Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:47:21 GMT

در عرصه دفاع از دین به مسایل فرهنگی توجه شود

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۸۶۰۸

در عرصه دفاع از دین به مسایل فرهنگی توجه شود

آیت الله «سید احمد خاتمی » عصر دوشنبه در همایش حامیه المصطفی به مناسبت وفات حضرت خدیجه (س) در جمع بانوان فرهیخته فعال در عرصه فرهنگ دینی شهرستان فردیس در سالن ایثار شهرداری فردیس، افزود: در شیوه های بحث و مناظره حتما باید آموزش دیده شود، بدون آموزش این نهضت به جایی نخواهد رسید.

وی به تاثیر تبلیغ چهره به چهره بیش از تاثیر تبلیغ عمومی اشاره کرد و اظهار داشت: چون تبلیغ چهره به چهره کادرسازی می کند، پیامبر اکرم(ص) در تبلیغ دین اسلام کادرسازی را پیش گرفت، هم در سه سالی که پیامبر اکرم (ص) مخفیانه تبلیغ می کرد و هم بعد از علنی شدن تبلیغ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو فقیهان شورای نگهبان افزود: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب فرمودند فقط در مسایل سیاسی نیست، در مسایل اعتقادی، اجتماعی، سیاسی داخلی و خارجی هم جهاد تبیین است این جهاد تبیین را با جلسات گسترده یا حداقل ۲۰ نفر با پرسش و پاسخ می توان برگزار کرد.

خاتمی گفت: در این جلسات مسایل اعتقادی، دینی، سیاسی و اجتماعی بیان شود در این نهضت  از ظرفیت بانوان برای تبلیغ دین و برای دفاع از نظام اسلامی استفاده شود.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات نهضتی به نام بانوان را به راه می اندازند، افزود: کاری که این نهضت انجام می دهند خودجوش است سازمانی و دستوری نیست. طلاب جوان بانشاط وقتی با انگیزه وارد کار می شوند نتیجه می دهد این نهضت، نهضتی است بسیار مقدس چون غرب از آغاز، استفاده ابزاری کرده و متاسفانه جریان های سیاسی هم استفاده ابزاری می کنند با نام حمایت از زن از این سکو اهداف خودشان را مطرح می کنند لذا نهضت بانوان نهضتی مقدس است.

عضو فقیهان شورای نگهبان گفت: بانوانی که می خواهند رزمنده این نهضت باشند باید خود اسلام را بشناسند، اگر بدون بصیرت مسیر را طی کنند به بیراهه می روند انتظار می رود اول به این نقطه بپردازند.

خاتمی افزود: قبل از اینکه به فکر نجات دیگران باشند به فکر نجات خود باشند، می گویند «بعد از تمام شدن ماه رمضان روز عید فطر می گویند هفت تا مسجد آب و جارو کنید این حرف از کجا در آمده است، این خرافه بی اساس است»، تحقیق کردند که سر از خانم های جلسه های بی سواد در آمده است.

عضو فقیهان شورای نگهبان یاد آور شد: در کرج و تهران خواهران حوزه های علمیه، تحصیل کرده هستند با برنامه یک دوره اسلام در ابعاد مختلف کوتاه مدت تدوین شود درس بگیرند و بانوان درس ارائه دهند.

وی به مساله مدیریت همراه با نظارت را یکی از نکات ضروری دانست و افزود:  مدیریت از صفر تا ۱۰۰ است یعنی تمام این جریان به دست بانوان باشد و به دست مدیریت صالح باشد؛ چرا؟ چون چه بسا شما بستری را فراهم می کنید که دیگران می‌دزدند و می برند جمعی را فراهم کردید به نام نهضت بانوان آن هم در شهری که از همه جای کشور نمونه هایی دارد.

خاتمی گفت: کار با منبر رفتن حل نمی شود کار فقط با جلسات عمومی حل می شود گاهی وقت ها می خواهیم راه درست را بگوییم راه قبلی را زیر سوال می بریم، دلیلی ندارد زیر سوال ببریم جلسات عمومی و منبرها باید باشد اما آن چیزی که جواب می دهد تبلیغ چهره به چهره است.

عضو فقیهان شورای نگهبان گفت: بنده احساس خطر آن چنانی نمی کنم چون بر این باورم که فرودگاه نهایی این انقلاب اسلامی ظهور حضرت بقیه الله اعظم باشد؛ ولی احساس می شود دشمن در فضای مجازی کولاک می کند این هدف را تعقیب می کنند که نظام را براندازند.

خاتمی افزود: مشکلات را ضریب دادن و چند برابر نشان دادن مشکل گرانی جای انکار ندارد، مقام معظم رهبری در پیام نوروزی فرمودند معیشت و گرانی ها از قضایای تلخ سال گذشته است که به آن اهمیت دادند.

وی با بیان اینکه بعضی ها ناامیدی را در کشور پمپاژ می کنند، گفت: آینده را به مراتب روشن تر از گذشته می دانم، این جمله را از مقام معظم رهبری دو بار شنیده ام بنده خط عوض نکردم و همراه ولایت هستم و خواهم بود.

عضو فقیهان شورای نگهبان  خاطر نشان کرد: دولت مردمی سیزدهم، اهل خدمت و شجاعت است؛ دولتی که خوب عمل کرد تحسین می شود و اگر بد عمل کرد نقد می کنیم.

شهرستان فردیس با جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفر در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

برچسب‌ها البرز شورای نگهبان فردیس سید احمد خاتمی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز شورای نگهبان فردیس البرز شورای نگهبان فردیس سید احمد خاتمی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحانی باز هم به شورای نگهبان نامه نوشت

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، نامه اول در ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ و نامه دوم چند روز پس از آن و نامه سوم روز گذشته ارسال شد و روحانی در این نامه تصریح کرده چنانچه تا چند روز دیگر مستندات ردصلاحیت دریافت نشود، علیرغم ابهامات فراوان نامه شورای نگهبان، پاسخ به آن منتشر خواهد شد.

 روحانی در نامه نخست، به موارد پنج‌گانه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرده بود پاسخ این شورا «عموماً شامل انتسابات کلی است» و «برخلاف صریح قانون، حاوی هیچگونه مستنداتی نمی‌باشد.» او درخواست کرد مستندات ادعاهای مندرج در این ۵ عنوان «به طور کامل، بدون تقطیع و تلخیص» ارائه شود.

دیگر خبرها

  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان
  • روحانی باز هم به شورای نگهبان نامه نوشت
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است