Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@10:31:52 GMT

مضرات قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۶۳۷۹

مضرات قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی

راحله کاظمی گفت : بسیار دیده شده که افراد به محض خرید نان آن را درون کیسه پلاستیکی قرار می‌دهند که این امر سبب تولید حرارت و منجر به تعریق کیسه و کپک زدن نان و همچنین کندانس شدن روی سطح پلاستیک خواهد شد.

به گفته کارشناس ارشد مهندسی صنایع غذایی پلاستیک از مواد نفتی و پتروشیمی تولید می‌شود که در تماس با مواد داغ و اسیدی، ماده‌ای به نام مونومر تولید می‌کنند که این ماده در دراز مدت ممکن است خطرناک و سرطان‌زا باشد و تولید مواد مونومر در کیسه و تماس با نان، باعث ایجاد بیماری‌های ریوی و اختلال گوارشی شده و همچنین سیستم‌های عملکردی بدن افراد را مختل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد نان را بعد از این که خنک شد درون یک پارچه تمیز یا کیسه پارچه‌ای قرار دهند.

قرار دادن نان در روزنامه که از سوی برخی افراد مرسوم است روش غلط دیگری است که می‌تواند برای سلامتی مضر باشد؛ این کار سبب مهاجرت ترکیبات شیمیایی جوهر روزنامه بر روی سطح نان می‌شود.

از افراد درخواست می شود تا نان را برای خنک شدن بر روی تخته و یا میز داخل نانوایی یا بر روی صندلی خودرو قرار ندهند، چون این کار سبب جذب آلودگی این سطوح توسط نان می‌شود.

در برخی از نانوایی‌های عرضه نان لواش و سنگک ماشینی ممکن است از جوهر قند استفاده کنند که استفاده از این باعث ابتلا به سرطان دستگاه گوارش و وارد شدن آسیب شدید کبدی خواهد شد.

جوهرقند یا سدیم دیتیونیت یا بلانکیت، پودری سفید رنگ با ترکیب گوگردی (Na ۲ s ۲ o ۴) و کاربرد صنعتی است که در صنایع رنگرزی برای از بین بردن رنگ و سفید کردن قندها، بازیافت کاغذ باطله و موارد معدودی برای زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و عکاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای سلامت انسان مضر است و در هیچ جای دنیا یک افزودنی غذا محسوب نمی‌شود، اما درکشورمان برخی نانوایی‌های متخلف آن را به آرد نان اضافه می‌کنند.

سولفیت سدیم یک نمک محلول در آب است که دلیل عمده استفاده از جوهر قند به خاطر ایجاد رنگ سفید و مشتری پسند است.

در صورت خریداری نان برای طولانی مدت لازم است نان خریداری شده کاملا خنک شود، سپس درون کیسه پلاستیکی مخصوص فریزر بدون منفذ قرار گیرد که در این شرایط می‌توان تا ۲ ماه نان را نگهداری کرد.

برای خروج نان از انجماد نیز بسته پلاستیکی در محیط دمای اتاق قرار گیرد و بعد به مدت ۲۰ ثانیه در مایکرو قرار دهید .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان باز هم از دست مولانا عبدالحمید شاکی شد

روزنامه کیهان نوشت: درحالی‌که این روز‌ها یکی از افراد نزدیک به عبدالحمید همراه با خانواده خود در یکی از هتل‌های گران‌قیمت تهران اقامت داشته و علاوه‌بر استفاده از امکانات لاکچری در مراکز خرید سوپر لوکس پرسه می‌زند ارسال کمک‌های مردمی به‌حساب مولوی پرحاشیه شهر زاهدان غیرقابل‌قبول بوده و نشان از بی‌درایتی مسئولان برگزاری مسابقه (گلریزان) و متولیان آن است.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • نحوه ساخت آب‌نما با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا (ع)
  • تمدید جشنواره عید تا عید بازارهای روز کوثر تا ولادت امام رضا(ع)
  • کیهان باز هم از دست مولانا عبدالحمید شاکی شد
  • (ویدئو) قانون کاهش تولید کیسه‌های پلاستیکی
  • فرآیند ساخت یک دانخوری خلاقانه برای مرغ‌ها با بطری پلاستیکی (فیلم)
  • چند تکنیک برای درمان سنگ صفرا؛ بهترین نوشیدنی برای سنگ کیسه صفرا چیست؟