Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@13:44:30 GMT

توصیه لاوروف به دیپلمات‌های روس

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۸۶۶۲

توصیه لاوروف به دیپلمات‌های روس

 رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه روز دوشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که  وزارت خارجه روسیه تهدیدهایی را علیه دیپلمات‌های خود در برخی کشورها دریافت کرده و به همین دلیل هشددارهای امنیتی برای آن‌ها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاروف» وزیر خارجه روسیه گفت که به دیپلمات‌های روسیه در خارج از کشور هشدار داده شده که از تردد در شهرها به تنهایی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه روسیه افزود که دیپلمات‌های روس در شرایط سختی کار و زندگی می‌کنند. لاوروف گفت: «حملات اساساً تروریستی علیه ماموریت‌های ما و امنیت فیزیکی دیپلمات‌ها وجود دارد. ما اکنون به آنها توصیه می‌کنیم که به تنهایی در شهرها نباشند.»

لاوروف گفت که مسکو بیش از پیش نگران اتباع روسیه در خارج از کشور است.

وی ادامه داد: «آنها به طور مرتب مورد حملات فیزیکی قرار می‌گیرند. من می‌دانم که این موضوع در پایتخت‌های غربی و در نشست‌هایی در سفارت‌خانه‌های غربی در مسکو مورد بحث قرار دارد.»

به دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین آمریکا و متحدان و شرکای این کشور هجمه بی سابقه‌ای را علیه روسیه راه اندازی کرده‌اند و علاوه بر تحریم‌های اقتصادی، دپیلمات‌های روسیه را از کشورهای خود اخراج می‌کنند.

وزارت خارجه روسیه  اعلام کرده که مسکو این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که پس از اخراج دیپلمات‌های روسی توسط فرانسه از این کشور، تلافی کند.

پیشتر نیز خبرگزاری «تاس» روسیه خبر داده بود که پارلمان اروپا ورود دیپلمات‌ها و مقامات روسیه و بلاروس به مقر این نهاد را ممنوع کرده است.

ریاست پارلمان اروپا در بیانیه‌ای ادعا کرده بود: «در منزلگاه دموکراسی برای کسانی که به‌دنبال نابودی نظم دموکراتیک هستند جایی وجود ندارد». کشورهای اروپای طی سال‌های گذشته نیز با بهانه‌های متفاوت و به تبعیت از واشنگتن بارها دست به اخراج دیپلمات‌های روس زده بودند.

 «آلکساندر گروشکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرده که  ساز  وکار  کشورهای اروپایی برای اخراج دیپلمات‌های روس از قبل برنامه ریزی شده  و این امر سبب وخامت طولانی مدت روابط دیپلماتیک خواهد شد./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: لاوروف دیپلمات های روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه