Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال نواحی پروازی بالای کشورهای قطر و ایران (FIR) مزیتی برای حمل و نقل بین المللی هوایی جمهوری اسلامی است.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا/  رستم قاسمی روز دوشنبه در آیین امضای ۶ سند همکاری های مشترک بین ایران و قطر با اشاره به سفر ۲ روزه همتای قطری خود به جزیره کیش اظهار داشت: در این سفر فشرده کاری به منظور تعیین خط و مشی هر ۲ کشور در حوزه های مختلف حمل و نقل هوایی و دریایی مذاکره های متعددی با حضور ۲ طرف انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین همکاری های مشترک در خصوص پشتیبانی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از دیگر محورهای این گفت و گوها بود که امروز ۶ سند همکاری در این حوزه با حضور وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر به امضا رسید.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اتصال FIR ایران و قطر اظهار داشت: طی 60 سال گذشته براساس توافقات سال های گذشته FIR (نواحی پروازی بالای کشورها)| قطر در بحرین بوده به عبارتی هر هواپیمایی که درصدد فرود در خاک قطر بود باید از بحرین اجازه می گرفت که این مساله مشکلاتی را به همراه داشت.

وی یادآور شد: سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی به منظور کاهش مشکلات کشور در این خصوص از چند ماه گذشته رایزنی های مختلفی را آغاز کرد و با رای ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری) برای این اتفاق پس از ۶ دهه تغییر پیدا کرد.

قاسمی با بیان اینکه در واقع براساس این تصمیم هم قطر دارای مرز هوایی مستقل شد و هم ایران در خصوص رفت و آمد هوایی به این کشور دیگر مشکلاتی نخواهد داشت، افزود: از طرفی از این پس اکثر هواپیماهایی که وارد خاک قطر می شوند باید از ایران ریجستر بشوند که این مساله درآمدهای هوایی ایران را برای کشور ما خواهد داشت.

گفتنی است، امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر در راستای توسعه همکاری ها در حوزه حمل و نقل هوایی و جام جهانی ۶ سند و توافقنامه امضا کردند؛ این اسناد شامل سند فارسی توافق نامه امضا شده در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به قطر، سه سند توسعه همکاری های مشترک بین ایران و قطر در حوزه های حمل و نقل هوایی و یک سند همکاری حمل و نقل دریایی، و صورتجلسه مفاد همکاری های مشترک در پشتیبانی از جام جهانی قطر است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر امضاکنندگان سند فارسی و صورتجلسه همکاری های مشترک در پشتیبانی از جام جهانی بودند و سه سند همکاری حمل و نقل هوایی توسط رییس سازمان هواپیمایی ۲ کشور و سند همکاری در خصوص همکاری های حمل و نقل دریایی نیز توسط روسای سازمان های بنادر ۲ کشور به امضا رسید.

جزیره کیش از روز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه میزبان وزیران راه ۲ کشور ایران و قطر بود و مذاکرات مربوط به امضای این توافقنامه ها عصر روز گذشته در یک جلسه نهایی شد و در خصوص همکاری های مناطق آزاد مذاکراتی نیز انجام شده که در سفرهای آتی مسوولان قطر به ایران امضا خواهد شد.

این سفر در پی دستور ویژه آیت‌الله‌ رئیسی‌ رییس جمهور کشورمان برای بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری جام جهانی قطر و همچنین پیگیری دیدار وزیر راه و شهر سازی کشورمان با وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر در جریان سفر آیت الله رییسی به کشور قطر برنامه ریزی شده بود.

وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر و وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و هیات همراه آنان روز دوشنبه از طرح درحال احداث پایانه مسافری جدید فرودگاه بین المللی جزیره کیش، بندرگاه مسافری و تجاری، استادیوم فوتبال و استخر دهکده المپیک بازدید کردند.

آبان ماه امسال قطر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است با توجه به نزدیکی کیش به این کشور استفاده از این فرصت از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و در این راستا مقرر شده ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ورزشی جزیره کیش از جلمه استانداردسازی ۲ زمین چمن و احداث سه زمین دیگر تا مرداد ماه امسال هزینه شود.

همچنین این جزیره برای بهره‌گیری از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارای ظرفیت هایی همچون ۵۲ هتل با ۱۹ هزار تخت، یک فرودگاه بین المللی با ظرفیت پذیرش حدود ۲ میلیون مسافر در سال، بندرگاه به وسعت ۱۱۰ هکتار با امکان ارایه خدمات مختلف مسافری و باری با اسکله با ظرفیت پذیرش شناورهای ۱۲ هزار تنی است.

فاصله جزیره کیش تا قطر ۲۷۰ کیلومتر است که مدت زمان مسافرت از این جزیره به دوحه با هواپیما حدود ۴۰ دقیقه و با کشتی پنج تا ۶ ساعت است.

/انتهای پیام
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر حمل و نقل و ارتباطات وزیر راه و شهرسازی همکاری های مشترک حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی جام جهانی ایران و قطر بین المللی سند همکاری جزیره کیش ۲ کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان با یک هیأت بزرگ اقتصادی امروز با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت به استان سیستان و بلوچستان در ایران سفر کرد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

پیش از این یک هیأت اقتصادی سی و دو نفری از افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر که در ترکیب آن سه وزیر و معاونان تعدادی از وزارتخانه‌ها حضور داشتند به ایران سفر کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد