Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:43:16 GMT

از هر هزار کودک یک تا سه نفر دارای مشکلات کم شنوایی هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۸۵۴۶

از هر هزار کودک یک تا سه نفر دارای مشکلات کم شنوایی هستند

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: از هر هزار کودک یک تا سه نفر دارای مشکلات کم شنوایی هستند.

همایون عمودی‌زاده غربالگری شنوایی نوزادان تازه به دنیا آمده را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: از طریق مداخله به‌موقع و زودهنگام می‌توان شرایط زندگی را برای افراد کم‌شنوا بهتر کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر کودکان تازه متولد شده دارای شنوایی طبیعی هستند، تصریح کرد: از هر هزار کودک یک تا سه کودک دارای درجاتی از کم شنوایی هستند که بدون مداخله همکاران در بهزیستی و غربالگری شنوایی امکان کشف این مشکل در ماه‌های اول تولد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: غربالگری شنوایی برنامه‌ای است که با تشخیص و مداخله زودهنگام می‌تواند از پیامدهای شدید روانی، آموزشی و زبانی کم شنوایی پیشگیری کند.

عمودی‌زاده اضافه کرد: بیش از ۲۴ هزار نفر در لرستان غربالگری شنوایی شدند که از مجموع این تعداد ۲۳۱ نفر مشکوک به اختلال شنوایی بودند که پس از ارجاع به پزشک و مراکز درمانی ۵۵ نفر دارای مشکل قطعی شنوایی تشخیص داده شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهزیستی لرستان ناشنوایی غربالگري نوزاد غربالگری شنوایی کم شنوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات عشایر ضروری است

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: رفع مشکلات قشر عشایر ضروری است.

مسلم مرادی امروز، یازدهم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای عشایری که در منطقه عشایری کولیدر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: سعی بر این است تا بخشی از مشکلات عشایر زحمت‌کش را که بخش عمده تولید را بر عهده دارند، حل شوند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر مستقر در منطقه عشایری کولیدر مشکلاتی در حوزه آب، راه و مخابرات دارند که در جلسه امروز مطرح شد تا پیگیری‌های لازم برای حل بخشی از آنها صورت گیرد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: معرفی جاذبه های گردشگری و توسعه صنایع دستی در جامعه عشایری در جلسه امروز با حضور مدیران کل امور عشایر لرستان و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح شد و تسهیلاتی در این زمینه در نظر گرفته شده است که به عشایر داوطلب فعال در این حوزه پرداخت خواهد شد.

مرادی بیان کرد: تیم‌های پزشکی، پیراپزشکی و دامپزشکی در این منطقه عشایری همزمان با جلسه شورای عشایری حضور دارند تا خدمات مورد نیاز عشایر ارائه دهند.

وی تصریح کرد: عشایر قشری تولیدکننده هستند که رفع مشکلات آن‌ها ضروری است و تداوم فروش دام در بین عشایر، به‌مرور منجر به بیکار شدن و مهاجرت آن‌ها به حاشیه شهرها می‌شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در عرصه منابع طبیعی در مناطق عشایر وجود دارد که باید در حفظ و بهره‌گیری مناسب از آن بیش از گذشته کوشا باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عقب‌ماندگی‌های لرستان را با کار جهادی جبران کنیم
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال در لرستان وجود دارد
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • رفع مشکلات عشایر ضروری است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد