Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، تفاهم‌نامه علمی و فنی در روز جاری به امضای «علیرضا شهیدی» معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران و «کار ینسن» - Kaare Jensen - مشاور رئیس سازمان زمین‌شناسی دانمارک و گرینلند رسید.

بر اساس این گزارش، یاداداشت تفاهم‌ مذکور توسعه مناسبات و فعالیت‌های زمین‌شناسی دوجانبه در زمینه‌های مخاطرات زمین‌شناسی شامل زمین‌ساخت فعال و زمین‌لرزه، فرونشست زمین و زمین لغزش؛ تغییرات اقلیمی، خشکسالی و سیل شدید و طوفان‌های گرد و غبار و ریزگردها، پیشرفت در مطالعات هیدروژئولوژی شامل مطالعات ایزوتوپی و مطالعات عناصر ردیاب، اکتشاف و مدیریت منابع آب با استفاده از ژئوفیزیک از جمله نظارت بر نوسانات آب‌های زیرزمینی، مدل‌سازی مخازن و استخراج منابع آب جایگزین مانند منابع آب‌های عمیق، همچنین پیشرفت در تهیه نقشه زمین‌شناسی کاربردی از جمله سنجش از دور، پایش ژئوفیزیکی و مدل‌سازی محیط‌زیست و سامانه‌های هشدار سریع، مطالعات آب‌های زیرزمینی و چشمه‌های آب گرم مربوط به پیش‌بینی زمین‌لرزه و آتشفشان، مطالعات هیدروترمال، مطالعات آتشفشان‌های گل‌فشان و آب‌فشان، انتقال پیشرفت‌های دانش و فناوری، تجهیزات و تجارب مدیریتی و مطالعات زمین‌شناسی زیست‌محیطی و زمین‌شناسی پزشکی را در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برچسب‌ها گرینلند وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور صمت دانمارک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرینلند وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گرینلند وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور صمت دانمارک سازمان زمین شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد

محبوبه منفرد رییس انجمن صادر کنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین گفت: تفاهم نامه صادرات محصولات از سوی اتاق بازرگانی قزوین با هیات تجاری بازدیدکننده چین در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بین المللی تهران، مبنی بر صادرات محصولات قزوین به چین منعقد و به امضا رسید.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه، فروشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی غرب چین تجهیز و فراهم می‌شود تا کالا‌های مورد نظر در این منطقه به نمایش گذاشته و به فروش برسد.

منفرد اضافه کرد: یکی از اهداف مهم صادرکنندگان استان قزوین این است که برند‌های ایرانی در کنار سایر برند‌های اروپا و جهان در منطقه آزاد چین که یک منطقه ویژه اقتصادی در مرز مشترک قزاقستان و چین است به نمایش گذاشته شود تا بازار فروش این محصولات نیز به وضعیت مناسبی دست یابد.

رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ برپا است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس