Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@19:26:42 GMT

یک تغییر برای سهامداران بورسی جهت حضور در مجامع

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۹۴۸۷

یک تغییر برای سهامداران بورسی جهت حضور در مجامع

حمید اسدی در گفت و گو با ایسنا  درمورد شرایط حضورسهامداران حقیقی و حقوقی در مجامع توضیح داد: سهامدار حقیقی  در مجامع به دو روش میتواند حضور پیدا کند. نخست آنکه شخصا حضور پیدا کند و یا اینکه فردی را به عنوان وکیل یا نماینده قانونی جهت حضور در مجمع و اعمال حق رای معرفی کند. سهام داران حقوقی نیز یک شخص را به عنوان نماینده شخص حقوقی جهت  حضور در  مجمع معرفی میکنند و فرد با نامه نمایندگی میتواند در مجمع حضور پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چالشی که وجود دارد این است که در لایحه اصلاحی قانون تجارت به صورت کلی به وکیل قانونی اشاره شده و قانونگذار از واژه وکیل سهامدار استفاده کرده است که این وکالت به دو طریق صادر می شود. گاهی یک شخص از سهامدار حقیقی وکالت نامه عادی دارد. مانند اشخاصی که باهم یک برگه وکالت را تنظیم میکنند و سهامدار حقیقی به یک نفر جهت حضور در مجمع وکالت میدهد. این وکالت بدون نیاز به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و یا مراجع قانونی است.

اسدی افزود: نوع دوم وکالت نامه رسمی است. به این صورت که سهامدار و وکیل با یکدیگر به دفتر اسناد رسمی مراجعه میکنند. در آنجا وکالت نامه را تنظیم و امضا میکنند و سهامدار به وکیل اختیار حضور در مجمع و اعمال حق رای را میدهد. از آنجایی که در قانون تجارت از واژه وکالت رسمی استفاده نشده بود، سهام داران میتوانستند وکالت عادی هم بدهند و این گاهی باعث ایجاد اختلاف بین سهامداران در مجمع میشد اما امسال با توجه به مصوبه هیات مدیره سازمان بورس سهام داران فقط با وکالت نامه رسمی میتوانند شخصی را به عنوان وکیل خود جهت حضور در مجمع معرفی کنند که این موضوع میتواند چالش های مجامع رو کاهش دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: حضور در مجمع جهت حضور وکالت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901006

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت ورزش به تغییر نام استقلال
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • رسمی| نام تیم استقلال به «استقلال خلیج فارس» تغییر کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد | «خلیج فارس» مقابل اسم آبی ها
  • رسمی: پسوند خلیج فارس به نام استقلال اضافه شد
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • اعتراض استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟