Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@02:44:03 GMT

علایمی که خبر از یک بیماری خطرناک می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۶۹۶۸۸

علایمی که خبر از یک بیماری خطرناک می‌دهند

استاد سرطان شناسی مهمترین نشانه هایی که در بدن روی می‌دهد و باید به آن حساس بوده و احتمال ابتلا به سرطان را بدهیم، تشریح کرد.

محمد اسماعیل اکبری،استاد سرطان شناسی درباره «مهمترین نشانه‌های ابتلا به سرطان»،گفت: برای سرطان ما هیچ نشانه ثابتی نداریم و هیچ آزمایش و عکسی نداریم که از فردی بگیریم و بگوییم مبتلا به سرطان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نشانه‌هایی در مجموع داریم که مهم است؛مثلا در افراد بالغ اگر فردی یکدفعه لاغر شد باید علت را پیدا کند. اگر خون در ادرار و مدفوعش پیدا شد، یا اگر بی اشتها شد باید علت را پیدا کند؛ همچنین اگر در حین غذا خوردن،غذا گیر کرد، اینها نشانه‌های قابل توجه است.

این استاد سرطان شناسی افزود:اگر زنان بعد از سن یائسگی لکه بینی و خون ریزی پیدا کردند اینها نشانه‌های خاصی است که باید پیگیری شود؛ البته به این معنی نیست که حتما سرطان دارند، بلکه باید بررسی شوند.

 اکبری خاطرنشان کرد:اگر در افراد مسن ادرارشان بند آمد و حبس ادرار پیدا کردند؛ مثلا در یک ماه، یکبار حبس ادرار پیدا کردند یا در ادرارشان خون دیده شد یا به زور ادرار کردند، باید موضوع بررسی شود.

وی ابراز کرد: اگر فردی کم خون شد؛ به خصوص در سنین بالا که این فرد یکدفعه کم خونی پیدا کرده است، ما قطعا به نوعی آن را به سرطان وصل می‌کنیم، اما غربالگری سرطان وجود ندارد و دروغ است؛ البته نشانه‌هایی برای هر نوع سرطان وجود دارد.

این استاد سرطان شناسی با اشاره به نشانه‌های دیگری که باید به آن توجه کرد، تصریح کرد:مثلا صدای فردی گرفته است؛در حالی که قبلا مشکلی نداشته، این می‌تواند سرطان حنجره باشد اما نه اینکه حتما سرطان باشد، بلکه باید به این موضوع حساس باشیم. همچنین اگر در فردی بی حالی بی دلیلی وجود دارد؛ اینها عواملی است که می‌توان بررسی کرد.

اکبری ابراز کرد:‌سرطان به مسائل روانی-خلقی وابسته است؛مثلا جوانان درباره درس، کار، ازدواج و... این استرس‌های کهنه این افراد را رها نمی‌کند؛بنابراین غصه خوردن و استرس به اصطلاح کاملا دستش گردن سرطان بوده و نقش مهمی دارد.

منبع:ایسکانیوز

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیماری بیماری های واگیردار بیماری قلبی بیماری های قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان، فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، خاله عروس و خواهر داماد جان خود را از دست دادند. 

یزدان افشاری‌پور افزود: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بار‌ها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

 آذرماه سال گذشته نیز در تیراندازی در یک عروسی در عنبرآباد فردی جان باخت.

دیگر خبرها

  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است