Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از سانا خبرگزاری دولتی سوریه ، اسد در دیدار با هیاتی از علمای برجسته دین مبین اسلام در دمشق با حضور محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف به مناسبت ماه مبارک رمضان افزود: این نهادها برای تقابل با این چالش ها و افکار مسمومی که جوامع ما را تهدید می کند، به ابزارها و روش‌های نوین در حوزه‌های تربیتی و اخلاقی، آداب و رسوم و سنت ها و مسلمات نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اصلاح مفاهیم و باورها و اندیشه ها و متناسب سازی آن با جوهر دین از محورهای گفت وگوی این دیدار بود و رییس جمهوری سوریه در این زمینه تاکید کرد : علمای نهاد دینی در سوریه مراحل مهمی را در توسعه مفاهیم دینی و اصلاح باورهای غلطی که در دوره های طولانی در علما نفوذ کرده بود و در جامعه تاثیر مستقیم داشت، طی کرده اند.

وی ادامه داد : مفهوم عمیق اصلاح و تجدید مفاهیم به توانایی ما در درک عمیق معارف از طریق علم و باور این نکته که قران کریم کتابی برای همه اعصار و شرایط است، بستگی دارد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین بر گسترش نهاد و اصل شورای برای طرح اندیشه های گسترده تر که به نفع همه ملت و جامعه است، ضروری دانست و بر اهمیت بازگشت به آموزه‌های دینی مبتنی بر  اصول اولیه شریعت مندرج در  قرآن و حدیث شریف تاکید کرد.

سانا در پایان گفت: در این دیدار همچنین علما در زمینه‌های مختلف از جمله کارگرد نهادهای دینی ، میانه روی و اعتدال اسلام و جایگاه تمدنی  و نقش سوریه در حفظ و نشر  ارزش‌های اسلامی در جهان اسلام سخن گفتند.

برچسب‌ها بشار اسد دمشق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بشار اسد دمشق بشار اسد دمشق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان نباید از تحصیل محروم شوند

شورای فقه اسلامی اتحادیه جهان اسلام روز جمعه، ۷ ثور با نشر بیانیه‌ای بر اهمیت آموزش زنان در دین اسلام‌ تاکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: «این شورا توصیه می‌کند که کشورها و مسلمانان در سراسر جهان به زنان اجازه دهند تا دانش مفید در زمینه‌های مختلف را فرا گیرند و آنان را از این امر محروم نکنند.»

شورای فقه اسلامی نقش زنان در خدمت به جوامع را قابل‌توجه خوانده و افزوده است که زنان و مردان جز در موارد استثنا براساس فطرت‌شان برابرند.

بیست‌وسومین اجلاس شورای فقه اسلامی وابسته به اتحادیه مسلمانان جهان امروز در شهر مکه برگزار شد و در آن بر توانمندسازی زنان برای کسب دانش مفید در زمینه‌های مختلف تاکید صورت گرفت.

این در حالی است که طالبان از حدود سه سال به این‌سو دختران و‌ زنان را از آموزش، تحصیل و کار در افغانستان منع کرده‌اند.

این گروه تا کنون برخلاف خواست بیش‌تر کشورهای اسلامی، مکاتب و دانشگاه‌ها را به روی دختران بازگشایی نکرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روایتی از هنرآفرینی هنرمندان نصف‌جهان در قطب عاشقی عالم، «کعبه»
  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • ملی‌پوشان دختر فوتبال ایران، تاجیکستان را گلباران‌کردند
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • علما حافظان مرزهای دینی هستند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است