Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-07@10:54:28 GMT

جدیدترین به‌روزرسانی گوشی گوگل پیکسل ۶

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۹۲۷۳

جدیدترین به‌روزرسانی گوشی گوگل پیکسل ۶

فرارو- براساس آخرین اخبار به اشتراک گذاشته شده، راه اندازی Face Unlock در گوگل پیکسل ۶ در راه است.

به گزارش فرارو، برای اکثر کاربران گوشی‌های سری Google Pixel 6، برخورد با اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر با دشواری‌هایی همراه بوده است. هم اکنون شرکت گوگل، اسکنر را از طریق به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بهبود بخشیده است و ما انتظار داریم که گوگل به فعالیت برای بهبود این ویژگی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما از ماه نوامبر، کاربرانی که پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو دارند در رسانه‌ها خوانده اند که تیم پیکسل در Mountain View ظاهراً روی راهی برای فعال کردن Face Unlock در جدیدترین مدل‌های پیکسل کار می‌کند.

قابلیت Face Unlock در پیکسل ۴ معرفی شد و تنها اسکنر بیومتریک در گوشی‌های ۲۰۱۹ گوگل بود. به عبارت دیگر، آن مدل‌ها اسکنر اثر انگشت نداشتند. مانند Face ID محصولات اپل، Face Unlock در گوشی‌های Pixel 4 و Pixel 4 XL از نقشه‌برداری سه بعدی برای ارائه تشخیص چهره در جهت تأیید هویت کاربر برای باز کردن قفل تلفن، باز کردن برخی برنامه‌ها و تکمیل تراکنش‌ها استفاده می‌کند.


گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت که گوگل در زمان ارائه ویژگی‌های سه ماه یک بار پیکسل در آینده، Face Unlock را نیز اضافه می‌کند. برخی از گمانه‌زنی‌های اولیه از اضافه شدن این ویژگی فقط به مدل Pixel 6 Pro سخن می‌گفت. تاکنون، پس از دو بار ارائه ویژگی‌های جدید، هنوز Face Unlock ظاهر نشده است.

اما برای اولین بار، ممکن است شواهدی داشته باشیم که نشان دهد گوگل واقعاً روی Face Unlock کار می‌کند و احتمال دارد این ویژگی در نسخه‌های پایه و پریمیوم پیکسل ۶ استفاده شود. یکی از کاربران Reddit در حال راه‌اندازی پیکسل ۶ خود بود و هنگامی که با گزینه‌های انتخاب قفل صفحه مواجه شد، تلفن دارای گزینه Face Unlock نیز بود.

مسلما شما بلافاصله از ما می‌خواهید با ارائه تصویر این حرفمان را اثبات کنیم، وگرنه برای شما قابل قبول نیست. در این جا یک عکس از روی گوشی گرفته شده است که به وضوح حرف ما را اثبات می‌کند.


به خاطر داشته باشید که اگرچه یک سیستم تشخیص چهره را می‌توان از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار فعال کرد، اما نقشه‌برداری سه‌بعدی نخواهد داشت. در حقیقت قطعات مورد نیاز برای این کار در مدل‌های پیکسل ۶ گنجانده نشده است. برخی پیشنهاد کرده‌اند که گوگل می‌تواند از کاربران بخواهد تا عملی مانند حرکت دادن سر خود را انجام دهند تا از این طریق به یک تصویر سه بعدی برسد.

در حال حاضر، انتخاب Face Unlock برای Pixel 6 یا Pixel 6 Pro کاری از پیش نمی‌برد. اگر قرار است گوگل اجازه تشخیص چهره را در این سری بدهد، باید گوشی‌ها را به روز کند. با توجه به اینکه هیچ کس دیگری، این رویداد را گزارش نکرده است، به سختی می‌توان به طور قطعی گفت که چه معنایی دارد.

منبع: phonearena

منبع: فرارو

کلیدواژه: پیکسل ۶ گوشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی رقیب گوگل و اوپن ای آی در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مدل جدید هوش مصنوعی که به طور داخلی از آن به عنوان MAI-۱ یاد می شود اخیرا تحت نظارت مصطفی سلیمان، یکی از بنیانگذاران دیپ مایند (زیر مجموعه گوگل) توسعه یافته است.

هدف دقیق از ابداع این مدل هوش مصنوعی هنوز مشخص نشده و به سطح عملکرد آن بستگی دارد. ممکن است مایکروسافت مدل جدید را به زودی و در کنفرانس توسعه دهندگان Build در ماه جاری میلادی معرفی کند.

از سوی دیگر این شرکت فناوری از اظهار درباره هوش مصنوعی جدید خودداری کرده است. طبق گزارش موجود MAI-۱ بسیار بزرگتر از نمونه های کوچک قبلی است که مایکروسافت آموزش داده و این بدان معنا است که گرانقیمت تر خواهد بود.

مایکروسافت ماه گذشته یک مدل هوش مصنوعی کوچکتر به نامPhi-۳ را راه اندازی کرد تا با گزینه های ارزان قیمت تر، مشتریان وسیع تری را جذب کند. این شرکت میلیارد ها دلار در اوپن ای آی سرمایه گذاری کرد و فناوری آن را در محصولات نرم افزراری خود به کار گرفت تا به این ترتیب به یکی از پیشروان هوش مصنوعی مولد تبدیل شود.

براساس گزارش موجود، این شرکت آمریکایی خوشه بزرگی از سرورهای مجهز به واحدهای پردازش گرافیکی را همراه مقدار زیادی داده پردازش کرده تا مدل را ارتقا دهد. MAI-۱ حدود ۵۰۰ میلیارد پارامتر دارد. حال آنکه چت جی پی تی ۴ شرکت اوپن ای آی هزار میلیارد و Phi-۳ مینی ۳.۸ میلیارد پارامتر دارند.

کد خبر 6098956 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی رقیب گوگل و اوپن ای آی در راه است
  • آخرین آپدیت امنیتی ویندوز ممکن است VPN را مختل کند
  • ناسا با دوربین ۳۶ پیکسلی به اکتشاف فضا می‌رود
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه‌های آمریکایی
  • تبلیغ گوشی گوگل توسط محجبه آمریکایی
  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند