Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@11:44:51 GMT

مزایای استفاده از پروفیل

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۷۵۳۹

مزایای استفاده از پروفیل

پروفیل آهنی یکی از مهم‌ ترین وپرکاربرد ترین مقاطع فولادی است که در صنایع مختلف نظیر راه سازی، ساختمان سازی و درب و پنجره سازی مورد استفاده قرار میگیرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از آراد آهن، پروفیل آهنی به دلیل ساختار تو خالی خود در سازه‌های بتنی کاربردی ندارند اما انواع مختلفی را شامل می‌شوند و در سازه‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد  از آنجایی که سبب افزایش چشمگیر مقاومت سازه در برابر پیچش می‌شود، این به معنی استحکام بالاتر سازه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروفیل چطور ساخته می شود

برای ساخت مقاطع آهنی مانند هرچیز دیگری به مواد اولیه‌ای نیاز است. بخش عمده‌ای از ماده‌ی خام برای تولید پروفیل‌ها در ایران معمولا از فولاد مبارکه و دیگر کارخانجات تولیدکننده ورق  و بقیه‌ی  آن از کشورهای  آسیای میانه و اروپا تامین می‌شود.

‌ کارعمده کارخانجات قوطی و پروفیل تبدیل ورق‌های فولادی در ابعاد مختلف می‌باشد. این کار با دو روش زیر امکان‌پذیر است:

1ـ مستقیم‌ : در این روش ورق فولادی طی فرآیند شکل دهی و با استفاده از جوشکاری به پروفیل تبدیل می شود. این روش معمولا برای تولید پروفیل‌های باز که نوعی از مقاطع صنعتی محسوب می‌شوند، کاربرد دارد.

2ـ غیرمستقیم : در این روش ابتدا لوله تولید شده، سپس به شکل دهی آن می پردازند و در نهایت پروفیل ساخته می شود. در روش غیرمستقیم به طور معمول پروفیل های بسته که نوع دیگری از پروفیل های صنعتی هستند، تولید می شود.

انواع پروفیل کدام‌اند

 پروفیل ها به طور کلی به دو دسته‌ی سبک و سنگین تقسیم می‌شوند.

1ـ پروفیل های سبک : به پروفیل‌های با ضخامت کمتر از 5/1 میلی متر که از ورق‌های روغنی، با روش نورد سرد ساخته می‌شوند، پروفیل سبک می‌گویند. از ویژگی‌های آنها می‌ت وان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت چکش خواری

فرم پذیری مناسب

تنوع بالا

2ـ پروفیل های سنگین : این نوع پروفیل آهنی ها از ورق سیاه ساخته می شود و ضخامت آن ها بیش از 5/1 میلی متر است. از ویژگی های این نوع  می توان موارد زیر را نام برد :

قیمت مناسب

پایداری پیچشی و خمشی بالا

پروفیل های سنگین خود به دو دسته تقسیم می شوند: 1ـ  پروفیل صنعتی که در صنایعی مانند خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. 2ـ پروفیل  ساختمانی که در ساختمان سازی  مانند ساخت درب و پنجره به کار می رود. با ما همراه شوید تا در ادامه به بررسی  پرکاربرد ترین پروفیل‌ها و کاربرد آن ها در سازه‌ها بپردازیم.

پروفیل درب و پنجره : دو گروه از پروفیل‌ها را به خود اختصاص می‌دهند ، که یک گروه از آن کاربردهای عمومی دارد و گروه دیگر آن جهت درب و پنجره‌های امنیتی و دو جداره مورد استفاده واقع می‌شود. میزان عایق و مقاومت این نوع از مقاطع به میزان حفره‌های موجود در آن بستگی دارد. هر چه تعداد حفره‌ها بیشتر باشد، مقاوم‌تر خواهند بود.

پروفیل  Z : انواعی از مقاطع باز فولادی هستند که سطح مقطع آن به شکل Z می‌باشد. این نوع پروفیل آهنی در سقف سالن‌های بزرگ مانند انباری‌ها، سوله‌ها و سالن‌های ورزشی کاربرد دارند. قیمت Z  بسته به عواملی چون ضخامت، اندازه و طول آن متفاوت است. از سایزهای پرفروش آن ضخامت 5/2 و 3 میلی متر و همچنین ارتفاع های 16، 18، 20 و 22 سانتی متر هستند.

‍پروفیل آبرو : آبرو برای پوشش انواع سقف‌ها در ابعاد و سایزهای مختلف در دو شکل یک طرفه و دو طرفه ساخته می‌شود و هر کدام کاربرد اختصاصی خود را دارد. شکل شناخته شده این نوع مقطع که عموم مردم آن را با نام ناودانی می‌شناسند برای هدایت آب باران و مایعات دیگر روی سقف های شیروانی استفاده می‌شود.

پروفیل C : از روش غیرمستقیم ساخته می‌شود ضخامت آن از 2 تا 4 میلی متر   است. معمولا در ساخت سقف‌ها، پوشش‌های سبک، ستون‌ها، دیوارسازه‌ها و دیوارهای غیرباربر کاربرد دارد.

نقش پروفیل در استحکام سازه

پروفیل‌ها به دلیل ساخته‌شدن از ورقه‌های فولادی، در استحکام سازه‌ها نقش به سزایی دارند ولی به دلیل گوناگونی در نوع، سایز، ارتفاع و... هر کدام نقش متفاوتی در استحکام و مقاومت ایفا می‌کنند. برای مثال مقاطع ساخته شده از ورق گالوانیزه در برابر رطوبت مقاوم است بنابراین جایی که رطوبت زیاد باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مثال دیگری می‌توان گفت پروفیل C باعث سهولت نصب مصالح می‌شود. پس اگر به دنبال نصب آسان و کم هزینه باشید می‌توانید از این نوع مقاطع آهنی استفاده کنید.

ارزش گذاری مقاطع فولادی در ایران

به طور معمول هر چه دقت و کیفیت پروفیل و یا قوطی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود بنابراین ابتدا باید کاربری محصول مشخص شود.البته این موضوع تنها عامل تاثیرگذار در قیمت مقاطع فولادی نیست، بلکه نوسانات بازار ارز، نوع مقطع، ضخامت و تقاضای بازار نیز در آن موثر خواهد بود.

وبسایت آراد آهن مرجع فروش پروفیل برندهای معتبر و شناخته شده در بازار آهن ایران می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به این و جست و جوی محصول مورد نظر خود، به راحتی آخرین قیمت روز آن دسترسی پیدا کنید. همچنین کارشناسان با تجربه این مجموعه آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان و ارائه ی مشاوره رایگان از طریق شماره تماس 34055-031 می باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مزایای استفاده از پروفیل ، آراد آهن ، پروفیل‌

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آراد آهن پروفیل مورد استفاده قرار ساخته می شود پروفیل آهنی درب و پنجره پروفیل آهن پروفیل ها میلی متر سازه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد

فولادی اظهار کرد: پیکر پاک شهید "محمدشفیع فیضی‌زاده" از شهدای جاویدالاثر استان ایلام پس از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد.

وی افزود: پیکر مطهر این شهید گرانقدر در مناطق عملیاتی زرباطیه عراق در آن سوی مرز مهران تفحص شده است.

فولادی یادآور شد: این شهید سال ۱۳۶۲ و در عملیات والفجر سه به درج رفیع شهادت نائل آمد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام ادامه داد: پیکر این شهید در پی تفحص‌های انجام گرفته در منطقه کشف و برای تعیین هویت به معراج شهدای تهران انتقال یافت.

وی تاکید کرد: "دی. ان. ای" و آزمایش‌های ژنتیکی و هویتی بستگان نزدیک همه شهدای گمنام استان ایلام استخراج و ذخیره سازی شده است.

فولادی یادآور شد: مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر متعاقبا از طریق‌ رسانه‌ها اعلام می شود.

پیکر پاک و مطهر شهید والامقام "محمدشفیع فیضی زاده" از شهدای ایلام بعد از ۴۱ سال غربت و دوری تفحص شد.

این شهید دوران هشت سال دفاع مقدس، سال ۱۳۲۷ در روستای "چشمه پهن" بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد.

پیش از این ایلام دارای ۶۹ شهید جاویدالاثر بود.

شهیدان مرادحاصلی، زرگوش، محمدیان، چناری و غیوری زاده نیز از شهدای گمنامی بودند که پیکر پاک آنان تفحص و شناسایی شد.

سال ۱۴۰۰ هویت ۲ تن از شهدای گمنام مدفون در استان ایلام شامل شهید "سیدابوالفضل حسنی" ساکن استان تهران و مدفون در شهرستان بدره و شهید "قاسم شاه ولدی" از استان مرکزی و مدفون در دانشگاه آزاد ایلام نیز شناسایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • مدارس چند شهر خوزستان سه‌شنبه غیرحضوری شد
  • فعالیت نوبت صبح مدارس ۶ شهر خوزستان غیر حضوری شد
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc