Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله گیتی‌منش روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از سوخت سی ان جی پس از اجرای طرح مدیریت سوخت و طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی در کشور و استان اصفهان افزایش یافته است.

وی بدون اشاره به میزان مصرف سوخت سی ان جی در سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان، اظهار داشت: توزیع سوخت گاز طبیعی فشرده در استان اصفهان در ۲ هفته نخست امسال و همزمان با تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیتی منش با تاکید بر اینکه طرح دوگانه سوز کردن رایگان خودروهای عمومی و تاکسی های اینترنتی با جدیت در استان اصفهان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۱۸ هزار دستگاه خودرو در این طرح در استان به دوگانه سوز تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه توسعه استفاده از سوخت پاک سی ان جی در سراسر کشور بویژه شهرهای پر جمعیت از جمله اصفهان مورد تاکید مسوولان و کارشناسان است، اضافه کرد: ظرفیت های خوبی در استان اصفهان بمنظور رشد استفاده از سوخت گاز طبیعی فشرده برای خودروهای سبک وجود دارد و از مردم می خواهیم که به سمت استفاده بیشتر از این سوخت حرکت کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان درباره مصرف بنزین نیز گفت: مصرف سوخت بنزین در سال ۱۴۰۰ در این استان در مقایسه با سال ۹۹ حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تغییرات میزان مصرف سوخت در ۲ سال گذشته به شرایط ناشی از دوران کرونا نیز بستگی داشت، خاطرنشان کرد: در کلانشهر اصفهان و تعدادی از شهرهای بزرگ استان بمنظور کاهش آلودگی هوا و رعایت مسائل زیست محیطی، بنزین یورو ۴ توزیع می شود.

گیتی منش افزایش توزیع بنزین یورو۴ را از سیاست های این شرکت خواند و تصریح کرد: در زمان حاضر نیز بیشترین میزان بنزین مصرفی در استان اصفهان، یورو۴ است.

وی میانگین مصرف بنزین روزانه در استان اصفهان در سال گذشته را حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر اعلام کرد.

بیش از ۳۰۰ جایگاه سوخت بنزین خصوصی و ۱۶۴ جایگاه سی‌.ان‌.جی در استان اصفهان وجود دارد که حدود ۳۵ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در کلانشهر اصفهان است.

صنعت سی‌ان‌جی در ایران در سال ۷۹ پایه‌ریزی شد و در سال‌های بعد توسعه یافت، هم‌اکنون در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی در کشور به طور میانگین روزانه ۲۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده به بیش از چهار میلیون خودروی گازسوز توزیع می‌شود.

طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی شامل ون، تاکسی و وانت‌بارها بطور عملیاتی از سال ۱۳۹۹ آغاز شد. در ادامه این طرح مقرر شد خودروهای مسافربر شخصی و اینترنتی با استفاده از یارانه دولتی دوگانه‌سوز شوند و فقط ۲۵ درصد از هزینه تبدیل خودروها از سوی مالکان پرداخت می‌شود. 

اعتبار مورد نیاز برای این‌کار از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت مایع تامین خواهد شد که علاوه بر کمک به اقتصاد ملی، کاهش آلودگی زیست محیطی و همچنین افزایش فرصت صادرات را فراهم می‌کند. 

برچسب‌ها اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی جایگاه توزیع سوخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی جایگاه توزیع سوخت اصفهان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی جایگاه توزیع سوخت گاز طبیعی فشرده استان اصفهان سی ان جی دوگانه سوز مصرف سوخت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۶۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت

 معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت گفت: سطح زیر کشت زعفران در این استان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافت و نسبت به ۱۰ سال گذشته نیز رشد چشمگیری دارد.چ

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: کم‌آب‌بر بودن این گیاه مزیت مهمی است که با شرایط آب و هوایی استان مرکزی سازگاری دارد و در شهرستان‌هایی مانند کمیجان یا خمین که در سال گذشته به دلیل کم‌آبی ۱۵۰ حلقه چاه آب در این شهرستان خشک شد فرصت مناسبی است.

اسدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شهرستان خمین در تولید زعفران استان مرکزی رتبه اول را دارد و با این کشت به نحوی با تنش‌های آبی مقابله شده است و جایگزین مناسبی برای گیاهان آب‌بر محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند