Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@16:14:30 GMT

بهبود معیشت بازنشستگان در دستور کار تامین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۶۸۶۴

بهبود معیشت بازنشستگان در دستور کار تامین اجتماعی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی اصغر بیات با اشاره به اینکه منویات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی و مصوب تأمین اجتماعی مایه دلگرمی بیش از پیش اقشار بازنشستگان و مستمری بگیران است گفت: سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به عنوان یک سند بالا دستی مهم، مسیر اقدامات و تلاش‌های مسئولان را برای خدمت‌گزاری مطلوب به یکی از شریف‌ترین و زحمتکش‌ترین اقشار جامعه که کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تأمین اجتماعی هستند و نقش بی بدیلی در صحنه‌های عمران و آبادانی میهن اسلامی داشته‌اند، مشخص و هموار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

جزئیات جلسات افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

وی افزود: تأکیدات مقام معظم رهبری در متن سیاست‌های کلی مذکور از جمله رعایت حقوق و تعهدات بین نسلی، عدم تحمیل طرح‌های فاقد تضمین مالی بین نسلی، تأمین منابع پایدار، رعایت محاسبات بیمه‌ای و تعادل بین منابع و مصارف و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های دولت از جمله مواردی است که سال‌ها به دغدغه و نگرانی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی مبدل شده و انتظار داریم مسئولان مجلس و دولت هر چه سریع‌تر این چالش‌ها و مشکلات را برطرف کنند.

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور در ادامه بیان داشت: توجه و اهتمام جدی مسئولان در اجرای دقیق مفاد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، در وهله نخست بهبود قدرت خرید و رفع مشکلات معیشتی بازنشستگان و مستمری بگیران را به دنبال خواهد داشت.

بیات خاطرنشان کرد: کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های خود آمادگی کامل دارد تا در فضایی مبتنی بر تعامل و همکاری با کلیه دست‌اندرکاران، زمینه تحقق سیاست‌های مذکور را فراهم کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1136261 برچسب‌ها بازنشستگان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بازنشستگان تأمین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در همایش امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی در مشهد گفت:  کار بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد و کارگر، ستون فقرات تولید است.

وی اضافه کرد: نفس کار و تلاش در مکتب اسلام صاحب ارزش است لذا پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند از این جهت که کار و کارگر را بزرگ بداند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر عشق به کار باشد بهره وری افزایش می یابد و اگر بهره وری افزایش یابد تولید ناخالص داخلی رشد پیدا خواهد کرد و در نهایت سرانه درآمدی مردم بیشتر می شود.

مرتضوی با اشاره به این که دهه گذشته ایران با رکود مواجه بوده است به اهمیت نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و اظهار کرد: لازم است که کارفرمایان تلاش کنند و دولت نیز مصمم است گره از مشکلات مردم باز کند.

وی با اشاره به تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف کردن مشکلات معیشت و مسکن و بیمه کارگران ادامه داد: یکی از اقدامات این وزارتخانه توزیع کالابرگ الکترونیکی بوده که بارها گفته شده که چرا این کالابرگ به صورت نقدی پرداخت نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل اصلی نقدی نکردن کالابرگ الکترونیکی را اثرات تورمی آن بر بازار دانست و افزود: بیم از این داشتیم که با نقدی کردن کالابرگ الکترونیکی با یک دست بدهیم و از آن طرف از دست بدهیم.

مرتضوی اظهار کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای تسهیل شرایط زندگی کارگران انجام شده که از جمله آن اجرای نظام جامع تامین اجتماعی بوده که کارگران می توانند از مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات دریافت کنند همچنین از مراکز درمانی دانشگاهی از فرانشیز ۱۰ درصدی بهره گیرند.

دیگر خبرها

  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟