Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اطلاعاتی استاتیستا نتایج شرکت نظرسنجی فرانسوی «اودوکسا» را منتشر کرده است. این پایگاه تاثیر استفاده از رسانه‌های اجتماعی در فرانسه را در ماه مارس سال جاری میلادی در خصوص پیگیری اخبار و جمع‌آوری اطلاعات مورد بررسی قرار داده است.

۲۹ درصد از پاسخ دهنگان اظهار داشتند که از رسانه‌های اجتماعی برای اطلاع از اخبار انتخابات ریاست جمهوری استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان بیان کردند از رسانه‌های اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات در مورد اخبار به طور کلی استفاده می‌کنند.

بر اساس مقاله پژوهشی که سال ۲۰۱۹ در نشریه «ساینس دایرکت» منتشر شده است، رسانه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به یک منبع مهم داده برای به دست آوردن اخبار فوری و همچنین به دست آوردن آخرین تحولات اخبار جاری هستند. این امر تا حدی به دلیل همه‌گیر شدن استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه اتفاق افتاده است.

تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر انتخابات از اوایل دهه ۲۰۰۰ مشخص بود. باراک اوباما در اولین کمپین ریاست جمهوری خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده کرد تا اکثریت رای دهندگان را جمع‌آوری کرده و در انتخابات ۲۰۰۸ پیروز شود. طبق گزارش مرکز تحقیقاتی پیو، حدود ۷۴ درصد از کاربران اینترنت در طول اولین کمپین انتخاباتی اوباما به دنبال اخبار انتخابات به صورت آنلاین بودند، که نشان دهنده ۵۵ درصد از کل جمعیت بزرگسال در آن زمان است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی انتخابات فرانسه مردم فرانسه رسانه های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد.

سید فرهاد ناصری‌نیا امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) در دیدار با معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان به‌مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کارگر، نیروهای انتظامی را یاوران صدیق نظام و انقلاب دانست و افزود: امنیت و آرامش امروز مدیون تلاش‌های همه نیروهای نظامی و انتظامی در کشور است.

وی ادامه داد: اقدامات ارزشمند و فعالیت‌های صادقانه و ثمربخش نیروی انتظامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و کنترل بلای خانمان‌سوز اعتیاد قابل تجلیل و تقدیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان وجود امنیت در استان را موجب رونق کسب و کار و حضور سرمایه‌گذاران دانست و گفت: احساس امنیت در استان می‌تواند زمینه حضور سرمایه‌گذار را فراهم کند و پایداری واحدهای اقتصادی را در پی دارد.

وی بیان کرد: بخش بزرگی از آرامش امروز در کشور، مدیون از خود گذشتگی‌ها و تلاش‌های بی‌منت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

در این دیدار، سرهنگ علی گلالی، معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان از تلاش‌های مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان قدردانی کرد و گفت: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند. این قشر، امنیت اقتصادی را برای کشور و استان فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به همکاری‌های این اداره کل با معاونت اجتماعی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، افزود: پلیس آمادگی خود را برای ارتقای سطح دانش کارگران و خانواده‌های آن‌ها در همه حوزه‌های مرتبط اعلام می‌کند و کارشناسان ما آماده ارائه آموزش‌های لازم به جامعه کار و تولید با هماهنگی این اداره کل هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • احساس امنیت، پایداری واحدهای اقتصادی را به‌دنبال دارد
  • شبکه‌های اجتماعی یا ماشین‌های معتادساز
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید