Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@14:13:09 GMT

از مصرف جگر نیم پخته خودداری کنید

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۸۷۵۳

از مصرف جگر نیم پخته خودداری کنید

آمنه زینلی گفت: تب کریمه کنگو در دام به جز تب علائم بالینی مشخص ندارد و نظارت بر کشتار دام در کشتارگاههاو پرهیز از کشتار غیر مجاز و سم پاشی دام‌ها و اماکن دامی یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو و اولویت‌های شبکه دامپزشکی است.

به گفته او شهروندان باید به نکاتی از جمله سم پاشی اماکن دامی، رعایت بهداشت فردی هنگام تماس با دام، گوشت و آلایش دامی و پرهیز از کشتار دام خارج از کشتارگاه بیشتر توجه کنند و از مصرف جگر به صورت نیم پخته خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: اقداماتی در این خصوص توسط کارشناسان دامپزشکی در حال انجام است که می‌توان به نظارت بر فعالیت کشتارگاه‌ها و سم پاشی دام‌ها و اماکن نگهداری دام‌ها علیه کنه‌های دامی و مبارزه و برخورد با کشتار غیر مجاز و نگهداری لاشه‌ها در پیش سرد به مدت ۲۴ ساعت اشاره کرد.

زینلی می‌گوید: کلیه دام‌ها قبل از جابجایی و تردد بایستی سم پاشی شوند و هچنین بایستی گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای از شبکه دامپزشکی دریافت کنند.

رییس شبکه دامپزشکی عمده‌ترین راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو به انسان، تماس با خون و ترشحات لاشه دام آلوده در زمان ذبح، گزش کنه یا دستکاری و له کردن آن با دست بدون پوشش، تماس با خون، ترشحات و نمونه‌های بافتی بیمار آلوده عنوان کرد.

او از دامداران خواست در نگهداری دام‌ها و تماس با آن‌ها نکات بهداشتی را رعایت کنند و گفت: شهروندان نیز گوشت مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند، زیرا لاشه دام‌ها در کشتارگاه‌ها به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه در دمای ۰ تا۴ درجه سانتی گراد نگهداری می‌شود و بعد از این مدت مصرف گوشت قرمز مشکلی برای انسان ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جگر گوسفندی نکات بهداشتی شبکه دامپزشکی سم پاشی دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام رحمانی اظهار کرد: بیش از ۷۴ تن از محصولات زراعی، دامی و آبزیان استان قزوین توسط شبکه تعاون روستایی به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: از این میزان ۵۴ تن محصولات زراعی و ۲۰ تن محصولات دامی و آبزیان است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی و حمایت از بهره برداران و شبکه تعاون روستایی ضروری است اظهار کرد: حضور فعال شبکه تعاون روستایی و سرمایه گذاری در این بخش حجم صادرات محصولات کشاورزی استان را افزایش خواهد داد.

کد خبر 6098288

دیگر خبرها

  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی