Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@11:58:59 GMT

شهرستان ری رتبه نخست در احیای قنوات استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۷۳۰۱

شهرستان ری رتبه نخست در احیای قنوات استان تهران

به گزارش روز دوشنبه سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جبرائیل برادری با اشاره به وسعت و وجود تعداد بالای قنوات موجود در سطح استان در حوضه استحفاظی شهرستان ری افزود: بیشترین میزان آبیاری اراضی کشاورزی با استفاده از آب قنوات در شهرستان ری اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ری احیا مرمت و بازسازی قنوات سطح  شهرستان را از سالهای قبل در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برادری اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با استفاده از همه ظرفیت های موجود و جذب بیشترین اعتبار و تلاش نیرو های متخصص بیش از ۱۴  پروژه مرمت و بازسازی و لایروبی قنات در بخش های مختلف شهرستان را شروع و به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با نزدیک به ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی سالانه حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

شهرستان ری رتبه اول تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی‌جات، شیر و رتبه دوم تولید جو و تخم مرغ را در استان تهران دارد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری وزارت جهاد کشاورزی قنات ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری وزارت جهاد کشاورزی قنات ایرانی شهرستان ری وزارت جهاد کشاورزی قنات ایرانی استان تهران شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی