Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین‌الملل تابناک: در ادامه واکنش ها به ادعای آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران امروز عده ای در هرات به سرکنسول گری ایران حمله کردند و علاوه بر آتش زدن لاستیک در مقابل سرکنسول گری، دوربین های امنیتی را شکستند.

حمله کنندگان موفق به ورود به سرکنسول گری نشدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   پشت پرده حمله به کنسولگری ایران 

منبع آگاه در هرات اعلام کردند معترضین امروز در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، از برخی اهالی روستاهای اطراف شهر هرات بوده که به صورت از قبل برنامه‌ریزی شده و با به همراه داشتن کیسه‌های سنگ در مقابل نمایندگی کشورمان حضور یافته و در خلال اعتراضات اقدام به سنگ‌پراکنی به سمت درب و پنجره‌های خدمات کنسولی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای محافظ نمایندگی کشورمان با شلیک تیرهوایی اقدام به پراکنده‌ کردن این افراد داشتند که در نهایت با حضور مولوی «اسلام‌جار» والی حکومت سرپرست افغانستان در هرات در مقابل نمایندگی سیاسی کشورمان، این قائله ختم شده است.

منابع در هرات می‌گویند پشت صحنه این تظاهرات گروه‌های غربگرای «جنبش عدالت و آزادی» و «تیم بانوان عدالت‌جو» که پیش از این توسط غربی‌های حاضر در افغانستان تأمین مالی می‌شدند و این گروه‌ها برای روزهای آینده نیز فراخوان تظاهرات داده‌اند.

پیش از این و در دوران اشغال افغانستان نظیر چنین تظاهراتی توسط برخی افراد و گروه‌های دیگر از جمله نجیب کابلی بارها در مقابل سفارت و نمایندگی‌های کشورمان اتفاق افتاده بود.

واکنش وزارت خارجه ایران 

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز دوشنبه در خصوص تجمع ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده ای که صورت گرفته است، با یادآوری مسئولیت قطعی هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی ها ارائه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و چند لایه دو ملت ایران و افغانستان و چند دهه میزبانی محترمانه دولت و ملت ایران از مردم افغانستان، نسبت به طراحی های توطئه گران و بدخواهان دو کشور ایران و افغانستان هشدار داد.

خطیب زاده تاکید کرد: متاسفانه برخی کلیپها و اظهار نظرها با هدف ایران یا افغانستان هراسی در حال انتشار است که تحریک عواطف مردم دو کشور را هدف قرار داده و هوشیاری بیش از پیش مردم و مسؤولان دو کشور را می طلبد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان عنوان کرد: با سفیر و مسؤولان نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در تماس مستمر هستیم.

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان: دشمنان به دنبال تلاش برای نزاع میان ایران و افغانستان هستند    «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، در رابطه با مسائل پیش آمده اخیر میان دو ملت ایران و افغانستان اظهار داشت: از چند ماه قبل و هم‌زمان با بروز تحولات در افغانستان، دشمنان دو ملت ایران و افغانستان تمام تلاش خود را به کار بستند که دو‌کشور همسایه را وارد درگیری و نزاع کرده و همدلی میان دو ملت را به کدورت تبدیل کنند. وی در ادامه افزود: در آن زمان با تدبیر تهران و کابل و همچنین هوشیاری هر دو ملت، فتنه دشمنان با مانع و شکست روبرو شد. قمی گفت: اکنون نیز و پس از چند ماه فتنه جدید چندلایه دشمنان دو ملت با چهره‌ای جدید آغاز گردید. از چند هفته پیش با تصاویر و ویدئوهای ساختگی و سخیف و انتشار گسترده آنها در فضای مجازی احساسات مردم دو کشور را جریحه‌دار کرده و باعث برخی تحرکات شدند. نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان اظهار داشت: استکبار البته به همین‌جا بسنده نکرد و دست به اقدام و ترور فیزیکی زد.حادثه تروریستی حرم امام رضا(ع) را در زیر لایه همین اقدامات می‌شود، تحلیل کرد. شک نداریم که این اتفاق نیز در همین پازل تکمیل شد و دشمن تلاش کرد علاوه بر فضای مجازی در فضای حقیقی و بین مردم نیز اقدامات تخریبی خود را پی بگیرد. قمی اظهار داشت: این اطمینان را می‌دهیم که اغلب تصاویر منتشر شده یا ساختگی‌ست یا تاریخ آنها مربوط به چند سال گذشته است و اکنون علی‌رغم سیل مهاجرت اخیر به کشورمان، اوضاع برای مهاجرین افغانستانی مطلوب است و دولت ایران نیز روند جدیدی را برای بهبود اوضاع مهاجرین در دستور کار خود قرار داده و ان‌شالله به زودی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد. کاظمی قمی بیان داشت: اتفاقاتی که مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و سفارت کشورمان در کابل اتفاق افتاد نیز دارای پشت‌صحنه بیرون از افغانستان است و تحرکاتی از بیرون وجود دارد. از حکومت سرپرست در افغانستان می‌خواهیم علاوه بر برخورد جدی با عوامل این تظاهرات، تلاش رسمی خود برای آرام کردن فضا را به کار بندد.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز نهم رمضان کنسولگری ایران هرات حمله به کنسولگری افغانستان ایران ماه رمضان طرح ترافیک 1401 آلودگی هوا دعای روز نهم رمضان قیمت گوشی جمهوری اسلامی ایران در هرات امور افغانستان ایران و افغانستان نماینده ویژه ملت ایران دو کشور دو ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

 آصف علی خان دُرانی طی سخنرانی در کنفرانس بین المللی پیامد‌های ژئوپلیتیک بر پاکستان به میزبانی اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد اظهار داشت که پاکستان بیشتر از جنگ با هند از مشکلات افغانستان آسیب دیده است.

وی با اشاره به نا امنی‌ها در مرز‌های مشترک پاکستان و افغانستان، تبعات خروج غیرمسئولانه آمریکا و ناتو از افغانستان و افزایش تهدیدات تروریسم از خاک افغانستان علیه همسایگان افزود: بیش از ۸۰ هزار پاکستانی طی دو دهه گذشته در جنگ با تروریسم کشته شده اند و ما هنوز در حال شمارش کشته‌ها و مجروحان خود هستیم.

نماینده ویژه پاکستان افزود که پس از خروج نیرو‌های ناتو این امید وجود داشت که صلح در افغانستان باعث صلح در منطقه شود، اما چنین انتظاراتی کوتاه مدت بود.

وی دوگانگی در سیاست آمریکا، رویکرد جانبدارانه آن در جنوب آسیا و جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را یک چالش عمده برای پاکستان و دیپلماسی آن دانست و تاکید کرد: حملات گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان (TTP) به مناطق مرزی پاکستان ۶۵ درصد افزایش یافته در حالی که حملات انتحاری نیز ۵۰۰ درصد افزایش یافته است.

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دوستان نزدیک و معتمد پاکستان هستند و ما قادر به تامین منافع متقابل از طریق مشارکت پایدار امنیتی و اقتصادی خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: تشدید حملات طالبان پاکستانی علیه نیرو‌های امنیتی پاکستان در حالی که از خاک افغانستان استفاده می‌کند، نگرانی جدی ما است و یکی دیگر از جنبه‌های نگران کننده، مشارکت اتباع افغانستانی در این حملات است.

اواخر اسفند ماه گذشته پاکستان دست به یک عملیات هوایی در خاک افغانستان علیه آنچه اسلام‌آباد پاسخ انتقامی علیه تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان خواند، زد.

اسلام‌آباد، گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را یک تهدید جمعی برای صلح و امنیت منطقه دانست و ادعا کرد که برخی از عناصر در درون حکومت موقت افغانستان از طالبان پاکستانی به عنوان نیروی نیابتی علیه اسلام‌آباد استفاده می‌کنند.

این در حالی است که سخنگوی حکومت سرپرست طالبان افغانستان، عملیات هوایی پاکستان در برخی از مناطق این کشور را به شدت محکوم کرد و هشدار داد که چنین حوادثی، عواقب بسیار بدی در پی دارد که در کنترل پاکستان نخواهد بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند