Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@14:29:36 GMT

صدر اعظم لهستان: دیدارم با پوتین دوستانه نبود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۸۳۹۷

صدر اعظم لهستان: دیدارم با پوتین دوستانه نبود

 «کارل نهامر» صدر اعظم اتریش پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مهمترین پیام وی به پوتین این بود که جنگ در اوکراین باید پایان یابد چون در این جنگ هر دو طرف بازنده خواهند بود.

در بیانیه منتشر شده پس از این دیدار آمده است که صدر اعظم اتریش اعلام کرد که مذاکرات با پوتین مستقیم، آشکار و سخت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدر اعظم اتریش اضافه کرد که دیدار وی با پوتین در مسکو دوستانه نبوده است.

بر اساس گزارش‌ها، صدر اعظم اتریش روز شنبه گذشته به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر کرده بود و با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

رسانه‌های غربی مدعی هستند که با گذشت شش هفته از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، مسکو نظامیان خود را از بخش شمالی اوکراین در اطراف کی‌یف خارج کرده است و تمرکز خود را بر منطقه دونباس در شرق اوکراین قرار داده است. تصاویر ماهواره‌ای فناوری‌های مکسار که روز جمعه هفته گذشته جمع‌آوری شده بود، کاروان هشت مایلی از خودروهای نظامی روسیه را نشان می‌داد که از طریق شهرک «ولیکی برلوک» به سمت جنوب و منطقه دونباس حرکت می‌کردند.

تحلیلگران نظامی غرب می‌گویند که هلالی از قلمرو شرق اوکراین از خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین، در شمال به سمت خرسون در جنوب تحت کنترل روسیه است اما ضدحمله‌‌های اوکراین، کنترل روسیه بر خرسون را تهدید می‌کند و نیروهای اوکراینی در حال نبرد با نیروهای روس در منطقه دونباس هستند.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که غیرنظامیان در شرق اوکراین در حال تخلیه شهرها هستند و مقام‌های اوکراینی از شهروندان شرق اوکراین خواسته‌اند هرچه سریع‌تر خانه‌های خود را به محل‌های امن ترک کنند. «ایرینا ورشچوک» معاون نخست وزیر اوکراین پیش از این گفته بود که روز شنبه هفته جاری، ده کریدور امن برای تخلیه غیرنظامیان در شرق اوکراین ایجاد خواهد شد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: صدر اعظم لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد، با توجه به اینکه پهپادهای شناسایی و تهاجمی برای کی‌یف در نبرد با روسیه بسیار مهم هستند، دولت در حال افزایش اختصاص مبلغ ۳۹۲ میلیون دلار دیگر برای خرید ۳۰۰ هزار پهپاد است.

به گزارش ایسنا، «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین در نشست کابینه گفت: «با توجه به هزینه‌ای که اختصاص یافته، ۳۰۰ هزار پهپاد قرار است به نیروهای امنیتی و دفاعی اوکراین تحویل داده شود.»

به نقل از شبکه خبری آلمان، وی افزود، اوکراین پیشتر بودجه‌ای را برای خرید پهپاد در سال جاری میلادی اختصاص داده بود.

اوکراین به دلیل فشارهای روسیه به سرعت در حال ساخت و تولید انواع مختلفی از پهپادهاست. در هفته‌های اخیر، کی‌یف همچنین حملاتش را علیه مناطقی از روسیه تشدید کرده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بلگورود و کرسک رصد کرده است.

در این میان، این وزارتخانه همچنین گزارش کرد اوکراین پایگاه‌های نظامی روسیه را در کریمه با موشک‌هایی که از آمریکا دریافت کرده، هدف قرار داده است. همچنین سیستم‌های دفاع هوایی روسیه شش موشک دوربرد ATACMS را در ۲۴ ساعت گذشته خنثی کرده‌اند.

لتونی نیز اعلام کرده که بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را تهیه می‌کند که شامل تسلیحات ضد هواپیما و پهپادهاست.

نخست وزیر لتونی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ما باید به خاطر امنیت اروپا و اوکراین و همچنین نظم جهانی مطمئن شویم که کی‌یف در این جنگ پیروز می‌شود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟