌کند.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپلو خراسان رضوی یادآور شد: مسابقات کشورهای اسلامی در مرداد ماه در شهر قونیه ترکیه و در شهریور ماه مسابقات آسیایی در هانگژو چین برگزار خواهد شد. ۶ ملی‌پوش خراسان رضوی به اردوهای فدراسیون دعوت شده‌اند و در پایگاه ملی مشهد نیز تمرینات خود را انجام می‌دهند. تمام برنامه‌ریزی ما این است تا در این مسابقات با شناگران بیشتری حضور یابیم.

وی گفت: در لیگ واترپلو نیز با یک تیم زیر ۱۸ سال و یک تیم بزرگسالان حضور خواهیم داشت که مسابقات آن از مرداد و شهریور ماه آغاز خواهد شد. تیم‌های «تیوان و قهرمان» نمایندگان خراسان رضوی در لیگ واترپلوی کشوری هستند که تیم تیوان در فصل گذشته عنوان پنجمی مسابقات کشوری را از آن خود کرد. تیم قهرمان نیز ورزشکاران خوبی جذب کرده و به دنبال کسب سهمیه لیگ برتر کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی شنا شیرجه و واترپلو خراسان رضوی رییس هیات شنا لیگ استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است

غلامرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه باز گرداندن بدمینتون زنجان به دوران اوج خود، یکی از رویکردها و برنامه‌های اصلی این هیأت در سال‌جاری به شمار می‌رود، افزود: بی‌تردید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، شاهد حضور پررنگ‌تر بدمینتون زنجان در رویدادهای مختلف ملی نسبت به ادوار گذشته خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه بدمینتون یکی از رشته‌هایی است که از ظرفیت‌های بسیار غنی و ارزشمندی برخوردار بوده و با همین پتانسیل قادر خواهیم بود امسال به یکی از رشته‌های ورزشی پرافتخار استان تبدیل شویم، اظهار کرد: برای رسیدن به این مهم، بنا داریم در همه رویدادهای ملی و بین‌المللی حضور داشته باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه اهتمام به رده‌های سنی آقایان و بانوان جزو اولویت‌های این هیأت برای مسابقات داخلی و برون‌مرزی خواهد بود، ادامه داد: بی‌شک با توجه به زیرساخت‌هایی که در حوزه بدمینتون داریم، قادر خواهیم بود میزبانی شایسته برای اردوهای تیم‌ملی و سایر رویدادهای داخلی و بین‌المللی باشیم که این خود زمینه توسعه بدمینتون زنجان را فراهم خواهد کرد.

رئیس هیأت بدمینتون استان زنجان در ادامه از برگزاری اردوی تیم‌ملی پسران زیر ۱۵ سال در فروردین‌ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری این اردو را به عنوان اولین میزبانی بدمینتون زنجان از یک رویداد ملی به فال نیک گرفته و تلاش داریم با تداوم این روند، بدمینتون زنجان به روزهای اوج خود نزدیک کنیم.

باقری با تاکید بر اینکه برای تحقق برنامه‌های خود نیاز مبرم به حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان داریم، تصریح کرد: حمایت از بدمینتون زنجان می‌توان منجر به حضور نمایندگان بدمینتون استان در رقابت‌های لیگ دسته دو و دسته یک کشوری همانند سال‌های گذشته باشد.

کد خبر 6089586

دیگر خبرها

  • شاهد تحول فن‌آورانه در حوزه حکمرانی فرهنگی خواهیم بود
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • در سال ۱۴۰۲ در ورزش خراسان رضوی چه گذشت؟
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد