Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ماریو دراگی» نخست وزیر ایتالیا برای دریافت گاز بیشتر و مقابله با بحران گاز که با تحریم‌های روسیه شروع شده است، به الجزایر سفر کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی نخست وزیر ایتالیا قرار است در سفر به الجزایر با عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کند. دوطرف درباره بحران لیبی و پیامد‌های عملیات نظامی روسیه در اوکراین بر بازار‌های انرژی جهان، گفتگو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجزایر پیش از سفر دراگی اعلام کرد احتمالا صادرات گاز به ایتالیا را سالیانه ۴ میلیارد متر مکعب دیگر افزایش خواهد داد.

ایتالیا، مانند سایر کشور‌های اروپایی، از زمان حمله به اوکراین به شدت به دنبال جایگزینی برای گاز طبیعی روسیه بوده است. حدود ۴۰ درصد از کل واردات از روسیه است.

الجزایر دومین تامین کننده بزرگ گاز طبیعی ایتالیا است که منبع اصلی برق این کشور است و حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز را از طریق خط لوله ترانس مدیترانه تامین می‌کند.

شرکت انرژی ایتالیایی «ENI» نزدیک به ۴۰ سال است که در الجزایر فعالیت می‌کند. ماه گذشته، این شرکت از کشف قابل توجه نفت و گاز در الجزایر خبر داد و گفت که با شریک الجزایری «Sonatrach» برای سرعت بخشیدن به توسعه آن برای سه ماهه سوم سال جاری همکاری خواهد کرد.

وزیر خارجه ایتالیا علاوه بر الجزایر پیش از این به جمهوری آذربایجان، قطر، کنگو، آنگولا و موزامبیک نیز سفر کرده است تا معاملات بیشتری را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات اوکراین نخست وزیر ایتالیا بحران سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

دیگر خبرها

  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه