Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@08:53:10 GMT

حمایت از صنایع بزرگ ایجاد اشتغال پایدار

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۵۵۶۵

حمایت از صنایع بزرگ ایجاد اشتغال پایدار

حمید رضا ایزدی در نشست خبری مدیران پاسخگو  با حضور معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بر همین اساس موفق شدیم شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ را در استان فارس به بهره برداری برسانیم که  در کتارشان توانستند واحد‌های متوسط و کوچکی را راه اندازی کنند.

او گفت: با این رویکرد در بخش کشاورزی  ما می توانیم  رویکرد استان فارس را به سمت صنعت، معدن و تجارت  هدایت کنیم که موفق شدیم و تا کنون ما در کشور از لحاظ تعداد رتبه ۴ کشوری را داریم که  یک هزار و ۹۱ واحد تولیدی در کشور به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صنعت و معدن و تجارت استان فارس گفت: به لحاظ حجم سرمایه گذاری در کل کشور  رتیه ۴ و در زمینه اشتغال ۱۰۹ هزار و ۴۷۷  نفر را در بخش صنعت داریم و  دارای رتبه ۸ کشوری هستیم که در بخش صنعت موفق شدیم رویکرد و جهت گیری برنامه‌های اقتصادی استان را به محور صنعت و معدن و تجارت تغییر جهت دهیم و سرمایه گذاری کنیم.

او گفت: در این مسیر ما با چالش‌ها و مشکلاتی رو به رو هستیم برای اینکه بتوانیم این ریل گذاری صنعتی را به نحو خوبی انجام بدهیم.

ایزدی گفت: سهیلات بانکی و موضع زیر ساخت داری یک از دغه غه‌های اصلی سازمان صنعت و معدن و تجارت است که توانستیم از تسهیلات بانکی محل رونق تولید و اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ و طرح تام استفاده کامل را کرده و تسهیلات خیلی خوبی را به واحد‌های صنعتی بدهیم.

رئیس صنعت و معدن و تجارت استان فارس گفت: در بخش معدن ما رویکردمان این بود که اول ببینیم  با چه مواد معدنی در استان فارس رو به رو هستیم و توانستیم با سازمان توسعه و نوسازی ایمیدرو  که یکی از سازمان‌های زیر مجموعه وزارت صمت است وارد مذاکره شویم و بتوانیم آن‌ ها را  ترغیب کنیم که با بست قرار داد و امضای تفاهم نامه با سازمان ما حدود ۵۶ هزار کیلو متر مربع از استان فارس را در برنامه اکتشاف و ظرفیت یابی مواد معدنی قرار دادیم که پیش بینی می شود تا شهریور ۱۴۰۱ این اطلاعات و  عملیات اکتشافی پایان یابد  یعنی در نیمی از استان فارس  از سوی سازمان انجیو در حال اکتشاف مواد معدنی هستیم.

او گفت: هدف ما این بود که بدانیم در استان فارس چه نوع ماده معدنی وجود دارد  و تاکید  بر اکتشاف مواد معدنی فلزی بود که بر اساس آن بتوانیم صنعت را تعریف کنیم و این کار انجام شد.

ایزدی گفت: نقشه راه معدن  یک کار بزرگ در استان فارس بود از سوی دانشگاه شیراز  تهیه و  تنظیم  شد  که ما مشاور مان را دانشگاه شیراز قرار دادیم و بهمن ماه پارسال نقشه راه معدن را به ما دادند.

رئیس صنعت و معدن و تجارت استان فارس گفت: در معدن و بخش صنعت یکی از برنامه‌های ما را راه اندازی واحد‌های تعطیل یا نیمه تعطیل بود که در سال ۱۴۰۰ و سال ۹۸، ۱۳۱ واحد صنعتی تعطیل  به چرخه تولید باز گشت و سال ۱۳۹۹، ۹۳ واحد صنعتی  و سال ۱۴۰۰، ۱۵۸ واحد تعطیل و راکد صتعتی فعال شد  که از سال ۹۸ تا کنون در  مجموع  ۳۸۲ واحد صنعتی تعطیل را به چرخه تولید باز گرداندیم.

او گفت: در بخش معدن هم ما همین رویکرد را داشتیم و توانستیم مخازن غیر فعال خود را در سال ۱۴۰۰  وارد چرخه تولید  کنیم و ۲۴ معدن را  فعال کنیم.

ایزدی گفت: موضوع حمایت از بخش صنعت و معدن و تجارت  یکی از ابزار‌های حمایتی ما برای واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری و کار گروه رفع تسهیل و رفع موانع تولید در استان فارس بود.

رئیس صنعت و معدن و تجارت استان فارس گفت: در سال ۱۴۰۰، یکصد جلسه کار گروه تهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که بیشتر با ریاست استاندار بود و  دغه دغه ما این بود که ریاست این جلسات را خود استاندار بر عهده دارند که در  حال حاضر دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای مصوبات شده اند.

او گفت: از این ابزار که کارگروه تسهیل بود توانستیم استفاده کنیم و معادن و صنایع تعطیل را به چرخه تولید برگردانیم که باعث شد آن سرمایه گذاری عمده‌ای که عرض کردیم  در سال ۱۴۰۰  شاهدش باشیم  که بالغ بر تسهیلات رونق تولید توانستیم ۱۱ هزار و ۲۶۶ میلیارد تسهیلات به واحد‌های صنعتی اعطا کنیم یعنی یک هزار و ۱۲۶ میلیارد تومان  از مصوبات کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید .

ایزدی گفت: تمام مسئولان استان اعتقاد دارند که اشتغال پایدار و مستمر با راه اندازی واحد‌های صنعتی و معدنی ایجاد می‌شود یعنی دید صنعتی و معدنی شدن استان فارس در رویکرد تمام مسئولان فارس مشاهده می‌شود و به ما  کمک می‌کنند تا نمایندگان مجلس و شخص استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی در دو بخش بسیار مهم در کنار ما باشند یکی قوه قضائیه، دادگستری و دادستانی، سپاه و بسیج که جای تقدیر دارد.

رئیس صنعت و معدن و تجارت استان فارس گفت: ما امسال در برنامه‌های امسال حداقل از ۵ واحد دانش بنیان بهره برداری می‌شود که از واحد‌های تاثیر گذار در استان فارس هستند.

او گفت: ما به صورت برنامه  برای امسال هدف گذاری کردیم  که در کنار راه اندازی این واحد‌های صنعتی و تجاری با توجه به  شعار امسال  یکی از اهداف اصلی ما  راه اندازی واحد‌های دانش بنیان است.

ایزدی گفت: ما در هفته دولت، دهه فجر و دیگر روز‌های سال واحد‌های مختلفی را افتتاح می‌کنیم اما به صورت خاص ما امسال شاهد راه اندازی یک واحد تولید سیلکون جامد برای اولین بار در استان فارس هستیم یک محصول دانش بنیان است و با سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال بیش از یکصد نفر در شهرستان مرودشت به بهره برداری می‌رسد که یک طرح دانش بنیان بوده و در کنار آن  شاهد راه اندازی یک واحد پتروشیمی در شهرستان شیراز هستیم که با سرمایه گذاری بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال راه اندازی می شود.

او گفت: در جلسه با شرکت‌های دانش بنیان با استاندار فارس، دغه دغه استاندار  موضوع حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است که امسال نیز یک بازدید حضوری از پارک علم و فناوری داشتند.

رئیس صنعت و معدن و تجارت استان فارس گفت: در پارک علم و فناوری شیراز دفتر ثابت را با هماهنگی مدیریت فارس  راه اندازی شد و نماینده تام الاختیار بنده  با ورود به  مشکلات شرکت دانش بنیان به صورت ویژه  مسائل را پیگیری می کنند د تا بتوانیم از تولیدی شدن شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

ایزدی گفت: در حاضر در استان فارس دارای ۲۰۵ شرکت دانش بنیان  است که مجوز‌ها را از ریاست جمهوری دریافت کرده اند و از این تعداد  یکصد و یک شرکت دانش بنیان توانستند  در زمینه‌های پروانه بهره بر داری، جواز تاسیس، شرکت‌های خدماتی  مجوز بگیرند.

او گفت: هدف ما تا پایان شهریور ۱۴۰۱  این است که به ۲۰۵ شرکت دانش بنیان مجوز‌ صنعتی  بدهیم تا بتوانند به مرحله تولید برسند و تسهیلات ویزه در اختیار این شرکت‌ها قرار می گیرد و مشکلاتی که در ادارات دیگر را دارند پیگیری و رفع می شود که انتظار می رود  بتوانیم حمایتی خوبی از این شرکت‌ها داشته باشیم که به مرحله تولید برسند و بتوانند سودآور باشند.

رئیس صنعت و معدن و تجارت استان فارس گفت: یکی از برنامه‌های بسیار مهم این است که شرکت‌های واحد‌های صنعتی که در حال تولید هستند را  ترغیب کنیم که آنان هم بخش دانش بنیانی شدن خودشان را انجام بدهند و نسبت به راه اندازی بخش تغییر و توسعه  در واحد‌های خود اقدام کرده تا  بتوانند مجوز دانش بنیان را  اخذ کنند.

ایزدی گفت: تمام این حرکت‌ها به سمت دانش بنیان رفتن است که کیفیت محصولات متفاوت شود و امکان رقابت در بازار‌های صادراتی باشد.

محسن ربانی زاده معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نیز گفت: موضوع اقتصاد همه جانبه است و فاکتتورهای تاثیر گذار در تامور اقتصادی و سرمایه گذاری محدود است و باید نگاه سیستمی به مسائل اقتصادی داشته باشیم.

او گفت: محور اصلی موضوع عارضه یابی از وضعیت کنونی اقتصاد استان است که با توجه به شراتیط و ظرفیت های خوبی که داریم به دلیل نبود بهره برداری لازم از این ظرفیت ها آن بخش نهفته و قابل توجه است که با تدبیر و مدیریت امور می توانیم بخش از ان را فعال کنیم که هم موجب رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان فارس شود.

ربانی زاده گفت: ما اصل را بر تفکر سیستمی گذاشته ایم و خرد جمعی در دوره جدید که ما توفیق داریم در خدمت حوزه اقتصادی استانداری و مدیران مربوطه در ادرات کل باشیم.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: بدنبال این هستیم که موارد را به صورت سیستمی مدیریت کنیم و فرایندها را در قالب یک سیستم مشخص برنامه ریزی و عملیاتی کنیم که بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

او گفت: در خصوص سرمایه گذاری با توجه به تحریم های ظالمانه ای که داشتیم با مشکلاتی هم رو به رو بودیم که باید رد خود استان رفع شود.

ربانی زاده گفت: با توجه به نامگذاری رهبری با شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین باید این شعار سر لوحه کار ما قرار گیرد و با افزایش تولید و به تبع آن رشد اقتصادی تلاش شود اشتغال حداکثری را بدنبال داشته باشیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن سرمایه گذاری اقتصادی استانداری شرکت دانش بنیان دانش بنیان واحد های صنعتی اقتصادی استان استان فارس سرمایه گذاری امور اقتصادی بهره برداری سال ۱۴۰۰ مواد معدنی چرخه تولید راه اندازی ایزدی گفت بخش صنعت شرکت ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان

غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌هاست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ۱۴۰۳ با نام«جهش تولید با مشارکت مردم»، حامل پیام‌های معناداری است و می‌تواند تغییرات مثبتی را در فضای اقتصاد کشورمان نوید دهد.در همین راستا پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی بوده و دستیابی به توسعه ملی توجه به همبستگی، بخش صنعت و دانشگاه را ایجاد می‌کند.

خاکساری عنوان کرد: با نگاه به اسناد بالادستی و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی انگیزه این دانشگاه برای توسعه از تمرکز روی تحقیق و توسعه محض توسعه علوم کاربردی و ورود به دنیای کسب‌وکار افزایش یافته و در همین راستا نخستین رویداد صدرا(صنعت، دانشگاه راه اشتغال) با حضور صنایع و شرکت‌های بزرگ استان همدان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت شیشه همدان، شرکت قطعه سازان سینا، شرکت کنترل گاز اکباتان، شرکت تعاونی زرین بتن اکباتان، شرکت صنایع غذایی سحر همدان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه، شرکت لیکا، شرکت هلدینگ ساختمانی خشت سبز، شرکت آروین پارس نیرو، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان مدیریت صنعتی، شرکت تعاونی تولید روستایی استان همدان، شرکت دانش‌بنیان گسترش طراحان، واحد فن‌آور به نگار، واحد فناور بهین رویش سبز، شرکت شتاب‌دهنده برازه، شرکت دانش‌بنیان آترین آذین فناور، گروه پژوهشی سنجش و تصحیح با بیومکانیک، رسانه همدان پیام، فرهنگسرای کسب‌وکار شهرداری، گروه رسانه و ارتباطات مرکز تندرستی و سلامت، شرکت تبلیغاتی اهورا در این رویداد حضور دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان مطرح کرد: آیین افتتاحیه این رویداد در ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار و نمایشگاه جنبی به همراه برگزاری چند کارگاه مهارتی و کارآفرینی از برنامه‌های این رویداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات بزرگ فارس
  • حمایت از احداث واحد‌های مسکونی در محدوده کارخانجات فارس
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی