Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:59:00 GMT

آیت‌الله جنتی رحلت آیت‌الله فیض سرابی را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۸۱۵۷

آیت‌الله جنتی رحلت آیت‌الله فیض سرابی را تسلیت گفت

به گزارش گروه سیاسی ایرنا، آیت‌الله احمد جنتی در این پیام افزود: رحلت عالم بزرگوار و عضو مجلس خبرگان رهبری آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد فیض سرابی باعث تأثر شد.

در این پیام آمده است: این عالم پرتلاش که از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) و از جمله مبارزان علیه رژیم ستمشاهی بود در پرورش و تربیت طلاب و شاگردان مکتب امام صادق (ع) همواره کوشید و به رغم مسوولیت‌های مهم در دستگاه قضایی و دیوان عالی کشور لحظه‌ای از فعالیت‌های تبلیغی و تدریس علوم آل محمد (ص) دریغ نکرد و حتی با وجود کسالت و بیماری در امر تبلیغ دین به ویژه در استان آذربایجان شرقی کوشا بود که بی‌شک اجر وی نزد پروردگار متعال محفوظ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله جنتی  در پیام خود تاکید کرد: اینجانب درگذشت این عالم خدوم را محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، نمایندگان محترم خبرگان رهبری، علما، فضلا و مردم شریف آذربایجان شرقی و بازماندگان ارجمند آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای خانواده محترم اجر و صبر مسالت می‌کنم.

 آیت الله فیض سرابی پس از طی یک دوره بیماری در سن ۹۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.آن مرحوم در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم عضو این مجلس بود.

آیت الله فیض سرابی از شاگردان حضرت امام (ره) و از اساتید حوزه علمیه قم بود و ریاست شعب مختلف دیوان عالی کشور، عضویت در هیئت نظارت بر اجرای فرمان امام (ره) در استان آذربایجان شرقی، عضویت در هیئت نظارت بر احکام صادره دادگاه‌های انقلاب در سال ۱۳۵۹ و ریاست شعبه حل اختلاف سه نفره دیوان عالی کشور و رئیس شعبه ۸ دادگاه عالی انقلاب در قم را نیز بر عهده داشت.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی شورای نگهبان مقام معظم رهبری احمد جنتی دیوان عالی کشور امام خمینی مجلس خبرگان رهبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی شورای نگهبان مقام معظم رهبری آذربایجان شرقی شورای نگهبان مقام معظم رهبری احمد جنتی دیوان عالی کشور امام خمینی مجلس خبرگان رهبری دیوان عالی کشور آذربایجان شرقی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند

فرزند آیت‌الله مرتضی حائری یزدی (و نوه مؤسس حوزه علمیه قم)، عروس امام خمینی (ره) و همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی که همراه پدرش در تبعید بود و در تبعید شهید شد؛ هر کدام این نسبت‌های خانوادگی کافی بود تا معصومه حائری یزدی تحت نظر و مراقبت ساواک باشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، معصومه حائری یزدی که روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در ۸۶ سالگی درگذشت و پیکر ایشان روز هشتم اردیبهشت پس از تشییع در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در بقعه شیخ فضل‌الله به خاک سپرده شد. 

محل دفن ایشان از این جهت نمادین است که بقعه شیخ فضل‌الله نوری در سال‌های دور محل ملاقات امام خمینی (ره) و آیت‌الله شیخ مرتضی حائری یزدی بود که به جز همکاری در هیأت مصلحین حوزه، هر روز هنگام غروب آفتاب آنجا با هم گفتگو می‌کردند.

ازدواج مصطفی و معصومه در سال ۱۳۳۳، پیوند دو خاندان خمینی و حائری یزدی بود؛ این زندگی مشترک پس از ده سال با تبعید حاج مصطفی خمینی همراه پدر، وارد مرحله تازه‌ای شد و تا زمان شهادت همسر در اول آبان ۱۳۵۶، معصومه حائری بار‌ها برای دیدارش به نجف رفت و برگشت. 

یکی از سند‌هایی که در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی وجود دارد (شماره پرونده ۳۹۲)، موافقت اداره کل سوم ساواک با درخواست معصومه حائری برای صدور گذرنامه جهت مسافرت به عراق را نشان می‌دهد. طبق این اسناد، شهربانی کل کشور در نامه‌ای محرمانه از ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور درباره تقاضای صدور پروانه خروج از کشور استعلام می‌گیرد:

«شهربانی کل کشور
تاریخ ۴۶/۶/۱۳
از شهربانی کل کشور (اداره اطلاعات)
به تیمسار ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور
درباره معصومه حائری یزدی فرزند مرتضی شناسنامه ۶۹۲۳۵ قم متولد ۱۳۱۷
نامبرده بالا طی تسلیم شرحی اعلام نموده مدتی قبل برای دیدار بستگان خود از عراق به ایران مراجعت و جهت بازگشت به کشور مزبور به منظور ملحق شدن به همسرش حاج سیدمصطفی خمینی تقاضای صدور پروانه خروج نموده است. خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به انجام درخواست مشارالی‌ها نظریه اعلام دارند. 
رئیس شهربانی کل کشور. سپهبد مبصر از طرف سرتیپ صمد پاکپور»

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی

دیگر خبرها

  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در تبریز
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام (ره)+ سند
  • کارگری نماد بالندگی، رشد و اثربخشی است/ کارگران حرف اول و آخر را در جهش تولید می‌زنند
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در آذربایجان شرقی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت