Web Analytics Made Easy - Statcounter

عسگری با بیان اینکه در مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۵۱ واحد در حوادث مختلف، در حدفاصل سالهای ۸۵ تا ۹۸ در استان و خارج از استان بازسازی شد، گفت: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ واحد در استان بازسازی و ۵۴ درصد واحدهای روستایی استان نیز مقاوم سازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ عسگری مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد گفت: امسال ۴۴۲ هزار و ۶۲۴ میلیون ریال اعتبار قیر رایگان در اختیار این نهاد است که می توان ۲۵۰ روستا را آسفالت کرد که این مهم نیازمند تعامل و همکاری فرمانداری و دهیاری ها است و از دیوان محاسبات خواسته شده تا دهیاران نیز امکان ورود به سامانه ستاد را داشته باشند و با این کار سهمیه قیر استان برای سال آینده کاهش نمی یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بحث واگذاری اراضی روستایی در راستای ساخت مسکن، تاکنون ۶ هزار و ۹۵۴ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده و در سال گذشته نیز ۴۰۵ قطعه زمین واگذار شد.

عسگری تصریح کرد: همچنین ۳۱۷ قطعه زمین برای اجرای طرح انبوه سازی در روستاها واگذار شد و در خصوص صدور سند مالکیت روستایی و شهری، تاکنون ۷۷ هزار و ۸۴۳ سند روستایی و یک هزار و  ۸۸۶ جلد سند نیز در مناطق شهری کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی اظهار داشت: هزار و ۷۹۲ هکتار از اراضی ملی حاشیه روستاها تملک شده و همچنین سال گذشته سند اراضی ملی برای ۲۹  هکتار و در مجموع یک هزار و ۴۲۵ هکتار صادر شد.

وی با بیان اینکه در مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۵۱ واحد در حوادث مختلف، در حدفاصل سالهای ۸۵ تا ۹۸ در استان و خارج از استان بازسازی شد، گفت: بیش از پنج هزار و ۲۰۰ واحد در استان بازسازی و ۵۴ درصد واحدهای روستایی استان نیز مقاوم سازی شده است.

عسگری به بیان نحوه تخصیص اعتبارات تعمیرات در استان مرکزی پرداخت و تشریح کرد: این اعتبار جهت تعمیر ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی ، ساخت ۳۰ واحد روستایی برای مددجویان نهادهای حمایتی، ۸۵ واحد برای خانواده‌های دارای ۲ و بیشتر از ۲ معلول و بیمه ۲۵ هزار واحد مسکونی روستایی اختصاص یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی ادامه داد: در حوزه مسکن شهری ۲ هزار و ۷۲۸ واحد با پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصد در ۱۷ شهر استان در حال ساخت است و عمده تمرکز به طرح نهضت ملی مسکن هزینه شده است. در مجموع در این ۱۷ شهر می توان ۳۶۲ هزار و ۳۱۲ متر مربع زمین برای ساخت سه هزار و ۸۲۶ واحد مسکونی واگذار کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۶۸۲ واحد عملیاتی شده که از این میان یک هزار و ۴۴۴ واحد از سوی بنیاد مسکن استان و ۸۱۲ واحد نیز خودمالک است. در مجموع هر واحد مراحل مختلفی از پیشرفت را طی می کند و ۳۹ واحد مسکونی نیز در مرحله نازک کاری است.

عسگری خاطرنشان کرد: در حوزه عمران روستایی، استان دارای یک هزار و ۶۰۴ آبادی و ۸۵۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است و از این تعداد، ۸۴۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند. سال گذشته در راستای تهیه طرح هادی روستایی و بازنگری، اعتباری بالغ بر ۹۱ هزار و ۷۰۴ میلیون ریال محقق و  تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بنیاد مسکن استان استان بازسازی استان مرکزی یک هزار ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۵۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است

وزیر صنعت، معدن و تجارت صرفه‌جویی، بهره‌وری و احداث نیروگاه‌های خود تامین را دو برنامه اصلی وزارت صمت در حوزه انرژی اعلام کرد و گفت: به صنایع اعلام کرده‌ایم که اولویت در تامین انرژی با واحدهایی است که در روند مصرف حداکثر بهره‌وری را ایجاد کنند و تلاش شده در این زمینه شرکت‌ها را حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره اهمیت راه‌اندازی واحدهای راکد همچنین تامین انرژی این واحدها از سوی وزارت نفت و نیرو اظهار کرد: در این زمینه نیازمند گفت‌وگوی ملی هستیم، به دلیل پایین‌بودن قیمت انرژی در ایران بهره‌وری در مصرف انرژی بسیار پایین است بنابراین آنچه که در زمینه انرژی تولید می‌کنیم باید بیشتر از آن بهره‌وری صورت بگیرد.

وی افزود: به صنایع اعلام کرده‌ایم که اولویت در تامین انرژی با صنایعی است که در روند مصرف حداکثر بهره‌وری را ایجاد کنند بنابراین یکی از شاخص‌هایی که دنبال می‌کنیم بهره‌وری در مصرف انرژی است و تلاش کرده‌ایم در این زمینه شرکت‌ها را حمایت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که در سال گذشته تولیداتی با مصرف انرژی کمتر داشته‌ایم و در زمینه بهره‌وری انرژی توفیقاتی به‌دست آوردیم، گفت: به صنایع اعلام کرده‌ایم اگر کمک کنند تامصرف انرژی کم شود، انرژی صرفه‌جویی‌شده را به خودشان اختصاص می‌دهیم، در دولت هم بین دستگاه‌ها نشست‌های تخصصی بسیاری برگزار کرده‌ایم اما هنوز نتایج قطعی آن مشخص نشده اما آن را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره برنامه وزارت صمت برای تامین انرژی واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد هستیم و در شهرک‌های صنعتی در حال ایجاد شهرک‌های انرژی هستیم؛ در تلاش هستیم واحدهای صنعتی برای تامین انرژی خود بهره‌ور شوند، بنابراین در حال حاضر نیز یکی از فولادسازان در حال احداث یک واحد هزار مگاواتی تولید برق است که دو واحد آن راه‌اندازی شده و واحد سوم آن نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

علی‌آبادی ادامه داد: در سمنان دو واحد اضافه کرده‌ایم و در تدارک راه‌اندازی یک واحد دیگر هستیم که این واحدها گاز مصرف نمی‌کنند بنابراین وزارت صمت در حوزه انرژی برنامه‌های جامعی دارد اول صرفه‌جویی و بهره‌وری و دوم احداث نیروگاه‌های خود تامین، دولت نیز به‌صورت عام در حال توسعه تولید انرژی و برق است و نیروگاه‌ها در حال افزایش است و فکر می‌کنم امسال نسبت به گذشته عملکرد بهتری خواهیم داشت.

منبع: فارس

کد خبر 749288

دیگر خبرها

  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • احیای ۴۹۷ واحد اقتصادی استان مرکزی ظرف دو سال
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است