Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی از پرداخت ۶ هزار و ۹۳۶ فقره وام توسط صندوق امداد ولایت در سال گذشته خبر داد.

مجید مومنی روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه در نشست خبری اظهار کرد: در ماه رمضان سال گذشته ۱۵۲ آشپزخانه برای طبخ و توزیع غذای گرم در سطح استان مرکزی وجود داشته است که این تعداد در سال جاری به ۱۹۸ آشپزخانه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مبلغ ۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهت طبخ این غذاها کمک شده است.

وی اضافه کرد: بطور کلی سال گذشته در ماه مبارک رمضان ۱۴۶ هزار و ۵۱۰ وعده غذای گرم توزیع شد که این میزان در سال جاری تاکنون به ۱۳ هزار پرس رسیده است. در توزیع و طبخ غذای گرم سال گذشته ۵ هزار و ۸۰۰ نفر یاری رساندند که ۴ هزار نفر از آنها اعضای بسیج سازندگی بودند. همچنین بسته‌های معیشتی در سال گذشته به تمامی مددجویان اهدا شد، این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

مومنی با اشاره به ۴۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات سال گذشته بیان کرد: مساجد و مراکز نیکوکاری در سال جاری اقدام به دریافت زکات فطریه خواهند کرد و این مبلغ بلافاصله بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مومنی با اشاره به ۶ هزار و ۹۳۶ فقره وام پرداخت شده توسط صندوق امداد ولایت کمیته امداد در سال گذشته گفت: بطورکلی مبلغ این وام های اعطا شده در استان مرکزی به ۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است.  همچنین میزان کمک‌های مردمی در سال ۱۴۰۰ با رشد ۶۸ درصدی نسبت به سال پیش از آن، ۳۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. همچنین در سال ۱۴۰۰ به ۱۱هزار و ۲۷۱ دانش آموز و ۷۱۷ دانشجو کمک شد. در میان مددجویان کمیته امداد استان مرکزی ۳۰۱ دانش آموز ترک تحصیل کرده وجود داشته که با کمک ۱۸۲۵ رابط فرهنگی ۲۹۸ نفر از آنها به تحصیل بازگشتند، همچنین در حال تلاش برای بازگرداندن ۳ نفر باقیمانده به تحصیل هستیم.

رئیس کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به عملکرد این نهاد در سال گذشته و کسب رتبه اول ایران مهربان در بین تمامی کمیته‌های امداد سراسر کشور، به ۴۵ هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی اشاره کرد و گفت: ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سال گذشته برای این خانوارها مستمری واریز شد. در سال گذشته ۴۰۰۰ خانوار خودکفا شده و از چرخه امداد رسانی کمیته امداد خارج شدند، همچنین ۴۰۰۰ نفر نیز به تعداد مددجویان کمیته امداد اضافه شد. در توانمند سازی خانواده ها دو شاخصه اشتغال و مسکن حائز اهمیت است که خوشبختانه در خصوص اشتغال توانستیم برای ۴۰۰۰ نفر اشتغال با حداقل درامد اداره کاری ایجاد کنیم، همچنین ۲۰۰۹ مسکن در حال ساخت است که ۱۳۳۵ واحد از این تعداد در خردادماه سال جاری تحویل داده خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر رضایتمندی مخاطبین از عملکرد مراکز نیکوکاری خاطرنشان کرد: ۳۲۰ مرکز نیکوکاری تا پایان سال ۱۴۰۰ ایجاد شد که این مراکز ۱۶۱ میلیارد تومان کمک مردمی را جمع آوری و میان نیازمندان توزیع کردند. در سال گذشته ۱۴ هزار پرونده مددجویی به مراکز نیکوکاری واگذار شد، بنا است در سال جاری تمامی پرونده های سالمندان نیز به این مراکز واگذار شود.

مومنی تصریح کرد: یک هزار و ۸۱۷ یتیم و ۴ هزار و ۸۱۴ فرزند محسنین تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

وی در خصوص مبلغ پرداختی سال گذشته گفت: خوشبختانه در سال گذشته مبلغ ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداختی داشتیم و ۸ هزار و ۱۱۰ شغل برای خانوارها ایجاد شد که بیش از ۹۶ درصد این مشاغل دایر و در حال فعالیت هستند. طبق امار رسمی سال گذشته ۲۳ هزار شغل در استان مرکزی ایجاد شده است که ۶۰ درصد این مشاغل توسط کمیته امداد بوده است. بناست بازارچه محصولات این خانوارها را در پارک ها ایجاد کنیم.

مومنی اظهار کرد: ۲۱۹ میلیارد تومان وام قرض الحسنه نیز پرداخت شد که ۱۰ میلیارد از این مبلغ توسط صندوق امداد ولایت به ۷۰۳ نفر پرداخت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی وام کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی کمیته امداد استان مرکزی توسط صندوق امداد ولایت میلیون تومان سال گذشته سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مهدی عرب اسدی رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی  بسطام  گفت : این لوازم شامل یخچال، آبگرمکن، فرش، پنکه، ماشین لباسشویی و اجاق گاز به ارزش ۶۷۰ میلیون تومان  است .

وی افزود : باتوزیع این اقلام نیاز وسایل گرمایشی و سرمایشی خانواده های مددجوی کمیته امداد در بسطام رفع شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود