Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:38:10 GMT

آب سد سفیدرود گیلان از ۱۲اردیبهشت‌ماه رهاسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۶۶۵۴

آب سد سفیدرود گیلان از ۱۲اردیبهشت‌ماه رهاسازی می‌شود

گروه استان‌ها ــ مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان گفت: آب‌گذاری کانال‌های آبیاری اعم از کانال‌های تونل آب‌بر فومنات و کانال راست سد سنگر از روز ۱۲ و کانال چپ سد سنگر (مناطق مرکزی گیلان) از ۱۶ اردیبهشت آغاز می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، وحید خرمی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران استان گیلان با بیان اینکه حجم مخزن سد سپیدرود اکنون 667 میلیون مترمکعب است اظهار داشت: متوسط دبی ورودی آب سد 111 متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن 6 متر مکعب بر ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان ابگیری 62 درصدی از حجم مخزن سد سپیدرود را مورد اشاره قرار داد و افزود: این میزان آب‌گیری در حالی است که در مدت مشابه سال‌های گذشته به دلیل بارش‌های خوب حجم مخزن کامل آب‌گیری می‌شد.

وی گفت: با توجه به کاهش مخزن آب سد سپیدرود بر اساس تقویم زراعی، آب‌گذاری کانال‌های آبیاری اعم از کانال‌های تونل آب‌بر فومنات و کانال راست سد سنگر (مناطق شرقی گیلان) از روز 12 و کانال چپ سد سنگر (مناطق مرکزی گیلان) از 16 اردیبهشت آغاز می‌شود.

هشدار رئیس‌کل دادگستری گیلان به مسئولان؛ عدم نشانه‌گذاری به موقع سواحل برخورد قانونی را به دنبال دارداستاندار گیلان: اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های تأمین آب کشاورزی تخصیص می‌یابدامام جمعه رشت: مسئولان برای حل مشکل آب کشاورزی گیلان جهادی عمل کنند

خرمی با بیان اینکه مرحله نخست آب‌گذاری کانال‌های آبیاری شبکه سپیدرود جهت نشای برنج 16 روز به صورت پیوسته انجام می‌شود خاطرنشان کرد: پس مرحله نخست آب‌گذاری، نوبت‌بندی آب به صورت 8 روز وصل و 4 روز قطع انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان درباره وضعیت آب‌گیری سد مخزنی آیت‌الله بهجت شهر بیجار با بیان اینکه حجم مخزن این سد اکنون 104 میلیون متر مکعب( 99 درصد آبگیری) است افزود: دبی ورودی سد 3 و دبی خروجی آن 5 متر مکعب بر ثانیه است.

وی با تأکید بر اهمیت رعایت تقویم زراعی و توصیه‌های فنی سازمان جهاد کشاورزی استان توسط کشاورزان گفت: کشاورزان با توجه به وضعیت موجود منابع آب استان نسبت به خزانه‌گیری برنج با منابع آبی در دسترس اقدام کرده و با آغاز آب‌گذاری در تاریخ‌های اعلام شده نشای برنج را انجام دهند.

انتهای پیام/614/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گیلان آب گذاری حجم مخزن متر مکعب سد سنگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پس تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر انجام شده شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری، عملیات اجرایی احداث مخزن ۱۵۰۰ یک هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب شرب شهر گوجان را شروع کرد.

وی افزود: این مخزن با هدف افزایش امکان ذخیره‌سازی آب آشامیدنی شهر گوجان احداث می‌شود که با بهره‌برداری از آن، شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و پایداری بیش از پیش آب شرب این شهر باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث این مخزن ذخیره در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع انجام می‌شود.

کریمی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه عملیات سنگ‌بری و خاکبرداری این مخزن به پایان برسد مراحل احداث و ساخت و ساز شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهر گوجان جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری را در خود جای داده و از توابع شهرستان فارسان است که در ۳۶ کیلومتری شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

کد خبر 6093739

دیگر خبرها

  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از صبح ۱۶ اردیبهشت ماه
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۱۲اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • اتصال خط ۵۰۰ مخزن عباس آباد به خط اصلی آبرسانی منطقه ۹ پله ارومیه
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم